חדשות בריאות

הקורונה בישראל: יותר מ- 4,000 חולים פעילים, אלוף שלישי נכנס לבידוד

ביממה האחרונה אובחנו 257 נדבקים חדשים בקורונה, ובמספר החולים הקשים והמונשמים נרשמה עלייה. ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אלוף ליאור כרמלי, נכנס לבידוד לאחר שבא במגע עם חולה קורונה מאומת

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 9:43)

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי ביממה האחרונה אובחנו 257 נדבקים חדשים בקורונה. מספר החולים הפעילים חצה את רף ה- 4,000, ועומד כעת על 4,077. במספר החולים הקשים נרשמה עלייה – מ- 36 אתמול בשעות הערב ל- 39. גם מספרם של המונשמים עלה – מ- 29 ל- 32.

במספר הקורבנות לא חל שינוי, והוא עומד על 303. מתחילת התפרצות הנגיף אובחנו בישראל 19,894 חולים, מתוכם החלימו 15,499.

דובר צה"ל מסר הבוקר, כי ‏ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אלוף ליאור כרמלי, ראש חטיבת ההגנה, תת-אלוף ד', ומפקדים וחיילים נוספים מהאגף נכנסו אתמול לבידוד לאחר שבשבוע שעבר שהו בקרבת חייל שאומת לאחרונה כחולה קורונה. כרמלי הינו האלוף השלישי הנכנס לבידוד. אתמול נמסר מדובר צה"ל על כניסתם לבידוד של מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, ומפקד פיקוד המרכז הנכנס, אלוף תמיר ידעי. בעקבות החשיפה לחולי קורונה, נמצאים בבידוד גם שלושה מפקדי אוגדות: מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף אליעזר טולדנו, מפקד עוצבת "אדום", תת-אלוף גור שרייבמן, ומפקד עוצבת "עידן", תת-אלוף דוד זיני.

קבינט הקורונה אישר אמש את חידוש פעילותה של הרכבת ביום שני הקרוב, על פי המתווה שגובש על ידי משרדי התחבורה והבריאות. בהתאם להנחיות, מספר הנוסעים לכל נסיעה ברכבת יוגבל ל- 500, באמצעות שוברים אותם ניתן יהיה להזמין החל מ- 48 שעות לפני הנסיעה המבוקשת. לא תתאפשר כניסה לתחנה ללא הצגת שובר כניסה התואם לזמני הרכבות העוברות בה. הנוסעים יידרשו לעטות מסכות במשך כל זמן הנסיעה, כולל בזמן דיבור בטלפון הנייד, לשמור על היגיינה וריחוק חברתי ולהימנע מאכילה ושתייה.

שרת התחבורה מירי רגב אמרה: "אני שמחה על הבשורה שאנו מביאים לאזרחי ישראל, שציפו לפתיחת הרכבת. חייבים להגיד ביושר, שהרכבת שתפעל בצל הקורונה היא לא הרכבת שהכרנו. יהיו מגבלות בהתאם להנחיות משרד הבריאות, והנוסעים יחויבו בהנפקת שובר לכל נסיעה לפני ההגעה לתחנה". רגב ציינה, כי הנחתה את הנהלת הרכבת לפתוח במסע הסברה מקיף לציבור על שגרת הפעילות החדשה של הרכבת: "אני קוראת לכל אזרחי ישראל לנהוג באחריות, לשמור על הכללים כדי שחלילה לא נצטרך לצמצם שוב את מה שנפתח".

בישיבת הקבינט הוחלט גם על הקלות בענף התרבות. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר התרבות והספורט חילי טרופר סיכמו, בתיאום עם המטה לביטחון לאומי, כי החל מהיום יתאפשר לקיים אירועי תרבות בנוכחות קהל של עד 250 איש. בנוסף, ניתן יהיה לקיים גם אירועים שיכללו עד 500 איש, וזאת בכפוף לאישור מיוחד של מנכ"ל משרד התרבות והספורט.

על רקע ההקלות, הזהיר שר הבריאות כי לא יהסס לפעול לעצירתן אם הציבור לא יציית להגבלות הקורונה. "משרד הבריאות תומך בפתיחת הרכבת לפי המתווה שגובש ותומך בפתיחת מוסדות התרבות לפי המתווה", אמר במהלך ישיבת הקבינט. "באותה נשימה אני מסתכל בעיניים של הציבור ושל השרים ואומר: הפה שהתיר הוא הפה שיסגור".

"אם לא תהיה משמעת של הציבור להנחיות משרד הבריאות ופעילות לפי התו הסגול – באותו יום נסגור גם את הרכבת וגם את מוסדות התרבות", הבהיר אדלשטיין. "לא ניקח על עצמנו את העלייה בתחלואה כיוון שלא מקשיבים להנחיות".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה