חדשות בריאות

נתוני הקורונה: 32 אלף נדבקים, 78 מונשמים

מניין המתים עלה בחמישה ל-430, ומניין החולים הקשים עלה ב-17 ל-273. מבין כלל החולים, 665 מאושפזים ו-78 מונשמים

בית החולים שיבא, שלשום (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)בית החולים שיבא, שלשום (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן הערב (רביעי) כי ביממה האחרונה אובחנו בישראל 1,974 נדבקים חדשים בקורונה. מספר הנשאים הפעילים עלה ל-32,060, מתוכם 665 מאושפזים כעת בבתי החולים: 273 במצב קשה, מהם 78 מונשמים. מאז פרוץ המגפה נפטרו 430 חולים, 2 מהם מחצות.

בנוהל שפרסם אתמול משרד הבריאות נקבע כי נדבקים מאומתים יוגדרו מחלימים עשרה ימים לפחות לאחר קבלת התשובה החיובית בבדיקה, ושלושה ימים לאחר סיום התסמינים, אם ישנם. ההגדרות החדשות צפויות להביא לשחרורם של אלפי נשאים מבידוד, אחרי שיקבלו אישור טלפוני של רופא.

הנוהל החדש של משרד הבריאות מיישר קו עם ההנחיות העדכניות של ארגון הבריאות העולמי, לפיהן עשרת הימים ייספרו מתחילת הופעת תסמיני המחלה ולא עם סיומם, ועוד שלושה ימים נקיים מתסמינים. כך, שמי שגילה תסמינים במשך חמישה ימים ייחשב כמחלים וייצא מבידוד לאחר 13 יום, בעקבות חישוב עשרה ימים מיום התסמינים הראשון, ועוד שלושה ימים. לעומתו, אדם שסבל מתסמינים במשך 14 ימים יוגדר כמחלים כעבור 17 ימים – 10 ימים עם סימפטומים ושלושה ללא.

במשרד הסבירו שההיגיון מאחורי שינוי הנוהל נובע ממידע חדש שמצביע על כך שהסיכון להידבק במחלה אחרי תשעה ימים מתחילת התסמינים הינו נמוך, ובהמשך לכך ארגונים בינלאומיים עדכנו את המלצותיהם למשך בידוד של מקרה מאומת. עוד אמרו כי קיצור תקופת הבידוד של החולה והגדרתו כמחלים יתבצעו על ידי רופא בלבד, על פי נתונים שונים, כמפורט בהוראת המנהל, ויביאו להגדרת החלמה מהירה יותר ולחסכון מובהק בכמות בדיקות ההחלמה הנדרשת.

תגיות:קורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה