חדשות בארץ

מנדלבליט: נתניהו לא צריך לצאת לנבצרות בגלל משפטו

בנאום בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין, דחה היועץ המשפטי לממשלה את הטענות, לפיהן כתב האישום נגד ראש הממשלה הוגש ממניעים פוליטיים: "שקר וכזב. אין במדינת ישראל מערכת תביעה פוליטית". נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, מתחה ביקורת על יו"ר הכנסת, יריב לוין, שאמר כי בג"ץ "רומס" את הכנסת: "ביקורת פופוליסטית"

מנדלבליט (צילום: פלאש 90)מנדלבליט (צילום: פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אמר הערב (חמישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו צריך לצאת לנבצרות בשל משפטו. בנאום שנשא בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין, אמר היועץ כי עמדתו, כפי שהוגשה לבית המשפט העליון, לא השתנתה, ולפיה ראש הממשלה יכול להמשיך בכהונתו תחת "מגבלה מאוד ברורה של הסדר ניגוד עניינים, המונע ממנו כל אפשרות להשפיע על ענייניו הפליליים האישיים באמצעות הפעלת סמכויותיו השלטוניות".

מנדלבליט דחה על הסף את הטענות כי כתב האישום נגד ראש הממשלה הוגש משיקולים פוליטיים, ואמר כי מדובר ב"קמפיין מתמשך" המבקש לעשות דה-לגיטימציה להליך: "מדובר בשקר וכזב. בכל הנוגע לראש הממשלה – כתב האישום הוגש נגד האזרח מר בנימין נתניהו ולא נגד ראש ממשלה באשר הוא כזה. בוודאי שכתב האישום לא הוגש חלילה נגד מפלגה פוליטית כלשהיא. כל שיקול פוליטי הוא זר לתהליכים אלו. אין במדינת ישראל מערכת תביעה פוליטית".

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, שדיברה לפני מנדלבליט, הגיבה לביקורת הציבורית המוטחת בבית המשפט: "בשנה החולפת נקבעו ונשברו שיאים של השחרה, דה-לגיטימציה ושיח מתלהם, אשר הטביעו חותם לא רק במרחב הציבורי ובתקשורת. הם חלחלו, לדאבוני, במידה מסוימת גם אל אולמות המשפט". לדבריה, "נראה כי בשנה האחרונה, ואולי עוד קודם לכן, איבדנו כחברה את היכולת לנהל שיח של ממש. נדמה כי התכנסנו איש איש בקונכייתו, והנכונות להקשיב לעמדות שונות משלנו ולהכילן הוחלפה בהתבצרות, בהסטת אחריות, וגרוע מכך: בשמחה לאיד, בקריאות לאלימות, בזלזול ובביטול האחר והשונה".

בהמשך דבריה, התייחסה חיות לדברים שנשא בוועידה יו"ר הכנסת, יריב לוין, בהם אמר כי בג"ץ "רומס" את הכנסת: "הביקורת כלפי אחרים היא לגיטימית, כמובן, אך כאשר היא מושמעת מפי גורם שלטוני בכיר, בהחלט מותר לצפות כי תהיה עניינית, הוגנת ולא פופוליסטית. לצערי, הדברים שנשמעו בוועידה הבוקר מפי יו"ר הכנסת אינם עונים על ציפייה זו, לא מבחינת התוכן ולא מבחינת הסגנון, אשר בינו ובין ממלכתיות אין דבר וחצי דבר".

בנאומו הבוקר, תקף לוין בחריפות את בית המשפט העליון, על רקע פסיקתו כי יש לפנות את היישוב מצפה כרמים"מה שהורס וקורע את החברה הישראלית לגזרים אלו החלטות שאף אדם בר דעת לא יכול לקבל אותן, שבינן לבין עולם המשפט אין שום קשר, שכולן הן תולדה של השקפת עולם. כאשר ביתו של מחבל לא נהרס ומוצאים מתחת לפני האדמה כל מיני נימוקים למה לא להרוס, ובאותה נשימה מורים בהינף יד להרוס בתים של יהודים, שכולם בנו את בתיהם בתום לב וללא שום ניסיון לעשות משהו שלא בהתאם לחוק – אלו דברים מקוממים ובלתי נסבלים".

"הבעיה היא שמה שקובע בבית המשפט העליון זו לא מהות הזכות אלא מהותו של מי שמבקש את הזכות – יש דין אחד לאלה ודין אחד לאלה", הוסיף לוין. "יש רטוריקה של פסבדו זכויות אדם, שמאחוריה מסתתרות השקפות פוליטיות שמאליות מאוד רדיקליות, והתוצאה בעיניי בלתי נסבלת ומחייבת שינוי".

תגיות:יריב לויןאביחי מנדלבליטאסתר חיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה