חדשות בריאות

גלנט סיכם עם אדלשטיין וגמזו: שנת הלימודים תיפתח באחד בספטמבר

על פי הסיכום אליו הגיע שר החינוך עם שר הבריאות ופרויקטור הקורונה, שנת הלימודים תיפתח במועדה, אולם בערים "אדומות" תיבחן האפשרות לדחות את הפתיחה לתלמידי כיתות י'-י"ב

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר החינוך יואב גלנט הודיע היום (שני), כי סיכם עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ועם פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, על פתיחתה של שנת הלימודים באחד בספטמבר, מגילאי הגן ועד כיתה י"ב. עוד סוכם כי בערים "אדומות" תיבחן, בהתאם להערכת המצב, האפשרות לדחות את פתיחת שנת הלימודים לתלמידי כיתות י'-י"ב עד לאחר החגים. ההחלטה בנושא זה תתקבל בסוף החודש, סמוך לתחילת שנת הלימודים.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר היום כי נושא מתווה הלימודים של כיתות ג'-ד' וה'-ו' יעלה לדיון מחודש בקבינט המומחים שמייעץ, לדבריו, למשרד החינוך ולפרופ' רוני גמזו. גרוטו, שהשתתף בדיון בוועדת הקורונה של הכנסת, ציין כי תיבחן האפשרות להחזרתם של תלמידי כיתות ה'-ו' ללימודים מלאים בבתי הספר. במהלך הדיון הסוער, בו הוצגו נתוני התחלואה בקרב ילדים, קראו חברי הכנסת ונציגי ההורים למשרד החינוך ולמשרד הבריאות לשנות את מתווה החזרה ללימודים, ולאפשר לכיתות א'-ו' לחזור ללימודים מלאים בבתי הספר.

יו"ר הוועדה, חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון, אמרה בדיון כי "להשאיר את תלמידי ה'-ו' בבית זה פשע, זה לוותר עליהם, ואני עוד לא מדברת על כיתות ז'-י"ב. תקומו אתם, אנשי החינוך, ותגידו לאנשי הבריאות – עד כאן, בתי הספר היסודיים צריכים לחזור".

על פי המתווה הנוכחי, שהוצג בתחילת החודש על ידי שר החינוך ומנכ"ל משרדו, עמית אדרי, ילדי הגנים ילמדו שישה ימים בשבוע במוסדות החינוך, כבימי שגרה, ללא פיצול לקבוצות. תלמידי כיתות א'-ד' ילמדו במוסדות החינוך לפחות חמישה ימים בשבוע. בכיתות ה'-י"ב, הלמידה תתקיים במוסדות החינוך לפחות יומיים בשבוע, ואליה יתווספו לפחות שלושה ימים בשבוע של למידה מרחוק.

עוד נקבע, כי החל מכיתה ג' הלמידה תתקיים בקבוצות קבועות של עד 18 תלמידים. התלמידים יישבו בכיתות בשולחנות נפרדות, ובהפסקות יוקפד על ריחוק. התלמידים יחויבו לעטות מסכות בהפסקות החל מכיתה ג', ובתוך הכיתות – החל מכיתה ד'.

תגיות:מערכת החינוךיואב גלנטנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה