חדשות בארץ

קבינט הקורונה החליט: יבוטל הסגר בסופ”ש, הגבלות על ערים אדומות

במהלך הדיון הביע גמזו את התנגדותו לאפשרות של סגר, בניגוד לעמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו שלחץ להגבלות קיצוניות יותר. גמזו אמר כי "סגר הוא הרסני לכלכלה" וש"סגירת עסקים בסופי שבוע היא בדיחה". המל"ל תמך מנגד בנתניהו וטען כי "לא יהיו תוצאות בלי סגר"

(צילום: דוד כהן, פלאש 90)(צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

קבינט הקורונה החליט הערב (רביעי) על ביטול המגבלות שהוטלו על בתי עסק בסופי השבוע. בנוסף, הקבינט אימץ את המתווה להגבלות  על ערים אדומות שרמת התחלואה שבהן גבוהה במיוחד, מבלי לפרט באילו צעדים מדובר. עוד הוחלט על האצת התוכנית להחזרת ענף התעופה ב-16 באוגוסט, בכפוף למודל שיגבשו שרת התחבורה מירי רגב, שר החוץ גבי אשכנזי ושר הבריאות יולי אדלשטיין. 

לפני כשבועיים וחצי אישרה הממשלה הגבלות בסופי שבוע, שיחולו בימי שישי החל מהשעה 17:00 ועד ליום ראשון ב-05:00. ההגבלות לא חלו על יציאה מהבית, אך הורו על סגירת חנויות, קניונים, שווקים קמעונאים, מספרות, מכוני יופי, ספריות, גן חיות, פינות חי, מוזיאונים וחללי תצוגה, בריכות, אטרקציות תיירותיות ורכבל. עם זאת, הוחלט כי שירותים חיוניים יישארו פתוחים: מקומות למכירת מזון, בתי מרקחת וחנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה, חנויות אופטיקה ומעבדה לתיקון מוצרי תקשורת.

במהלך הדיון היום התנגד בנחרצות פרויקטור הקורונה, פרופ’ רוני גמזו, לאפשרות של סגר, בניגוד לעמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו שלחץ להגבלות קיצוניות יותר. גמזו אמר כי "סגר הוא הרסני לכלכלה" וש"סגירת עסקים בסופי שבוע היא בדיחה". המל"ל תמך מנגד בנתניהו וטען כי "לא יהיו תוצאות בלי סגר". אולם, נציג הארגון בישיבה לא ידע לקבוע מהי העת המתאימה לכך, אחרי מספר ימים שבהם עלתה האפשרות להטיל סגר מוחלט בשבועיים האחרונים של אוגוסט כדי להיערך לפתיחה מורחבת של מערכת החינוך. 

על פי נתוני משרד הבריאות הערב, ביממה האחרונה אובחנו בישראל 1,060 נדבקים חדשים בקורונה ו-3 נפטרו מסיבוכי הנגיף. 745 מאושפזים כעת בבתי החולים, 345 במצב קשה ו-106 מונשמים.

אתמול אמר שר הבריאות כי ההגבלות הנוגעות לבתי עסק שאינם חיוניים במהלך סופי השבוע יבוטלו, מאחר שאין ראיה שהיא מועילה בבלימת התפשטות נגיף הקורונה. אדלשטיין אמר בהצהרה בבית החולים וולפסון כי "אנחנו ניפטר מכל מיני שרידים. אתם תסלחו לי על הביטוי אבל אין 'חצי הריון', היו מחשבות ללכת על סגר בסופי השבוע, נשארו מזה כמה שרידים כמו מגבלות על המסחר - אנחנו ניפטר מזה, אין שום צורך, אין שום הוכחה שזה עוזר למישהו, ולדעתי חוץ מלהפריע לציבור זה לא עושה כלום".

תגיות:קורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה