חדשות בארץ

דרישה משר החינוך: הסר תכני מיסיון מתוכנית הלימודים

באתר הרשמי של משרד החינוך מוצעים למורים בחטיבה עליונה חומרי הוראה ללימוד תנ"ך, בהם שני סרטונים של תכנית הסאטירה "היהודים באים" וחמישה סרטונים של הארגון המיסיונרי "החברה לכתבי הקודש בישראל". ח"כ ארבל: "מסופקני אם תוכל להועיל ללימוד תנ"ך לאור השינויים שעושה בסיפור התנ"כי כדי להלעיגו בפני קהל הצופים"

  • ז' אב התש"פ
גלנט, במאי (צילום: פלאש 90)גלנט, במאי (צילום: פלאש 90)
אא

חברי כנסת ורבנים פנו היום (שלישי) לשר החינוך יואב גלנט בדרישה להסיר תכני מסיון וכאלה הנתפסים כלעג על תורת ישראל מחומרי הלימוד של המשרד. בארגון בצלמו ציינו כי תכני המיסיון אינם שייכים למשרד החינוך, אולם "לא הגיוני שארגון שמפיץ את דת המיסיון דבר שאסור על פי חוק ללמד ילדי ישראל יעשה מיקור חוץ ויעביר את התכנים דרך מורי ישראל". במשרד החינוך הודיעו הערב כי הנושא יועבר לבחינה.

באתר הרשמי של משרד החינוך מוצעים למורים בחטיבה עליונה חומרי הוראה ללימוד תנ"ך, בהם שני סרטונים של תכנית הסאטירה "היהודים באים" וחמישה סרטונים של הארגון המיסיונרי "החברה לכתבי הקודש בישראל" שמבקשת להפיץ את הברית החדשה בישראל. חבר מועצת הרבנות הראשית, הרב שמחה אליעזר וייס, שיגר מכתב לגלנט, שבו ביקש ממנו להסיר את התוכנית מחומרי ההוראה בתנ"ך של משרד החינוך. "התוכנית "היהודים באים" מופיעה זה מספר שנים, בערוץ השידור הממלכתי "כאן 11", אין בפי מילים כדי לתאר את עוצמת התיעוב והפגיעה ברגשות רוב רובו של הציבור בישראל – על עדותיו ומיעוטיו, שהתוכנית הזו מציגה לנו. התוכנית אמנם פוגעת בראש ובראשונה ברגשות הציבור המסורתי, הדתי והחרדי היהודי בישראל אך לא רק בו".

גם חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) הגיש שאילתא לשר החינוך, שבו נאמר כי "מסופקני אם תוכל להועיל ללימוד תנ"ך לאור השינויים שעושה בסיפור התנ"כי כדי להלעיגו בפני קהל הצופים". לפי ארבל, "מן הראוי שסרטונים המופיעים באתר הרשמי של משרד החינוך יבקשו ללמד תנ"ך מתוך אהבת התנ"ך ורצון לחנך לאורו ולא מתוך כוונה מיסיונרית או התנגדות לתנ"ך ולערכיו".

תגיות:משרד החינוךמיסיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה