חדשות בארץ

סמוך למשרד ראש הממשלה: איים על נתניהו – ונעצר

גבר כבן 31 הגיע סמוך למשרד ראש הממשלה, והשמיע איומים נגד ראש הממשלה נתניהו ורעייתו. בחיפוש שערכו השוטרים אותרו ברשותו אקדח פלסטיק ושני סכיני תער. המערכת הפוליטית סוערת בעקבות מיצג המחאה הפרובוקטיבי נגד נתניהו והכאת מפגיני שמאל בתל אביב

נׁתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נׁתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

המשטרה עצרה אמש (שלישי) לחקירה גבר כבן 31, שהגיע סמוך למשרד ראש הממשלה בירושלים, והשמיע איומים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו. מהמשטרה נמסר, כי בחיפוש שערכו עליו השוטרים אותרו ברשותו אקדח פלסטיק ושני סכיני תער. מעצרו הוארך הבוקר בבית משפט השלום עד ליום ראשון הקרוב.

בתוך כך, נמשכת הסערה במערכת הפוליטית בעקבות מיצג המחאה הפרובוקטיבי שהוצב הבוקר בכיכר רבין בתל אביב, ולאחר שאמש הוכו מפגיני שמאל ברחובות העיר במהלך הפגנה נגד נתניהו. במרכז המיצג, המכונה על ידי יוצריו "הסעודה האחרונה", ניצבת דמותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא נראה יושב ליד שולחן גדוש באוכל ובבקבוקי שמפניה, ואוכל מעוגה שעוצבה בצורת דגל ישראל.

שר האנרגיה יובל שטייניץ (הליכוד) גינה את המיצג: "הפסל שהוצב הבוקר בכיכר רבין אינו אומנות, אלא התרת דמו של ראש הממשלה", כתב בטוויטר. "חייבים לעצור את האלימות הפושה ברחובות – מימין ומשמאל – לפני שיהיה מאוחר מדי. אני קורא למערכת האכיפה למצוא את הבריונים שהכו אמש מפגינים ואת האחראים לפסל המסית, ולמצות איתם את הדין".

עמיתו לסיעה של שטייניץ, חבר הכנסת שלמה קרעי, אמר כי הוא "מגנה אלימות מכל צד ובכל מצב". הוא קרא "למצות את הדין עם מתפרעים אלימים בחומרה", אך הוסיף: "מדהים בעיניי שאלו שזועקים על אלימות נגד מפגינים, מתעלמים מאלימות כלפי שוטרים ומקריאות לפגוע בראש הממשלה. האם כוונתם לעודד סוג מסויים של אלימות, באמצעות גינוי אלימות מצד אחד ושתיקה כלפי אלימות מהצד השני?".

שר ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ (הבית היהודי), כתב: "ערב תשעה באב. יום של חשבון נפש לאומי. ‏על כולנו, על החברה הישראלית כולה ועל נבחרי הציבור משמאל ומימין, לגנות כל גילויי אלימות. אסור לקבל את מה שהיה אמש בתל אביב. ‏ההפגנה והוויכוחים הם לגיטימיים, אך אסור שהדבר ידרדר לאלימות. חייבים להוריד את מפלס השנאה. ‏משנאת חינם נחרבנו, ומאהבת חינם ניבנה".

שר התקשורת יועז הנדל (דרך ארץ) אמר "כי אי אפשר לקבל את המראות של אתמול. מצפה ליד קשה וענישה כלפי מי שנוהג באלימות. ‏סלחנות כלפי קנאים היא שיעור שלמדנו כבר בהיסטוריה. ‏ערב תשעה באב, המשימה ההיסטורית שלנו היא לא לאפשר לעולם מלחמת אחים".

שר המשפטים אבי ניסנקורן (כחול לבן) כתב בטוויטר כי "אלו שתקפו את המפגינים אתמול – הם האנרכיסטים האמיתיים". חברו לסיעה, שר החוץ גבי אשכנזי, קרא לראש הממשלה לפעול יחד לריסון האלימות: "הכתובת כתובה על הקיר בדם המפגינים. צריך לעסוק רק בזה", אמר בריאיון לגלי צה"ל.

תגיות:הסתהאלימות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה