חדשות בארץ

הרכב קבינט הקורונה החדש: בלי שרי החינוך והתחבורה. ליצמן נטש את הישיבה

הממשלה אישרה את צמצום קבינט הקורונה מ-16 חברים לעשרה. המהלך הוביל לעימות חריף בישיבת הממשלה, לאחר שליצמן, שבעקבות השינויים יוגדר מעתה רק כ"מוזמן קבוע", עזב בזעם את הישיבה בטענה כי הוא "ראש מפלגה ושר בריאות לשעבר"

ישיבת קבינט הקורונה בהרכב הקודם (צילום: קובי גדעון, לע"מ)ישיבת קבינט הקורונה בהרכב הקודם (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הרכב קבינט הקורונה החדש, שיכלול צמצום מ-16 חברים ל-10. השרים שהודחו מהוועדה הם שר השיכון יעקב ליצמן, שר החינוך יואב גלנט, שרת התחבורה מירי רגב, שר הרווחה איציק שמולי, השרה לשוויון חברתי מרב כהן ושר התיירות אסף זמיר. המהלך הוביל לעימות חריף בישיבת הממשלה, לאחר שליצמן, שבעקבות השינויים יוגדר מעתה רק כ"מוזמן קבוע", עזב בזעם את הישיבה בטענה שלפיה הוא "ראש מפלגה ושר בריאות לשעבר". ההרכב החדש גם אינו כולל נשים, מה שהביא לביקורת מצד חברות הממשלה, בהן השרה כהן, שנענתה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ש"גם אני שואל לפעמים באמצע הלילה למה הרמזור אדום".

נתניהו וליצמן, במרץ (צילום: פלאש 90)נתניהו וליצמן, במרץ (צילום: פלאש 90)

בראשות הקבינט החדש יעמוד ראש הממשלה, לצד חבריה הקבועים שר הבריאות יולי אדלשטיין המשמש גם ממלא מקום יו"ר ועדת השרים, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, שר האוצר ישראל כץ, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, שר החוץ גבי אשכנזי, שר המדע יזהר שי, שר המשפטים אבי ניסנקורן, שר הכלכלה עמיר פרץ ושר הפנים אריה דרעי. בשל מחאת שר החינוך גלנט על הדחתו מהקבינט, התחייב בפניו נתניהו כי הוא יוזמן לדיונים הנוגעים למערכת החינוך. חברי הקבינט המצומצם מונו באישור הממשלה גם לחברי ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל.

על פי הממשלה, קבינט הקורונה יהווה מסגרת התיאום העליונה בין שלל הגופים הממשלתיים שמטפלים במשבר ובסמכותו לקבוע תקנות, והוא ירכז "את אסטרטגיית היציאה של מדינת ישראל ממשבר זה בהיבטים השונים, ובכלל זה מתן מענה בסוגיות של תעסוקה, תמיכה כלכלית למגזר העסקי, העצמאים והמגזר השלישי". בהתאם לחוק הקורונה המורחב שאושר בשבוע שעבר, החלטות הממשלה ייכנסו לתוקפן מייד, ואילו ועדות הכנסת יוכלו לבטלן רק בדיעבד, בפרק זמן קצר של שבוע לפחות מיום כניסתן לרשומות.

השרה מירב כהן מתחה ביקורת על העובדה שאין ייצוג נשי בקבינט החדש. "אין נשים בקבינט, לאו דווקא אני. למה אין נשים בקבינט?", תהתה. נתניהו הגיב: "גם אני שואל לפעמים באמצע הלילה למה הרמזור אדום. יש הרבה דברים שאין בהם היגיון. יש פה עניין של פריטטיות ואני מבקש להעביר את הוועדה כמו שהיא".

גם שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו-שטה, ציינה כי "יש חשיבות רבה בנוכחות נשית בוועדת הקורונה, מנהיגות נשית צריכה לקבל ביטוי בכל קבינט, אני בטוחה שגנץ יפעל לתקן את המצב שנוצר". השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל הצביעה נגד החלטת הממשלה בטענה כי "מיני ועדה בגלל פריטטיות זה פתטי". לדבריה, "מה ההיגיון ששר המדע יכהן כחבר בקבינט הקורונה, במקום שר החינוך?"

יו"ר נעמת, חגית פאר, אמרה בתגובה להחלטת הממשלה כי "בעולם הגדול הנשים הן אלו שמנצחות את הקורונה ובישראל מדירים אותן משולחן קבלת ההחלטות. לא מפתיע לגלות שגם שתי השרות היחידות שהיו חלק מהקבינט, מירי רגב ומירב כהן, תהיינה הראשונות לספוג את הקיצוץ הצפוי". לדבריה, "אני ממליצה לראש הממשלה ולראש הממשלה החליפי שמשווים את מצבנו באופן תדיר לעולם לבחון מה משותף למדינות שכן מצליחות להכניע את הנגיף- בכולן נשים בצמרת קבלת ההחלטות".

תגיות:קבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה