חדשות בריאות

ה-FDA אסר על השימוש ב"תרופות של טראמפ" לטיפול בקורונה

לאחר שבחודש מרץ העניק אישור חירום להשתמש בשתי תרופות, המיועדות לטיפול במלריה, לצורך טיפול בתסמיני קורונה, הודיע מינהל המזון והתרופות האמריקאי על ביטול האישור: "לא סביר להניח שהן יהיו אפקטיביות לטיפול בקורונה"

הידרוקסיכלורוקווין (תמונה: שאטרסטוק)הידרוקסיכלורוקווין (תמונה: שאטרסטוק)
אא

מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) הודיע אתמול (שני) על ביטול האישור שהעניק לשימוש בשתי תרופות למלריה לצורך טיפול בנגיף הקורונה. מדובר בתרופות כלורוקווין והידרוקסיכלורוקווין, שנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, טען כי הן עשויות לסייע לחולי קורונה.

בחודש מרץ – על רקע התפשטות מגפת הקורונה בארצות הברית – העניק ה- FDA אישור חירום לשימוש בשתי התרופות במקרים מסוימים עבור חולי קורונה המאושפזים בבתי חולים או המשתתפים במחקרים קליניים. עם זאת, בחודש אפריל הזהיר המינהל כי התרופות עלולות לגרום להפרעות בקצב הלב אצל חלק מהמשתמשים בהן ואף להוביל למוות, וקרא שלא להשתמש בהן מחוץ לסביבת בתי חולים או שלא במסגרת מחקרית.

בהודעה החדשה של ה- FDA, שביטלה כאמור את אישור החירום, נאמר כי בהתבסס על ניתוח הנתונים המדעיים, "לא סביר להניח ששתי התרופות יהיו אפקטיביות לטיפול בקורונה". עוד הודגש, כי הנזק שנגרם לחולי הקורונה כתוצאה מתופעות הלוואי החמורות שהתרופות גורמות עולה על התועלת שבנטילתן.

מאז התפרצות הנגיף בארצות הברית, חזר טראמפ לא אחת על הטענה כי התרופות, המיועדות לטיפול במלריה, עשויות לסייע בריפוי הקורונה. לטענה זו לא נמצאו ראיות מדעיות מוצקות. בחודש שעבר הוא חשף כי הוא נוטל באופן קבוע את ההידרוקסיכלרוקווין. במסיבת עיתונאים בבית הלבן סיפר הנשיא, כי רופאו האישי המליץ לו שלא לקחת את התרופה, אולם הוא ביקש אותה מהרופא של הבית הלבן, שנענה לבקשתו.

"התחלתי לקחת את התרופה, כי אני חושב שהיא טובה", אמר טראמפ. "שמעתי עליה הרבה חדשות חיוביות, ואמרתי: מה יש לך להפסיד?". הוא הוסיף, כי בינתיים הוא מרגיש בסדר: "אני עדיין כאן".

תגיות:דונלד טראמפנגיף הקורונההידרוקסיכלורוקווין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה