חדשות בריאות

נתניהו והשרים החליטו: הלימודים בבתי הספר יימשכו – לפחות עד יום חמישי

בתום דיון שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שרים וגורמים מקצועיים, הוחלט כי בתי הספר של החופש הגדול ימשיכו לפעול בשלב זה. הערכת מצב נוספת תתקיים ביום חמישי

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

בתי הספר של החופש הגדול לא ייסגרו בשלב זה, וימשיכו לפעול לפחות עד יום חמישי. כך נמסר בצהריים (שני) מלשכת ראש הממשלה.

ההחלטה התקבלה בתום דיון שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו על מתווה פעילות מערכת החינוך. בדיון השתתפו: שר הביטחון בני גנץ; שר החינוך יואב גלנט; שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי; ראש המל"ל, מאיר בן שבת; מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ, רונן פרץ; ראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' אבי שמחון; יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס; ראש מועצה אזורית מרחבים, שי חג'ג'; וגורמים נוספים.

עוד נמסר כי "הערכת מצב נוספת תתקיים ביום חמישי הקרוב, בה ידונו בכל האפשרויות שעל הפרק".

כזכור, הממשלה הטילה בסוף השבוע האחרון הגבלות חדשות על ההתקהלות במרחבים הפתוחים ובמקומות סגורים. בהמלצות המל"ל ומשרד הבריאות, שהובאו בפני השרים, נכללה הדרישה לסגור באופן מיידי את הגנים ובתי הספר של החופש הגדול. במהלך הדיון הביע שר החינוך יואב גלנט את התנגדותו לצעד זה, כשטען כי אחוזי התחלואה במערכת החינוך נמוכים מאוד. עמדתו זכתה לתמיכתם של שרים נוספים. בתום הישיבה הסמיכה הממשלה את נתניהו וגנץ, לאחר התייעצות עם שרי האוצר, הבריאות והחינוך, לקבל את החלטה האם לסגור את בתי הספר.

בדיון, שנערך אתמול בוועדת הקורונה של הכנסת, הוצגו נתונים של משרד הבריאות על שיעורי ההדבקה במקומות שונים בין ה-10 וה-16 ביולי, מהם עלה כי 9.5% מבין החולים נדבקו במוסדות חינוך. עם זאת, מדובר בנתונים חלקיים בלבד, שכן מסלולי ההידבקות של יותר משני שליש מהחולים לא עברו כלל חקירה אפידמיולוגית.

מוקדם יותר הבוקר, נועדו נתניהו וגנץ עם שר האוצר ישראל כץ ושר הכלכלה עמיר פרץ, ודנו במודל לפיו יחולקו המענקים עליהם הכריזו ראש הממשלה וכץ בשבוע שעבר. על פי הסיכום שהושג, המענקים בסך מצטבר של 6 מיליארד שקלים יחולקו לכל האזרחים, למעט מי שהכנסתם מסתכמת ביותר מ-640 אלף שקלים בשנה. בכירים במגזר הציבורי, המשתכרים מעל 30 אלף שקלים, אף הם לא יזכו למענק.

בנוסף, נתניהו נענה לדרישת כחול לבן למתן מענק מוגדל לאוכלוסיות מוחלשות: תוספת של 750 שקלים תינתן למי שמקבלים קצבת סיעוד, קצבת נכות, הבטחת הכנסה, וכן לעולים חדשים נזקקים, למובטלים מעל 67, ולקשישים מקבלי השלמת הכנסה.

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה