חדשות בארץ

דיווח בסוריה: חיל האוויר תקף שדה תעופה צבאי באזור חומס

גורם צבאי סורי מסר, כי חיל האוויר שיגר טילים לעבר שדה התעופה הצבאי T4 שבאזור חומס, שתי יממות בלבד לאחר תקיפה שיוחסה לישראל באזורי דמשק ודרעא. מרכז המעקב הסורי טען, כי התקיפה כוונה גם נגד מתקנים איראניים, וכי יש הרוגים בקרב כוחות צבא סוריה

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה באזור חומס הופעלו אמש (רביעי) נגד "מטרות עוינות". כך דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א.

מקור צבאי סורי מסר, כי בשעה 22:23 שיגרו מטוסי חיל האוויר הישראלי טילים מאזור בסיס א-תנף, הנמצא באזור משולש הגבולות סוריה-עיראק-ירדן, לעבר שדה התעופה הצבאי T-4 שבמחוז חומס. עוד נטען, כי מערכות הנ"מ יירטו את "רוב הטילים", וכי נגרם נזק לרכוש בלבד. במרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, ארגון המזוהה עם האופוזיציה הסורית ופועל מבריטניה, טענו כי התקיפה כוונה גם נגד מתקנים איראניים, וכי ישנו מידע על הרוגים בקרב כוחות צבא סוריה.

שדה התעופה T4, הממוקם כ- 60 ק"מ ממערב לעיר תדמור, הותקף לא אחת בעבר, והמשטר הסורי ייחס תקיפות אלו לישראל. הבסיס משמש, בין היתר, כוחות של משמרות המהפכה האיראניים, המחזיקים בו מחסני אמל"ח.

כזכור, ביום שני דיווחו כלי תקשורת רשמיים בסוריה על תקיפה ישראלית באזור שדה התעופה הבין-לאומי של דמשק. סוכנות הידיעות הרשמית במדינה מסרה, מפי מקור צבאי, כי מערכות ההגנה האווירית "יירטו את רוב הטילים לפני שהגיעו למטרותיהם". עוד דווח, כי בתקיפה נהרגו שני חיילים, וכי אזרחית סורית נהרגה בכפר אל-היג'אנה, דרומית לדמשק. 

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח בהמשך, כי בנוסף לאזרחית הסורית ישנם עשרה הרוגים, שלושה מתוכם חיילים בצבא סוריה, והשאר לוחמי מיליציות פרו-איראניות המחזיקים באזרחות זרה. עוד נטען, כי התקיפה כוונה נגד עמדות של כוחות המשטר הסורי, המיליציות האיראניות וחיזבאללה באזור נמל התעופה הבין-לאומי בדמשק, באל-כיסווה שמדרום לבירה ובאזור דרעא שבדרום המדינה, וכי בנוסף הותקף בסיס של ההגנה האווירית באל-היג'אנה. למטרות שהותקפו נגרמו נזקים כבדים.

דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, התייחס שלשום ברמז לתקיפה האווירית בסוריה, שיוחסה לישראל. "לצה"ל יש אינטרס ויש לו יעדים אסטרטגיים בזירה הצפונית, ואנחנו עושים כל מה שצריך כדי לעמוד ביעדים הללו", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "נהיה דרוכים בצפון כמה שצריך – ימים, שבועות או חודשים. נעשה את כל המאמצים להכשיל את הניסיונות של חיזבאללה לפגוע בנו".

תגיות:טיליםסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה