חדשות בריאות

משרד הבריאות ידרוש להגביל חתונות ל-50 אנשים ובתי תפילה ל-20

בעוד שיאי החולים ליממה ממשיכים להישבר בימים האחרונים, קבינט הקורונה יתכנס אחר הצהריים לדיון בצעדי ההמשך בניסיון למנוע התפרצות משמעותית נוספת

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס את קבינט הקורונה בשעה 15:00 (חמישי) במשרד החוץ בירושלים וידון בהגבלות נוספות על הציבור. במשרד הבריאות צפויים לדרוש מהשרים להגביל את מספר השוהים במסעדות, אולמות וגני אירועים ל-50 בני אדם, ובבתי תפילה ל-20. זאת, אחרי שאתמול נרשם שיא יומי במספר החולים החדשים, שעמד על 966.

ב-08:00 בבוקר נכנסה לתוקפה ההכרזה על שלושה רובעים באשדוד ושלוש שכונות בלוד כאזורים מוגבלים, במסגרתה נאסרה יציאה מהבתים לצרכים שלא מוגדרים כחיוניים. באשדוד הוגבלו הכניסות והיציאות מרובעים ג', ז' ו-ח', ובלוד שכונות הרכבת, שניר ונווה שלום. ההכרזה בתוקף עד יום חמישי הבא בשעה 08:00 בבוקר. עוד נמסר כי מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי, יחתום בהקדם על צו להגבלת הפעילות במוסדות החינוך בביתר עלית ולמניעת התקהלויות בשטחה.

בדיון הלילי אמש בוועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל הועלתה ההערכה כי מספר החולים היומי יחצה בקרוב את רף האלף. נתניהו אמר כי ישנו צורך לתגבר באופן מיידי את האכיפה באולמות אירועים, ואף הציע לשם כך להציב בהם שוטרים סמויים.

משרד הבריאות המליץ השבוע להטיל סגר בעשרות ערים שבהן נרשמה עלייה משמעותית בהיקף התחלואה. על חלק מהערים צפוי להיות מוכרז סגר מלא, ובאחרות רק בחלק מהשכונות בהן. בין הערים שעשויות להיות מוכרזות כ"אזורים מוגבלים": ירושלים, אשדוד, בת ים, בני ברק, לוד, רמלה, טבריה, קרית גת, דימונה, אור יהודה וביתר עילית. המהלך טעון אישור ועדת השרים לאזורים מוגבלים, שבראשה עומד ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי שעה, כלל לא ברור האם הוועדה תאמץ את המלצות משרד הבריאות, שנוטה לנקוט בגישה מחמירה ביותר בכל הקשור להטלת מגבלות תנועה על האזרחים.

אתמול פורסם דו"ח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, ממנו עולה כי 20% מכלל חולי הקורונה בשבוע האחרון הם מריכוזים חרדיים. לפי הדו"ח, הגידול בהיקף התחלואה מגיע מארבעה יישובים חרדיים ומשכונות חרדיות בשתי ערים נוספות. מדובר בערים בני ברק, אלעד, מודיעין עילית, ביתר עילית והשכונות החרדיות בבית שמש ובאשדוד. בדו"ח המליץ המרכז לממשלה להגביר את צעדי האכיפה ולהביא לפינוי מיידי של החולים המאומתים בבני ברק ואשדוד, לצד הגברה משמעותית בהיקף הבדיקות בביתר עילית, בית שמש ומודיעין עילית.

תגיות:קורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה