חדשות בארץ

ריבלין מזהיר: "רצח של מפגין וראש ממשלה אינם תרחישים דמיוניים"

בעקבות תקיפתם של מפגיני שמאל בתל אביב והאיומים הנמשכים על חיי ראש הממשלה, קרא הנשיא ראובן ריבלין למערכת הפוליטית להרגיע את הרוחות: "אבוי לדמוקרטיה שלנו אם נשלח יד איש באחיו". המשטרה עצרה שלושה חשודים במעורבות באירוע תקיפת המפגינים

ריבלין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ריבלין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הנשיא ראובן ריבלין הגיב היום (רביעי) על הכאת מפגיני השמאל אמש ברחובות תל אביב, ועל האיומים הנמשכים על חייו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני מבקש לומר בבירור, נוכח ההתפתחויות האלימות ביממה האחרונה: רצח של מפגין, שיצא למחות במדינת ישראל, ורצח של ראש ממשלה בישראל אינם תרחישים דמיוניים", אמר בסרטון שפרסם ברשת.

"ידענו את המציאות האיומה והמטלטלת הזו. אויה על נפשותינו אם נידרדר למציאות שכזו שוב. אבוי לדמוקרטיה שלנו אם נשלח יד איש באחיו", הזהיר ריבלין. הוא הוסיף, כי "שיח הגינויים הפך מס שפתיים. כל גינוי נתקף מיד בשאלה 'למה לא גינית את ההתרחשות האחרת', והמהות נרמסה כליל".

"אני זועק מרה מול האלימות המופנית כלפי המפגינים, ומבקש ממשטרת ישראל למצות את הדין עם מחולליה. אני זועק מרה נגד הקריאות לפגוע בראש ממשלה ובמשפחתו, וקורא למשטרת ישראל לקחת כל איום שכזה ברצינות מלאה".

"אין לנו את היכולת לזלזל בשום איום. קיומנו תלוי בכך. עכשיו, מיד – אופוזיציה כקואליציה – השמיעו קול, עשו מעשה להרגעת הרוחות ועצרו את האלימות. כי בנפשנו היא", חתם ריבלין את דבריו.

מוקדם יותר היום, התייחס ראש הממשלה לתקיפת המפגינים: "החקירה לגבי האירוע בתל אביב בעיצומה", כתב בפייסבוק. "אני מצפה מהמשטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם האחראים. אין מקום לאלימות מכל סיבה שהיא". הוא הדגיש, כי "באותה מידה אין מקום להסתה ולאיומים ברצח – המפורשים והמרומזים – נגדי ונגד בני משפחתי, כולל האיום המביש בצליבה היום בתל אביב. לצערי, כששוטר הוכה קשות על ידי מפגינים מול מעון ראש הממשלה ונזקק לניתוח, או כשאיומים ברצח מתפרסמים נגדי ונגד משפחתי מדי יום – לרבות אתמול כשנעצר ליד משרדי אדם שאיים לרצוח אותי וברשותו סכינים – התקשורת ואישי ציבור רבים בוחרים להתעלם מכך. אחד מהם, יאיר לפיד, בדומה לאהוד ברק, אף מעודד קבוצות של אנרכיסטים שמטרתן הפרת הסדר הציבורי וערעור יסודות החברה הישראלית".

בתוך כך, המשטרה עצרה בצהריים עצרה שלושה בני אדם, החשודים במעורבות בתקיפת מפגיני השמאל בתל אביב. מהמשטרה נמסר, כי במסגרת החקירה שנפתחה, "זוהו החשודים בתקיפה ונאספו ראיות שונות הקושרות אותם לאירוע התקיפה". השלושה הועברו לחקירה בתחנת המשטרה.

תגיות:ראובן ריבליןהפגנותאלימות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה