חדשות בריאות

זינוק בתחלואת הקורונה: 668 נדבקים ביממה, מניין הנפטרים עלה ל- 309

על פי נתוני משרד הבריאות, מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עלה ל- 47. על רקע העלייה התלולה בקצב ההדבקה, מרכז המידע והידע למערכה בקורונה קורא לשקול מחדש את ההקלות לציבור

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 20:12)

משרד הבריאות מסר הערב (חמישי), כי ב- 24 השעות האחרונות אובחנו 668 נדבקים חדשים בקורונה. מספר החולים הפעילים עלה ל- 6,084, מתוכם 47 במצב קשה. חולה נוסף נפטר, ובכך עלה מספר הקורבנות ל- 309. מאז תחילת ההתפרצות, אותרו בישראל 22,400 נדבקים, מתוכם החלימו עד כה 16,007.

על פי הנתונים המעודכנים של משרד החינוך, נכון להערב ישנם 230 מוסדות חינוך סגורים בעקבות מקרי הידבקות בקורונה. מספר התלמידים ועובדי הוראה שנדבקו בנגיף עלה ל- 873, ו- 22,850 נמצאים בבידוד מניעתי.

קשישה בת 88, דיירת בבית האבות "עידן הזהב" בירושלים, נפטרה היום בבית החולים "שערי צדק" בעיר לאחר שנדבקה בקורונה. שבעה דיירים נוספים מבית האבות מאושפזים בבתי חולים, שלושה מתוכם במצב קשה. במצבם של 13 דיירים נוספים חל שיפור, וחלקם הועברו למוסדות בידוד בפרדס חנה ובתל אביב.

בבית החולים שיבא בתל השומר נפתחה היום מחדש היחידה היחידה המיוחדת לטיפול נמרץ לחולי קורונה, שהייתה סגורה בשבועות האחרונים. ביחידה, הממוקמת החניון התת-קרקעי של בית החולים, מאושפזים בשלב זה חמישה חולים במצב קשה.

מוקדם יותר היום, פרסם מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, המופעל על ידי אגף המודיעין בצה"ל, דוח חדש, ממנו עולה כי מתחילת החודש אובחנו בארץ 67 חולים חדשים שמצבם מוגדר קשה. לדברי כותבי הדוח, מדובר ב"עלייה משמעותית וברורה" במספר החולים הקשים ביחס לחודש מאי: "מדד זה מצוי במגמת עלייה לראשונה מאז דעיכת גל התחלואה בחודשים מרץ-אפריל. התפתחות זו הינה מרכיב נוסף המעיד על עלייה ממשית בקצב התחלואה בארץ, ובפרט בקרב אוכלוסיות מבוגרות".

על רקע הזינוק בקצב התפתחות המגפה, ממליץ הדוח לשקול מחדש את ההקלות שניתנו לציבור. בנוסף, הוא קורא להרחיב את ההסברה, להגביר דרמטית את אכיפת עטיית המסכות והבידוד, ולהאיץ את מימוש המנגנונים לקטיעת שרשראות ההדבקה.

על פי נתוני המרכז, שנמסרו בשעות הבוקר, קצב הגידול בתחלואה עמד בימים האחרונים על 10% בממוצע. אם קצב זה יישמר, מספר החולים הפעילים יוכפל בתוך שבעה ימים. מוקדי התחלואה ה'אדומים' אתמול היו בבת ים, בני ברק וערערה בנגב. מוקדי התפרצות נוספים נמצאים בטבריה, אלעד, ביתר עילית, אור יהודה, אשדוד וחורה. לאור הזינוק בתחלואה באשדוד, ועדת השרים המיוחדת לעניין אזור מוגבל צפויה להתכנס ולהחליט על הטלת סגר על שלוש שכונות בעיר. 

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה