נוער מתמודד

השלבים להכנת השיחה עם הבת המתבגרת

איך מתכוננים לשיחה מוצלחת עם מתבגרת? שני הצדדים מגיעים טעונים מאוד לשיח. אם לא נתכונן - זהו מתכון בטוח למריבות ולוויכוחים

  • י"ז אלול התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

 

בפרקים הקודמים דיברנו על הרקע והעיתוי הנכון לשיחה מוצלחת, ועכשיו נלמד איך מתכוננים לשיחה מוצלחת.

אל תצפי מעצמך להיות מאה אחוז כבר מעכשיו. לוקח זמן להטמיע את ההרגלים, וכדי שזה יקרה - מומלץ לעקוב אחרי המשימות בסיום כל פרק, ולהתנסות עוד ועוד.

אז בואי נתחיל...

"את סתם עצבנית, כי הכסף נעלם, אז למה את זורקת את העצבים שלך עלי?".

 

מוכנות לשיחה

אין להגיע לשיחה מתוך כעס. בשעת כעס, בדרך כלל נדבר באופן חריף מידי, ונאמר דברים שאחר כך נצטער עליהם. לכן רגע לפני השיחה נמדוד את מד הלחץ הפנימי, כדי לבחון את מידת הכושר האישי לניהול שיחה טעונה רגשית.

אין לדבר מתוך סערת רגשות. על ההורה לזכור כי הוא המבוגר והאחראי בין השניים. עליו לפעול מתוך שיקול דעת, שליטה ומחשבה, ולברור את המילים שיביאו לתוצאה המתבקשת ולא רק "לנקות את הרעל שהצטבר בלב".

יש לתכנן את הדברים שיאמרו קודם השיחה. לברר עם עצמי מהן הנקודות אותן אני מעוניין/ת להעלות, ואת אופן הצגת הדברים. במצב של חוסר תכנון יעלו בשיחה התחשבנויות ישנות, ויערבלו את כל הכעס והתסכול לשיחה קשה. לכן כדאי להתמקד בנושא השיחה לפני שמתחילים.

* * *

כולנו בני אדם, ואף אחד מאיתנו לא רובוט שעובד לפי נתונים וכללים. ועדיין, כיצורים אנושיים, בידינו לשלוט על עצמנו, ודווקא בזמנים קשים ומאתגרים להיות דוגמה לנערה המתבגרת, שמושפעת ממעשים יותר מאשר מדיבורים.

משימה – לפני השיחה הבאה, נסי לעצור רגע ולחשוב: "מה אני רוצה להגיד לה עכשיו?". אחרי השניות הבודדות של השקט, גם היא תהיה קשובה יותר (כי היא תראה שזה חשוב לך ואת לא מטיחה בחוסר שליטה), וגם את תהיי ממוקדת יותר, ואז יש לך סיכוי יותר טוב להשיג את מה שאת רוצה.

עד הפרק הבא אני מזמינה אותך לצפות חינם בפרק הראשון של "אהבה לרגע" – סדרת צפייה אינטרנטית לנערה המתבגרת. הסדרה מנווטת ונותנת עוצמה מול הפיתוי בפיתוח קשרים וחברויות. כל האמת, כל התשובות, הרבה כוח וכלים מעשיים צעד אחר צעד. היכנסי עכשיו לאתר "הקמפוס היהודי".

יש אפשרות לרכישת הקורס המלא "אהבה לרגע" באתר הקמפוס היהודי, או בהזמנת דיסק אונקי דרך הידברות שופס 073-2221250

תגיות:שיחהבת מתבגרתנוער מתמודד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה