חדשות בריאות

משרד הבריאות: 1,151 נדבקים חדשים; 170 נדבקו בחתונות מתחילת יוני

במשרד הבריאות עדיין לא מסרו לוועדת הקורונה נתונים לגבי מספר הנדבקים בבריכות שחייה, והודו כי ההחלטה על סגירתן התקבלה ללא בדיקה ראויה של הנתונים. מנהלת האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות הציגה את הנסיבות שמעלות את הסיכוי להדבקה בחדרי כושר ברחבי העולם על סמך מאמר שסיכם חקירת התפרצות בקוריאה הדרומית

בדיקת קורונה בלוד, בשבוע שעבר (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)בדיקת קורונה בלוד, בשבוע שעבר (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

1,151 נדבקים חדשים בקורונה אותרו מאז אמש (ראשון) – כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הערב. מספר הנשאים הפעילים עלה ל-19,300, מתוכם 514 מאושפזים: 151במצב קשה ו-47 מונשמים. ביממה האחרונה נפטרו שלושה חולים, ובכך עלה מספר הקורבנות הכולל ל-362.   

מנתוני התחלואה מתחילת יוני שפרסם המשרד מוקדם יותר, לקראת הדיון בוועדת הקורונה על פתיחת הבריכות הציבוריות וחדרי הכושר, עולה כי בפרק זמן זה נדבקו 170 ישראלים בחתונות, בחדרי כושר 35, במסעדות 21 ובברים שישה. המשרד טרם מסר נתונים לגבי מספר הנדבקים בבריכות שחייה, ובמשרד הודו כי ההחלטה על סגירתן התקבלה ללא בדיקה ראויה של הנתונים. מנהלת האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, ד"ר אמיליה אניס, הציגה את הנסיבות שמעלות את הסיכוי להדבקה בחדרי כושר ברחבי העולם על סמך מאמר שסיכם חקירת התפרצות בקוריאה הדרומית. לדבריה, לא הכניסו בריכות כי אין נתונים למשרד הבריאות - סגרו ללא נתונים. מנגד, בהסתדרות הרפואית קראו לפתיחת בריכות שחייה באוויר הפתוח, והמליצו לשקול פתיחת בריכות גם בחללים סגורים.

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

במשרד הבריאות הציגו גם את פיזור החולים שהתגלו אתמול, 7% מהם הם בני 65 ומעלה, ואילו 30% הם בני פחות מגיל 18. בראש הערים עם נתוני התחלואה מובילה ירושלים, עם 158 חולים באותו יום. אחריה בני ברק עם 103 חלים, תל אביב - 89, ביתר עילית - 60, אשדוד - 40, לוד - 35, פתח תקווה - 35, נתניה - 32, בית שמש - 23, קרית מלאכי - 20, ראשון לציון - 20.

אחר הצהריים הורה שר הביטחון בני גנץ על פתיחת שלוש מלוניות קורונה חדשות ביומיים הקרובים. המלונות הצפויים להיפתח הם: מלון מטרופוליטן בתל-אביב למבודדים, מלון יערים המיועד בעיקרו לאוכלוסייה החרדית, ומלון שבע הקשתות המיועד לחולי קורונה. כיום שוהים כ-3,700 אזרחים במלוניות הקורונה המופעלות על ידי צה"ל באמצעות פיקוד העורף.

עוד מסר גנץ כי משרד הביטחון פועל בשיתוף עם משרד האוצר, משרד הרווחה, המשרד לשוויון חברתי והגמלאים והרשויות המקומיות, לקדם היערכות להפעלת פרויקט "משמרות הזהב", במסגרתו יוכנו כ-25,000 מארזי מזון לאוכלוסייה נזקקת ביישובים הנמצאים תחת סגר.

תגיות:קורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה