חדשות בארץ

לוין: "בג"ץ רומס את הכנסת ברגל גסה"

יו"ר הכנסת יריב לוין מתח ביקורת חריפה על שופטי בג"ץ, וטען כי פסיקותיהם קורעות את החברה הישראלית לגזרים. על התערבותו של בית המשפט העליון בעבודת הכנסת: "סכנה אמיתית לעתיד הדמוקרטיה"

לוין (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)לוין (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

יו"ר הכנסת יריב לוין תקף היום (חמישי) בחריפות את בג"ץ, על רקע פסיקת בית המשפט כי יש לפנות את היישוב מצפה כרמים. "מה שהורס וקורע את החברה הישראלית לגזרים אלו החלטות שאף אדם בר דעת לא יכול לקבל אותן, שבינן לבין עולם המשפט אין שום קשר, שכולן הן תולדה של השקפת עולם", אמר בריאיון לעיתונאית טל שלו בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין.

"כאשר ביתו של מחבל לא נהרס ומוצאים מתחת לפני האדמה כל מיני נימוקים למה לא להרוס, ובאותה נשימה מורים בהינף יד להרוס בתים של יהודים, שכולם בנו את בתיהם בתום לב וללא שום ניסיון לעשות משהו שלא בהתאם לחוק – אלו דברים מקוממים ובלתי נסבלים", הצהיר לוין. "הבעיה היא שמה שקובע בבית המשפט העליון זו לא מהות הזכות אלא מהותו של מי שמבקש את הזכות – יש דין אחד לאלה ודין אחד לאלה. יש רטוריקה של פסבדו זכויות אדם, שמאחוריה מסתתרות השקפות פוליטיות שמאליות מאוד רדיקליות, והתוצאה בעיניי בלתי נסבלת ומחייבת שינוי".

לוין הוסיף ומתח ביקורת על התערבותו של בית המשפט העליון בעבודת הכנסת: "בג"ץ רומס את הכנסת ברגל גסה, פעם אחר פעם, בשורה ארוכה של פסיקות שמתערבות בדברים שהם בסמכותה הבלעדית של הכנסת. הרשות השופטת לוקחת לעצמה שלא כדין את החירות להתערב ולשים את שיקול דעתה במקום שיקול דעתה של הכנסת – זוהי הסכנה האמיתית לעתיד הדמוקרטיה".

לדברי לוין, אין מקום לחקיקת פסקת התגברות נקודתית: "צריכה להיות פסקת התגברות רחבה, ובצידה שינוי בשיטת מינוי השופטים. במבנה הנוכחי של הקואליציה זה לא אפשרי, ובית המשפט יודע את זה ומקצין את פסיקותיו, אבל השינוי בוא יבוא".

תגיות:יריב לויןבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה