חדשות בריאות

ראש העיר ביתר עילית לנתניהו: מנה את דרעי לפרויקטור משבר הקורונה בציבור החרדי

במכתבו לראש הממשלה, ביקש ראש העיר ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, להטיל שוב על שר הפנים אריה דרעי את ריכוז הטיפול בקורונה במגזר החרדי: "התחושה הרווחת היא, שגורמי המקצוע לא מוצאים ערוץ תקשורת עם הציבור החרדי"

  • כ' תמוז התש"פ
רובינשטיין ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)רובינשטיין ונתניהו, תמונת ארכיון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

ראש העיר ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, שיגר הבוקר (ראשון) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו ביקש למנות את שר הפנים אריה דרעי לאחראי על ההתמודדות עם נגיף הקורונה במגזר החרדי.

על המכתב, שנשלח מטעם פורום הרשויות החרדיות בראשו עומד רובינשטיין, חתמו גם ראש העיר בני ברק, אברהם רובינשטיין; ראש העיר מודיעין, יעקב גוטרמן; ראש העיר אלעד, ישראל פרוש; ראש מועצת רכסים, דן כהן; ראש מועצת קריית יערים, יצחק רביץ; וראש מועצת עמנואל, אליהו גפני.

בתחילת מכתבו, סקר רובינשטיין את המצב בריכוזים החרדיים ברחבי הארץ: "על ביתר עילית הוטל ביום רביעי האחרון סגר, ובימים האחרונים שכונות נוספים בערים החרדיות נכנסו גם הן תחת הגדרה זו. מציאות זו קשה מאוד לתושבי הערים, ולמרות המאמצים הרבים שאנו, ראשי הרשויות, פועלים בשטח, יש צורך מיידי ודחוף בגורם מתכלל לטיפול באירוע".

רובינשטיין ציין, כי בגל הראשון דרעי קיבל על עצמו את האחריות לניהול הסיוע לרשויות החרדיות: "לצערי, היעדרותו של השר דרעי בתכלול הטיפול באירוע בגל השני בולטת מאוד בשטח".

"אני פונה אליך בבקשה להטיל על השר דרעי את המשימה, ולתת לו את הכלים הנדרשים לסייע לרשויות החרדיות. יש הכרח בדמות שמכירה את המגזר החרדי על כל גווניו, יודע את דרכי ההתמודדות והפעולה ומסוגל לסייע באופן אופרטיבי. אין ראוי ממנו לרכז את מאמצי הסיוע, כפי שעשה באופן מוצלח במיוחד בהתמודדות עם הגל הראשון".

"בוודאי ידוע לך, כי ישנה התמרמרות קשה בציבור החרדי ותחושת אפליה לאור החלטות הממשלה", הוסיף ראש העיר ביתר עילית. "התחושה הרווחת היא, שגורמי המקצוע לא מוצאים ערוץ תקשורת עם הציבור החרדי, לא מתמודדים באופן נכון עם הצרכים המייחדים את הציבור החרדי ולא עושים דבר כדי לסייע להם בשעה קשה זו. גם במישור זה טיפל השר דרעי בגל הראשון. הוא דאג לנו, סייע ועזר, ועבורנו הייתה זו עזרה חשובה במיוחד. כולנו ראינו את המאמצים הגדולים שעשה. אנו מבקשים ממך להטיל עליו שוב את התפקיד, לתועלת כולם".

בשבוע שעבר פנה רובינשטיין במכתב לנשיא מועצת חכמי התורה, הרב שלום כהן, וביקשו לפעול להשגת הסכמתו של דרעי לקבל על עצמו את תפקיד הפרויקטור לריכוז הטיפול במשבר הקורונה בציבור החרדי: "פניתי שוב ושוב לרבי אריה, אך מסביבתו הבנתי שהוא מתקשה לפעול מול משרדי הממשלה, ובחר שלא לעמוד בחזית המאבק בגל השני".

"מדובר בדיני נפשות, פיקוח נפש של ממש", הדגיש רובינשטיין. "חיי רבים תלויים בדבר זה. אני מבקש בשם הרשויות החרדיות ממרן שיפעיל את השפעתו, וידרוש מרבי אריה לקבל על עצמו שוב את העול, ולסייע לרשויות החרדיות להמשיך ולמנוע את התפשטות הנגיף. וכל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם מלא".

כזכור, בסוף חודש מרץ מונה דרעי לפרויקטור הראשי, שריכז את הטיפול במשבר הקורונה במגזרים החרדי והערבי, תוך שיתוף פעולה עם שאר הגורמים העוסקים בסוגיה. המינוי נעשה לבקשתם של נתניהו ושר הבריאות דאז, יעקב ליצמן. בחודש שעבר הודיע דרעי לראש הממשלה, כי הוא מסיים את תפקידו.

תגיות:ביתר עיליתמאיר רובינשטייןאריה דרעיהרב שלום כהןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה