בריאות ותזונה

השיטה המדעית לחיסול האכילה הרגשית וירידה במשקל

במציאות שבה 95% מהדיאטות נכשלות, איך בכל זאת ניתן לפתור את בעיית ההשמנה? הפסיכולוגית ד"ר אולגה סמיונוב חושפת שיטה מדעית שתעזור לך לרדת במשקל ללא דיאטות, ומזמינה אותך להדרכה לייב ללא עלות!

  • ט"ו אב התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נראה שאחד האתגרים הגדולים שהאנושות מתמודדת איתם היום זו מגפת ההשמנה.

אף על פי שישנם סוגים רבים של דיאטות - דיאטה ים תיכונית, דיאטה דלת קלוריות, דיאטת חלבונים, דיאטת פחמימות ועוד, מחקרים מראים ש-95% מהאנשים שמתחילים דיאטה, לא מצליחים בטווח הארוך, והרבה פעמים מעלים את המשקל בחזרה בתוספת ריבית של עוד מספר קילוגרמים.

למה קשה כל כך לרדת במשקל עם דיאטות?

"ראשית חשוב להבין שאם ניסית לרדת במשקל עם דיאטות ולא הצלחת, את לא נכשלת בדיאטות, אלא הדיאטות הכשילו אותך! כדי לרדת במשקל ועל אחת כמה וכמה כדי לשמר אותו בטווח הארוך, צריך לשנות הרגלים, ואחד ההרגלים שחייבים להשתחרר ממנו היא  האכילה הרגשית. הרבה אנשים מתחילים דיאטה ומנסים להיצמד לתפריט נוקשה, אבל אז מהר מאוד מוצאים את עצמם מתנחמים ונרגעים עם מתוקים או שומניים, או מתעסקים כל היום עם אוכל, מחפשים לנשנש, או אוכלים יותר מדי ואח"כ פשוט מרגישים מתוסכלים ומיואשים. אבל הם לא אשמים בזה שהדיאטות מפספסות לחלוטין את האכילה הרגשית שלהם, שהיא הבעיה האמיתית שצריך לפתור ולכן הדיאטות לא מטפלות בשורש של הבעיה, ואנשים שמתחילים דיאטה פשוט לא מצליחים להתמיד. לכן הדיאטות פשוט לא עובדות, ואכן עשרות מחקרים קבעו שהדיאטות בטווח הארוך לא יעילות." מסבירה הפסיכולוגית והמומחית לירידה במשקל ללא דיאטה, ד"ר אולגה סמיונוב.

אז אכילה רגשית קשורה להשמנה?

בהחלט! במחקר נימצא שבקרב אנשים הסובלים ממשקל עודף עד 72% מהאכילה שאינה נובעת מרעב, היא אכילה המבוססת על רגשות. זאת אומרת, יש לנו שני סוגים של רעב: רעב פיזי ורעב רגשי. אם היינו משחררים את האכילה הרגשית ומקפידים לאכול רק כאשר יש לנו רעב פיזי, היינו יכולים לחסוך עד 72% מהאכילה המיותרת שלנו! זה יכול לחסוך כ"כ הרבה קילוגרמים מיותרים.  

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

אנחנו מבקשים מד"ר אולגה שתסביר לנו מהו רעב רגשי ולמה הוא מסוכן כל כך לתהליך ההרזיה שלנו.

רעב פיזי נועד לאותת לנו שהגוף זקוק לאוכל ושהגיע הזמן להזין אותו. 

לעומת זאת, רעב רגשי הוא רעב אותו חווים בתגובה לרגשות שליליים ולא מהצורך להזין את הגוף. במקרה כזה הפניה לאוכל נובעת מהצורך הרגשי להתנחם, להירגע, או לנוח, או שאנשים יכולים למצוא את עצמם פונים לאוכל כדי להתמודד עם לחץ נפשי, שעמום, עצב או ריקנות פנימית. והפניה היא בדרך כלל למאכלים המשמינים, עתירי הסוכר והשומן.

אנחנו מחפשים ג'אנק פוד, שוקולדים ודברים מתוקים. את יכולה לאכול קופסת גלידה כאשר מצב הרוח שלך נמצא בדאון, להזמין פיצה אם את משועממת או בודדה, או להסתובב ליד המקרר ללא הפסקה אחרי יום מלחיץ בעבודה.

אנו מנסים לפתור בעיות או מצוקות רגשיות בעזרת אוכל. הבעיה היא שפניה לאוכל לא באמת עוזרת להתמודד עם הרגשות שליליים, כי גם תגיע איזושהי הקלה רגשית בעקבות האכילה, תחושת ההקלה תימשך 5 דק' בלבד. זה הכל."

ומה קורה אח"כ? הרבה פעמים אח"כ התחושה תהיה אפילו יותר קשה, כי בנוסף לרגשות השליליים שכבר היו שם, אנשים נוטים להרגיש גם כעס על עצמם, חרטה, אשמה וייאוש בגלל כל האוכל המיותר שהם אכלו. וזה רק תוקע את המשקל שלהם עוד יותר.

מדוע כל כך קשה לשחרר את האכילה הרגשית?

מהרגע שאנחנו מגיחים לאוויר העולם מוטבע בנו הצורך לחפש אוכל לצורך הזנת הגוף. אבל, לאחר מכן האוכל מתחיל לשמש לא רק לצורך הזנה אלא גם לצורך הנאה, פינוק ותגמול. למשל, כבר בילדות עוגה או ממתק לכבוד שבת, ביסקוויט אחרי בדיקה רפואית, סוכריות לבר מצווה, בבגרות זה יכול להיות נשנושים בערב, עוגיה לצד הקפה, שוקולדים כפינוק ועוד. הרגלים אלו שהתפתחו לאורך החיים בשלב מסוים הופכים לאוטומטיים והם מנהלים אותנו ואת האכילה שלנו. 

מה שמקשה עוד יותר על שחרור האכילה הרגשית היא התלות שאנחנו מפתחים במאכלים המתוקים והשומניים, הרי כדי להירגע ולנוח אנחנו לא פונים לחסה או המלפפון נכון? אנחנו פונים למתוקים, והשומניים והעובדה שהם זולים וזמינים לנו בכל מקום, מקשה עוד יותר. 

לכן ללא הכלים הנכונים קשה לשים סוף לאכילה הרגשית ולרדת במשקל. 

האם יש פתרון לאכילה רגשית?

אחרי שהבנו שרבים מאיתנו סובלים מאכילה רגשית, והרבה פעמים זו הבעיה שגורמת לדיאטות להיכשל פעם אחר פעם, נשאלת השאלה - האם נגזר עלינו לסבול מאכילה רגשית ולחיות בעודף משקל? ד"ר אולגה ממהרת להרגיע אותנו: "ניתן להשתחרר מאכילה רגשית בקלות, ולרדת במשקל ללא דיאטה, בעזרת שיטה חדשנית ומבוססת מדעית הנקראת EFT טאפינג. מדובר בשיטה פסיכולוגית שעוזרת לשחרר רגשות שליליים שעומדים בבסיס האכילה הרגשית ולשנות את ההרגלים שלנו סביב האכילה, ללא דיאטות. בהתאם לכך, כשהחוויה הפנימית מתאזנת והאוכל כבר לא מנהל אותך ואת מרגישה בשליטה  מתאפשרת ירידה במשקל ללא דיאטות וללא מאבקים פנימיים".

אמרת שהשיטה מבוססת מדעית?

"אכן. במחקר נמצא כי נבדקים שעברו טיפולי EFT טאפינג ירדו במשקל ללא דיאטות. 

"מה שעוד יותר מדהים, זה שההישג הזה נשמר גם לשנים קדימה, מספרת ד"ר אולגה סמיונוב, ומוסיפה: "ההישג האמיתי בירידה במשקל הוא היכולת לשמר את ההישגים לטווח הארוך, ושיטת ה-EFT טאפינג הוכיחה שזה אפשרי בהחלט".

ד"ר אולגה סמיונוב למדה את השיטות המתקדמות של EFT לירידה במשקל מהמומחים והחוקרים המובילים בעולם, ומאז מסייעת לנשים רבות מהארץ ומהעולם לשים סוף לאכילה הרגשית שלהן.

תוכלי לשתף במקרים מעניינים שעזרת בהם?

"בוודאי. למשל, שני חן מטורונטו שחררה את האכילה הרגשית שלה ושינתה את ההרגלים שלה, מה שאיפשר לה לרדת כבר למעלה מ 20 ק"ג. נטי מהמרכז ירדה קרוב ל 20 ק"ג בזכות זה שהיא שמה סוף לאכילה הרגשית שלה וההתנהלות שלה מול האוכל ומול עצמה השתנו, והיא ואפילו המשיכה לרדת במשקל בזמן הסגר, ואלו הם רק חלק קטן מסיפורי ההצלחה המרגשים".

נשמע מעניין. איך אפשר ללמוד יותר על הפתרון לאכילה הרגשית?

"אני פותחת את השערים בפני מי שרוצה לשמוע יותר על הנושא של אכילה רגשית ועל הרעיון של ירידה במשקל ללא דיאטה, ומזמינה להדרכה אינטרנטית בלעדית, שבה אציג את היסודות של מפת הדרכים לשחרור האכילה הרגשית.

תגיות:דיאטהבריאותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה