חדשות בריאות

אדלשטיין: "אם לא תהיה משמעת קורונה – נסגור את הרכבת"

שר הבריאות יולי אדלשטיין הזהיר, כי אם הציבור לא ישמור על מגבלות הקורונה, הוא לא יהסס לפעול לסגירת הרכבת ולעצירת ההקלות באירועי התרבות: "הפה שהתיר הוא הפה שיסגור". משרד החינוך עדכן, כי מספר התלמידים ועובדי ההוראה שנדבקו בנגיף עלה ל- 654

אדלשטיין (צילום: פלאש 90)אדלשטיין (צילום: פלאש 90)
אא

על רקע האישור שנתן קבינט הקורונה לפתיחת הרכבת ואירועי התרבות, הבהיר הערב (רביעי) שר הבריאות יולי אדלשטיין כי לא יהסס לפעול לעצירת ההקלות.

"משרד הבריאות תומך בפתיחת הרכבת לפי המתווה שגובש ותומך בפתיחת מוסדות התרבות לפי המתווה", אמר אדלשטיין במהלך ישיבת הקבינט. "באותה נשימה אני מסתכל בעיניים של הציבור ושל השרים ואומר: הפה שהתיר הוא הפה שיסגור".

"אם לא תהיה משמעת של הציבור להנחיות משרד הבריאות ופעילות לפי התו הסגול – באותו יום נסגור גם את הרכבת וגם את מוסדות התרבות. לא ניקח על עצמנו את העלייה בתחלואה כיוון שלא מקשיבים להנחיות", הזהיר השר.

כאמור, קבינט הקורונה החליט כי פעילות הרכבת תחודש ביום שני הקרוב, על פי המתווה שגובש על ידי משרדי התחבורה והבריאות. בהתאם להנחיות, מספר הנוסעים לכל נסיעה ברכבת יוגבל ל- 500, באמצעות שוברים שיונפקו לנרשמים מראש עד 48 שעות לפני הנסיעה. לא תתאפשר כניסה לתחנה ללא הצגת שובר כניסה התואם לזמני הרכבות העוברות בה. הנוסעים יידרשו לעטות מסכות, לשמור על היגיינה וריחוק חברתי ולהימנע מאכילה ושתייה בזמן הנסיעה.

על פי נתוני משרד הבריאות, המעודכנים לשעות הערב, במהלך היממה האחרונה נוספו לרשימת הנדבקים בקורונה 288 בני אדם. מניין החולים הפעילים עלה ל- 3,993, ביניהם 36 שמצבם מוגדר קשה. 29 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מספר הקורבנות שגבה הנגיף עומד על 303. מאז התפרצות הקורונה, אובחנו 19,783 נדבקים מאומתים, מתוכם החלימו 15,487.

במקביל, נמסר ממשרד החינוך על עלייה נוספת במספר החולים בקרב התלמידים ועובדי ההוראה – מ- 637 בשעות הבוקר ל- 654. מספרם של מוסדות החינוך הסגורים עומד על 177, ו- 23,442 נמצאים בבידוד מניעתי.

תגיות:מערכת החינוךרכבת ישראליולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה