חדשות בריאות

אדלשטיין: "נערכים לתרחישים הקשים, בתקווה ובתפילה שלא יבואו"

בתדרוך לעיתונאים שקיים בבית החולים שיבא, הודיע שר הבריאות יולי אדלשטיין כי גויסו כבר קרוב ל- 200 סטודנטים לסייע בחקירות האפידמיולוגיות: "מקווה שכבר בשבוע הבא נראה את התוצאות – לפחות האטה כל שהיא בקצב הנדבקים"

אדלשטיין בבית החולים שיבא, היום (צילום מסך, לע"מ)אדלשטיין בבית החולים שיבא, היום (צילום מסך, לע"מ)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין סייר היום במחלקת קורונה תת-קרקעית שהוקמה בבית החולים שיבא בתל השומר. בתדרוך שערך לעיתונאים, הודיע השר כי משרדו קלט קרוב ל- 200 סטודנטים לצורך סיוע בביצוע החקירות האפידמיולוגיות. "אתמול, בקבינט הקורונה, דנו בתרחישי ייחוס מה יקרה במידה ולא נצליח לעצור את העלייה במספרים ובחורף נהיה בגל שני. אנחנו נערכים לתרחישים הקשים", אמר, "בתקווה ובתפילה שלא יבואו".

"ברור לנו לגמרי, שהמשימה העיקרית שלנו בימים אלה היא לנסות לשטח את העקומה של החולים, שלצערי הרב עולה בצורה עקבית", הוסיף אדלשטיין. "לצורך כך הגדלנו את מספר הבדיקות – מ- 3,000 בדיקות ביום לממוצע של 15,000 בדיקות ביום".

אדלשטיין הבהיר כי "התשובה לאלה שאומרים 'למה קנס' פשוטה: תשמרו על הכללים ולא תקבלו קנס. בדיוק כמו בנהיגה – מי שלא נוסע 150 ק"מ, לא מקבל קנס על מהירות. אני לא רוצה לראות מחזה של מישהו שמקבל קנס. הייתי מציע פתרון יותר פשוט – שבעל עסק לא ייתן שירות למי שלא שומר על ההנחיות. שהלקוחות שנכנסים לקניון יקפידו על עטיית מסכה. מי שלא שם מסכה לא רק שלא שומר על עצמו אלא מסכן את כל הסובבים אותו, ולזה אין זכות לאף אחד".

בהתייחסו לזינוק בנתוני התחלואה, אמר אדלשטיין: "יש כמה מוקדים, שמבחינת הקריטריונים מוגדרים כרגע כתומים-אדומים. יכול להיות שבמהלך היום נודיע על אזורים מסוימים כאזורים מוגבלים. אני קורא לתושבים שם לקבל את זה בהבנה. לא נגיע בשלב זה לסגר טוטלי, אבל שיתוף פעולה של התושבים והרשויות המקומיות יוביל לתוצאה הרצויה – האטה בקצב ההדבקה, פחות חולים, משק פתוח וחיים כמה שיותר נורמליים בצל הקורונה".

בנוגע לתגבור כוח האדם בחקירות האפידמיולוגית, ציין השר כי "ההיענות הייתה מרשימה ביותר. מיום חמישי נרשמו יותר מ- 2,000 סטודנטים לרפואה ולסיעוד כדי לשמש כחוקרים אפידמיולוגים. מתוכם 283 נמצאו כמתאימים למשימה, והיום נקלטים במחוזות השונים של משרד הבריאות 190 עובדים חדשים, שאמורים לסייע לאחיות בחקירה האפידמיולוגית. אני מקווה שכבר בשבוע הבא נראה את התוצאות – לפחות האטה כל שהיא בקצב הנדבקים. אם נצליח לקטוע את שרשרת ההדבקה בפרקי זמן קצרים וסבירים – נוכל להשפיע על העקומה".

תגיות:משרד הבריאותיולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה