חדשות בריאות

ועדת השרים החליטה: סגר על ביתר עילית – מהיום ולמשך שבוע

בעקבות ההחלטה להכריז על שטחה המוניציפלי של ביתר עילית כשטח מוגבל, הכניסה לעיר והיציאה ממנה יוגבלו, וכן יוגבלו התנועה והעסקים בתוך העיר. ראש העיר מאיר רובינשטיין: "החלטה שערורייתית"

הכניסה לביתר עילית, תמונת ארכיון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)הכניסה לביתר עילית, תמונת ארכיון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

ועדת השרים לעניין אזור מוגבל החליטה אמש (שלישי) לאשר למפקד הצבאי של אזור יהודה ושומרון להכריז על השטח המוניציפלי של ביתר עילית כשטח מוגבל. הסגר היה אמור להיכנס לתוקף הבוקר בשעה 8:00, אולם יחל בשעה 13:00 כדי לאפשר לתושבים להיערך. הוא יימשך שבעה ימים – עד יום רביעי הבא ב- 8:00 בבוקר.

בעקבות ההחלטה על הטלת הסגר, יוגבלו הכניסה לביתר עלית והיציאה ממנה, וכן יוגבלו התנועה והעסקים בתוך העיר עצמה. הצעת ההחלטה תונח על שולחן ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת בהקדם האפשרי.

בהודעה משותפת שנמסרה על ידי משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות, נומקה ההחלטה ב"תחלואה משמעותית" שנרשמה בעיר, וזאת גם לאחר שננקטו הגבלות על התקהלות ועל מערכת החינוך בעיר: "לעמדת גורמי המקצוע במשרד הבריאות, נדרשת במועד זה נקיטת אמצעים משמעותית נוספת, במסגרת הכרזה על שטח מוגבל בעיר. בביתר עילית יש 240 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 389, ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 224%. לנוכח חשש משמעותי מהתפשטות המחלה בעיר ומחוץ לה, הוחלט על הכרזה על העיר כאזור מוגבל".

בעקבות ההודעה על הטלת ההגבלות על ביתר עילית, הוציא ראש העיר מאיר רובינשטיין הודעה חריפה נגד משרד הבריאות: "שלחתי היום מכתב בהול לשר הבריאות בדרישה לבטל את הסגר הצפוי על העיר. בדומה להתנהלות המשרד בכל התקופה האחרונה, ההחלטות מתקבלות בשרירותיות מבלי שום התייעצות ושיתוף פעולה עם הרשות המקומית".

"לעניין הסגר עצמו: אני מתנגד נחרצות לסגר, שלא יועיל דבר ורק יהפוך את העיר למדרגה של הנגיף. אנו מתחננים לפינוי חולים במשך שבועות ויש לנו תוכנית סדורה בעניין, אך לשווא. במקום זה, משרד הבריאות פועל בסנקציות ובהטלת מגבלות, מבלי שהוא פועל לסייע בהוצאת החולים מן העיר", תקף רובינשטיין. "שורת המחדלים של משרד הבריאות בטיפול עם הגל השני מגולמות בהחלטה שערורייתית זו".

על פי עדכון התחלואה האחרון ממשרד הבריאות, שנמסר אמש בשעה 22:25, בתוך פחות מ-24 שעות אובחנו 1,052 נדבקים חדשים. 13,653 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 357 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 86 חולים מוגדר קשה, ביניהם 36 המחוברים למכונות הנשמה. מספר הקורבנות זינק ל-342, עם פטירתם של ארבעה חולים נוספים. מתחילת התפרצות המגפה, אותרו בישראל 32,222 נדבקים, מתוכם החלימו 18,227.

תגיות:ביתר עיליתמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה