חדשות בארץ

מפגינים נגד נתניהו הוכו בתל אביב; גינויים משמאל ומימין

מאות מפגיני שמאל הפגינו בתל אביב נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה. בעימותים עם קבוצה של פעילי ימין, הוכו מספר מפגינים. במערכת הפוליטית גינו בחריפות את האלימות. מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן: "נפעל בנחישות נגד כל גילויי אלימות, ונדליזם או פגיעה באזרחים ושוטרים"

תל אביב, אתמול (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)תל אביב, אתמול (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

מאות מפגיני שמאל השתתפו אמש (שלישי) בהפגנה של "הדגלים השחורים" בתל אביב נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה. ההפגנה החלה סמוך לביתו של אוחנה, ובהמשך חסמו המפגינים צירים ראשיים בעיר – בין השאר את איילון צפון, איילון דרום וצומת עזריאלי – וסירבו להישמע להנחיות השוטרים.

במהלך המחאה התפתחו עימותים בין המפגינים לקבוצה של פעילי ימין. מפגיני השמאל טענו, כי הותקפו על ידי פעילי הימין, בין היתר בבקבוקי זכוכית ובגז פלפל. בתיעודים מהזירה נראים מספר מפגינים כשהם זבים דם; חמישה מהם פונו לקבלת טיפול בבית החולים איכילוב.

בתום ההפגנה, סמוך לשעה 01:00 אחר חצות, נפתחו כל הרחובות לתנועה. מהמשטרה נמסר, כי ארבעה בני אדם נעצרו מבין המפגינים בחשד להפרת סדר.

במערכת הפוליטית גינו הבוקר בחריפות את האלימות נגד המפגינים בתל אביב. יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, כתב בטוויטר כי "שנאת חינם פוררה וממשיכה לפורר את עם ישראל, שחוסנו האמיתי הוא באחדותו. תוקפי המפגינים מאתמול חייבים להיתפס ולהיענש. אף אחד לא ישתיק מחאות בישראל כל עוד אנחנו כאן".

שר התקשורת יועז הנדל (דרך ארץ) כתב בתגובתו כי "אי אפשר לקבל את המראות של אתמול. מצפה ליד קשה וענישה כלפי מי שנוהג באלימות. ‏סלחנות כלפי קנאים היא שיעור שלמדנו כבר בהיסטוריה. ‏ערב תשעה באב, המשימה ההיסטורית שלנו היא לא לאפשר לעולם מלחמת אחים".

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, כתב: "בחייכם. תורידו את הלהבות. כמה שנאה באוויר. תשעה באב. לא משנה בעד או נגד מי אתם: אני קורא לכולכם – ימין, שמאל, בעד/נגד ראשרהממשלה, נגדי או בעדי – להוריד את הלהבות. המשטרה תטפל ביד קשה בכל גילוי אלימות. אנחנו עם אחד. זה יהיה אסון אם המחלוקות ישכיחו זאת".

באופוזיציה מצדה השמאלי של המפה הפוליטית תקפו את ראש הממשלה בנימין נתניהו, והאשימו אותו בהסתה ובאחריות לאלימות. מנגד, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (ימינה) הבהיר כי "אלימות מחוץ לתחום! אחיותיי ואחיי בימין ובשמאל. נתווכח, נדון, נפגין ונמחה. ככה זה בחברה אזרחית אכפתית ומעורבת. אבל לעולם לא נרים יד אחד על השני! נפלנו בזה בעבר יותר מדי פעמים ושילמנו מחירים כבדים. מדי. בני עם אחד אנחנו. עם כל הוויכוחים והכעסים אלימות זו לא אופציה. נקודה".

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, התייחס הבוקר לאירועי האלימות אמש בתל אביב: "תפקידנו לאפשר את חופש המחאה לכל אזרח באשר הוא, בהתאם להוראות החוק. מחובתנו לפעול למימוש זכויותיו האזרחיות של כל אזרח מכל קצוות הקשת של החברה בישראל, וכך אנו עושים מזו תקופה ממושכת כמעט מדי יום. מנגד, שלום הציבור ובטחונו עומדים מעל לכל, לכן לא נאפשר ונפעל בנחישות נגד כל גילויי אלימות, ונדליזם או פגיעה באזרחים ושוטרים".

"אני קורא למפגינים לשמור על המחאה נקייה מאלימות והפרות סדר, להישמע להוראות השוטרים ולא לתת למחאה להידרדר לכדי אלימות והפרת חוק", הוסיף כהן.

תגיות:הפגנותאמיר אוחנהאלימותבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה