חדשות בריאות

נתניהו: נאשר את המענקים במהירות, צוות שרים יקבע את החלוקה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר, בפתח ישיבת הממשלה, כי הדגש החשוב ביותר בנוגע למענקים לאזרחים הוא המהירות, "גם במנגנון וגם בהחלטות". יו"ר ועדת הקורונה, יפעת שאשא ביטון: "לא בטוח שהמגבלות האחרונות על המשק הן הצעד הנכון"

נתניהו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) לתוכנית המענקים, עליה הכריז בשבוע שעבר עם שר האוצר ישראל כץ.

"אנחנו מביאים היום לממשלה שורה של מינויים, וגם החלטת מסגרת על אישור מענקים לאזרחי ישראל, כדי להמריץ את הכלכלה ולעזור גם ביצירת תעסוקה", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה השבועית. "אנחנו מדברים על מסגרת של שישה מיליארד שקל. אנחנו נמנה צוות שרים שיקבע את אופן החלוקה".

"הדגש החשוב ביותר הוא על המהירות, גם במנגנון וגם בהחלטות", הצהיר נתניהו, "ולכן הדיון הזה שאנחנו רוצים לקיים צריך להתבצע באמת ביממה הקרובה, אם לא היום עד מחר, ולא יאוחר מזה, כדי שנוכל להביא למימוש הדבר במהירות האפשרית".

נתניהו חזר בדבריו על בקשתו מהשרים בשבוע שעבר, להציג בפניו תוכנית יציאה מההגבלות שהוטלו בעקבות התפשטות נגיף הקורונה: "יש לנו כמובן מטרה משותפת – לבלום את התפשטות הקורונה בצעדים שונים. אני מזכיר לשרים, שעד יום חמישי אני מבקש מכל משרד ומשרד תוכנית יציאה בטוחה ממגבלות הקורונה. כלומר, שאם אנחנו מיישרים את העקומה ומגיעים ליעדים שאנחנו נציב במספר החולים הקבוע ביום, כשאנחנו יכולים לפעול לאורך זמן בשגרת קורונה. זה מה שאני מבקש מהשרים להביא".

"בני גנץ ואני שוחחנו על כמה דברים שיכולים לסייע לייעול הנושאים האלה, זה יגיע בישיבה הבאה, שכנראה תתקיים מחר או ביום שלישי כדי לאשר את אופן החלוקה", סיכם נתניהו את דבריו.

בתוך כך, ועדת הקורונה של הכנסת החלה בדיון על צו ההגבלות החדש עליו הודיעה הממשלה בסוף השבוע. יו"ר הוועדה, יפעת שאשא ביטון, אמרה בפתח הדיון כי "לא בטוח שהמגבלות האחרונות על המשק הן הצעד הנכון". לדבריה, "לממשלה יש כוונות טובות, אבל מותר לנו להתווכח ולא להסכים. מוטלת עלינו החובה לבחון את כל האספקטים, ולראות איך אנחנו מגיעים לאיזון העדין שבין המאבק במגפה לבין המחיר הכבד שאנחנו משלמים בתחומים הנוספים".

כזכור, במסגרת המגבלות החדשות, הודיעה הממשלה על סגירת חדרי הכושר והבריכות. שאשא ביטון אמרה אמש, כי אם לא יוצגו בפני הוועדה נתונים התומכים בהחלטה זו, היא תחליט לבטלה. "אני חברה בקואליציה ומכבדת את החלטות הממשלה", אמרה בריאיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12 ."חלק מרכזי מעבודת הכנסת הוא לבקר את עבודת הממשלה, ואם יש טעויות – צריך לתקן". עוד הוסיפה, כי היא באה "למטרה אחת – לשרת את עם ישראל. אם אאלץ לשלם בעבור זה מחיר אישי – אקבל את זה באהבה".

בעקבות דבריה של שאשא-ביטון, אמר גורם בכיר המקורב לראש הממשלה, כי נתניהו החל בהליך להדחתה מתפקידה. לדבריו, "שאשא-ביטון בסרבנותה מעודדת אזרחים שלא למלא את הוראות משרד הבריאות ולא לקבל את החלטות הממשלה. מדובר בפופוליזם חסר אחריות, שיעלה בחייהם של אזרחים רבים".

הגורם הוסיף והדגיש, כי "חדרי הכושר מהווים סכנה אמיתית לבריאות הציבור בהדבקה בחלל המשותף, בנגיעות במכשירים, אין חבישת מסכות וההזעה והסרקולציה של המזגנים מסכנת את הציבור. מדינות רבות בעולם כבר סגרו אותם. אלו הנחיות המומחים, ועל פיהן החליטה הממשלה לסגור את חדרי הכושר".

תגיות:יפעת שאשא ביטוןועדת הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה