חדשות בריאות

השרים אישרו: אולמות האירועים ייסגרו, בתי הכנסת יוגבלו ל-19 מתפללים

במהלך הדיון בממשלה בהגבלות החדשות, הזהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל נמצאת "כפסע מסגר מלא". השרים דחו את המלצת משרד הבריאות לסגור את בתי הכנסת, והחליטו להגביל את מספר המתפללים בהם ל-19

נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 16:26)

הממשלה אישרה בצהריים (שני) שורה של הגבלות דרמטיות חדשות, במסגרת המאבק בנגיף הקורונה. השרים החליטו על סגירתם המיידית של אולמות האירועים, אולמות התרבות והמועדונים, חדרי הכושר ובריכות השחייה הציבוריות. הם דחו את המלצת הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות לסגור לחלוטין את בתי הכנסת, ובהתאם להצעתו של השר אריה דרעי הוחלט להגביל את מספר המתפללים בהם ל-19.

בנוגע למסעדות, התקבלה ההמלצה להגביל את מספר הסועדים בהן ל-50 – מקסימום 20 איש בתוך המסעדה ועד 30 נוספים בשולחנות מרווחים בחוץ. החלטות נוספות שהתקבלו כוללות: הגבלת מספר הנוסעים באוטובוסים ל-20, עם חלונות פתוחים וללא מזגנים; בתי הספר של החופש הגדול, הקייטנות והפעילויות לנוער ייסגרו, למעט לגילאי הגנים ועד כיתות ד'; התכנסויות והתקהלויות יותרו עד 20 משתתפים, תוך שמירת מרחק של שני מטרים ועטיית מסכות; משרדי הממשלה יחויבו ל-30% עבודה מהבית. חלק מההגבלות ייכנסו לתוקף לאחר אישורן בכנסת, וחלקן לאחר פרסום צו של מנכ"ל משרד הבריאות. ההגבלה על מספר הנוסעים באוטובוסים נכנסת לתוקף מיידית.

במהלך דיון החירום הממשלתי, שכונס ברקע העלייה התלולה בתחלואת הקורונה, הזהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו כפסע מסגר מלא". בפתח הישיבה, בחלקה הפתוח לתקשורת, אמר ראש הממשלה: "המגפה מתפשטת, זה ברור כשמש. היא עולה בעלייה תלולה מדי יום. היא סוחבת איתה, בניגוד למה שנאמר לנו, שובל של חולים קשים. היום יש כ-90 חולים קשים, וזה מכפיל את עצמו כל ארבעה ימים. אם לא נפעל עכשיו –  אנחנו נקבל מאות, ואולי למעלה מאלף חולים קשים בשבועות הקרובים, דבר שישתק את המערכות שלנו. לכן אנחנו נדרשים לצעדים מיידיים, שימנעו מאיתנו את הצורך לעשות צעדים הרבה יותר קיצוניים בהמשך".

"ההתמקדות שלנו היא בעיקר בהגבלות בהתקהלות במרחבים סגורים", המשיך נתניהו. "זה לא קל. כל שר מייצג כאן ציבור כלשהו, כזה או אחר. גם אני, כולנו. אבל אנחנו מייצגים גם את כלל אזרחי ישראל, וכלל אזרחי ישראל יודעים, או צריכים להבין, שאנחנו חייבים כרגע לעשות פעולות מצומצמות, עם הפגיעה הכלכלית המינימלית ביותר שאפשר, כדי להימנע מאותם צעדים קיצוניים שישתקו את הכלכלה. לכן, עלינו לעשות מעשה. כמנהיגים אנחנו נדרשים לטפל בכלל הציבור, בכלל אזרחי המדינה, ולכן ההחלטות האלו באות כחבילה".

ראש הממשלה ציין כי "בקרוב מאוד" תובא לאישור הממשלה "חבילת קורונה כלכלית", שמטרתה לסייע לכל מי שנפגעו במהלך המשבר: "אלה שני צעדים שאנחנו צריכים לעשות – צעדי שמירה על הבריאות ומניעת סכנה לחיים, וצעדי עזרה לכלכלה".

מוקדם יותר היום, אמר שר הביטחון בני גנץ כי "ישראל מתמודדת עם משבר בריאותי, כלכלי וחברתי, וזה יימשך לפחות בשנה הקרובה עד שיימצאו הטיפולים האפקטיביים". במהלך סיור באתר הבנייה של פרויקט אמ"ן בליקית שבנגב, הוסיף גנץ: "אין ספק שנוכח ההחמרה בגל ההדבקות והתחלואה ניאלץ להחמיר, תוך איזון בין שמירה על הבריאות לכלכלה ולשמירה על הענפים שייפגעו".

על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול אובחנו בישראל 816 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. מספר החולים הפעילים עומד על 11,856, מתוכם 354 מאושפזים בבתי חולים. מניין החולים הקשים עלה ל-90, ביניהם 32 מונשמים. מספר הקורבנות שגבה הנגיף עלה ל-332. מתחילת התפרצות המגפה אותרו 30,162 נדבקים, מתוכם החלימו 17,974.

תגיות:נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה