חדשות בארץ

נתניהו הורה למשרד הבריאות לרכוש 2,000 מכונות הנשמה לסיוע למדינות השכנות

לדברי סמנכ"ל בכיר במשרד הבריאות, ההנחיה שניתנה על ידי ראש הממשלה היא "להכין את המערכת למקסימום הקיבולת שמסוגלת להכיל, ולאחר הרבה מאוד עבודה זה נקבע על ידינו ל-5,000 מונשמים ועוד 10,000 חולים אחרים בבתי החולים"

נתניהו וראש ממשלת יוון, היום (צילום: חיים צח, לע"מ)נתניהו וראש ממשלת יוון, היום (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את משרד הבריאות לרכוש 2,000 מכונות הנשמה במסגרת סיוע הומניטרי אפשרי למדינות השכנות – כך חשף היום (שלישי) בישיבה בנוגע להיערכות מערכת הבריאות לגל שני, אבי בן זקן, סמנכ"ל בכיר במשרד הבריאות ומנהל מרכז השליטה. בן זקן הוסיף כי ההנחיה שניתנה על ידי ראש הממשלה היא "להכין את המערכת למקסימום הקיבולת שמסוגלת להכיל, ולאחר הרבה מאוד עבודה זה נקבע על ידינו ל-5,000 מונשמים ועוד 10,000 חולים אחרים בבתי החולים".

לדברי בן זקן, הוראת נתניהו ניתנה במנותק מתרחיש הייחוס, לפיה יש להצטייד בעוד 2,000 מכונות נוספות, העולות לכדי 7,000 מכונות הנשמה סך הכול, "וזה מטעמים מדיניים, על מנת לסייע לגורמים נוספים ומדינות שכנות".

סדצקי ואדלשטיין, בחודש שעבר (צילום: פלאש 90)סדצקי ואדלשטיין, בחודש שעבר (צילום: פלאש 90)

במהלך הישיבה, שהתמקדה ברכישה והצטיידות משרד הבריאות במכונות הנשמה ובכוח אדם לטיפול במונשמים, הוסיפה ראש שירותי בריאות הציבור, פרופ' סיגל סדצקי, כי הטענה על חוסר אחידות בבדיקות נובעת מהפער שנוצר בין משרד החינוך למוסדות החינוך, שבהם נעשות חקירה אפידמיולוגית של משרד הבריאות, "אך יש בית ספר שבו כל בית ספר ייחשב כמגע, ויש בתי ספר שהחליטו לסגור יותר וככה שאין כמעט מגע בכל מקום וייתכן שרק 4 איש ייכנסו לבידוד". בתחילת דבריה היא הכריזה כי "המחלה חוזרת", שכן ישנה "התאמה ברורה" בין פתיחת המשק לעלייה בתחלואה.

יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון, אמרה כי במקרה של גל קורונה שני תמנע הוועדה סגר גורף. "בגל הראשון מערכת הבריאות הייתה ממוקדת קורונה והטיפול במחלות האחרות נזנח, גם בגלל שחולים נמנעו להגיע לבתי החולים מחשש להדבקה", הסבירה. "בהיערכות להתפרצות נוספת שהפעם נידרש לטפל בה לצד המחלות האחרות שבשגרה, אנחנו צריכים לוודא שאנחנו עומדים מבחינת יעדים לרכישות מכונות הנשמה וערוכים גם עם כוח אדם לכל תרחיש שהוא". היא הוסיפה כי הוועדה מקבלת עדויות ממערכת החינוך לפיהן עולה תמונת מצב של חוסר בנוהל אחיד ותורה מסודרת בהתנהלות היומיומית של משרד הבריאות בכל הקשור לחקירות אפידמיולוגיות, שמובילים לכך שהציבור מקבל מסרים סותרים. היא קראה למשרד הבריאות "להעביר מסר אחיד וברור הן לציבור והן לאחראים בשטח מה הצעדים שצריך לנקוט ומהי שרשרת הפעולות האוטומטית".

תגיות:משרד הבריאותקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה