חדשות בארץ

תל אביב: מיצג מחאה פרובוקטיבי נגד נתניהו

בכיכר רבין בתל אביב הציבה קבוצת אומנים מיצג פרובוקטיבי, המראה את דמותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אוכלת מעוגה שעוצבה בצורת דגל ישראל. האומן איתי זלאיט: "זו עלולה להיות הסעודה האחרונה של הדמוקרטיה בישראל". שרת התחבורה מירי רגב גינתה את המיצג: "זו לא הסתה אלא קריאה לפעולה"

המיצג (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)המיצג (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

מיצג מחאה פרובוקטיבי הוצב הבוקר (רביעי) בכיכר רבין בתל אביב. במרכז המיצג, המכונה על ידי יוצריו "הסעודה האחרונה", ניצבת דמותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא נראה יושב ליד שולחן גדוש באוכל ובבקבוקי שמפניה, ואוכל מעוגה שעוצבה בצורת דגל ישראל.

האומן איתי זלאיט, שהוביל את בניית המיצג עם קבוצת אומנים, היה אחראי לפני ארבע שנים למיצג פרובוקטיבי אחר, שהוצב ליד עיריית תל אביב – פסל מוזהב ענק של נתניהו. לצד תגובות תמיכה, גררה הצבת הפסל תגובות של זעם, והוא הופל תוך זמן קצר על ידי אחד התושבים.

בריאיון לכאן חדשות, אמר זלאיט: "כולנו יודעים שראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו, הוא אדם מאוד מוכשר. חלק מתייחסים אליו כגאון, כאיש שהוא מורם מעם, אפילו מושיע. אותו מושיע מגיע בסוף הסעודה שלו לקינוח. אותו מר ביטחון ומר כלכלה משקף לנו בסעודה האחרונה רגע דרמטי וקריטי בתולדות מדינת ישראל. זו הצומת של הסעודה האחרונה. אותה סעודה אחרונה עשויה להיות הסעודה האחרונה של אותו מושיע, נאשם בפלילים, והיא עלולה להיות הסעודה האחרונה של הדמוקרטיה בישראל. אנחנו פסע מסיום הסעודה האחרונה של הדמוקרטיה".

שרת התחבורה מירי רגב גינתה את המיצג: "בערבו של תשעה באב, יש מי שבחר ללבות עוד ועוד שנאה וקיטוב בעמנו", כתבה בטוויטר. "יש מי שאולי רומז שגם עתידו של ראש הממשלה יהיה כעתידו של הסועד האחרון?! זה רק עניין של זמן שיגיע מיצג הגרדום וחבל התלייה. זו לא הסתה אלא קריאה לפעולה. אני קוראת לרון חולדאי: תפסיק לעצום עיניים, והסר לאלתר את מיצג ההסתה".

עמיתתה לסיעת הליכוד של רגב, חברת הכנסת אוסנת מארק, כתבה: ''‏הסעודה האחרונה ברחבת כיכר מלכי ישראל בתל אביב. רון חולדאי יספר לכם שזו אומנות, חופש הביטוי. מנדלבליט יגבה אותו בחוות דעת משפטית מנומקת לתפארת. הכתובת על הקיר, והיא כתובה בדם. אם ההסתה לא תיפסק, זה ייגמר שוב ברצח".

תגיות:מחאהתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה