חדשות בארץ

משרד הבריאות ממליץ להטיל סגר על שכונת הר חומה בירושלים

בהר חומה התגלו ביממה האחרונה 50 חולים, רובם מגיעים ממוקד ההתפרצות בתיכון הגימנסיה העברית בבירה. חולה קורונה בן 71 נפטר לאחר שהיה מונשם ומורדם במצב קשה למעלה מחודש

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות ממליץ להגדיר את שכונת הר חומה (חומת שמואל) בירושלים כ"אזור אדום" ולהטיל עליה סגר. כך דווח הערב (רביעי) בכאן חדשות. בשכונה אובחנו בשבוע האחרון 60 חולי קורונה, רובם מתיכון הגימנסיה העברית בירושלים, המהווה את המוקד המרכזי של תחלואת הקורונה במערכת החינוך.

ברחבי הבירה אובחנו בימים האחרונים 187 חולים ב- 19 מוסדות חינוך. בחדשות 13 דווח, כי בכיר במשרד הבריאות הזהיר מפני התפרצות נרחבת של הנגיף בישראל, כאשר בשלב זה נקודת התורפה העיקרית נמצאת בירושלים. ביממה האחרונה התגלו בעיר 36 חולים חדשים.

במהלך היום דווח על סגירתם של בתי ספר נוספים ברחבי הארץ, בין היתר בירושלים, בת ים ובאר שבע. על פי העדכון האחרון ממשרד החינוך, מניין התלמידים ועובדי ההוראה שנדבקו בקורונה עלה ל- 261. מספרם של המוסדות החינוכיים הסגורים עומד על 51, ו- 7,898 תלמידים ומורים נמצאים בבידוד.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, פנתה היום במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה להורות על חזרה למתווה הקפסולות לגנים ולכתות א'-ג', ובנוסף לאפשר לקיים הוראה מרחוק משולבת בלמידה בבתי הספר לכתות ד'-ט'. לדבריה, צעדים אלו ימנעו סיכון מיותר לעובדי הוראה שבאים במגע עם מאות תלמידים.

בתום התייעצות נוספת שקיים הערב נתניהו בנושא מערכת החינוך, הוא החליט לאמץ את עמדתו של שר החינוך יואב גלנט, לפיה כל מוסד חינוכי שיאותר בו מקרה תחלואה – ייסגר. גלנט הביע אתמול התנגדות חריפה לעמדת הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות, שהמליצו על סגירה גורפת של התיכונים וחטיבות הביניים, וטען כי אין לכך הצדקה. נתניהו הנחה את השר להמשיך לפעול לפתרונות מיגון וריחוק לתלמידים ולצוותי ההוראה, לטפל במוקדים שאותרו ולהמשיך במעקב ובקיום הערכות.

בבית החולים סורוקה בבאר שבע עדכנו כי בימים האחרונים מסתמנת עלייה בהיקפי תחלואת הקורונה באזור הדרום. במחלקת הקורונה בבית החולים מאושפזים כעת שישה מטופלים, שניים מתוכם במצב בינוני והשאר במצב קל, ביניהם גם ילדה ואמה.

בבית החולים הדסה עין כרם נפטר היום חולה קורונה בן 71, שסבל ממספר מחלות רקע והיה מונשם ומורדם במצב קשה מאוד למעלה מחודש. בכך עלה מספר הקורבנות ל- 291. במשרד הבריאות עדכנו הערב על נתוני תחלואת הקורונה, מהם עולה כי ב- 24 השעות האחרונות אובחנו 92 חולים. מדובר בירידה במספר החולים לעומת היממות הקודמות, בהן נרשמו יותר ממאה חולים. מאז חצות אובחנו בישראל 47 חולים בלבד. מספרם של החולים הפעילים עומד על 2,103, מתוכם 27 חולים קשים. מספר החולים המונשמים ירד ל- 25.

מוקדם יותר היום, מסר משרד הבריאות כי בשבוע הבא יתחילו קופות החולים במבצע רחב היקף לעריכת בדיקות סרולוגיות ברחבי הארץ, שיקיף בשלב ראשון כ- 70 אלף נבדקים. בדיקות סרולוגיות ראשונות החלו כבר היום בבני ברק, באמצעות מד"א. הבדיקה הסרולוגית מתבצעת כחלק מהליך של בדיקת דם שגרתית. היא בודקת את נוכחותם של נוגדנים נגד גורמי מחלות שונים, ותאפשר לתת תמונה טובה ביותר בנוגע למידת החשיפה של האוכלוסייה לנגיף.

שר הבריאות יולי אדלשטיין ציין, כי "הבדיקות הסרולוגיות הן כלי חשוב נוסף שיאפשר לנו תמונת מודיעין טובה יותר על מוקדי הקורונה בישראל. כך נוכל להתמודד טוב יותר עם גל נוסף של קורונה, אם חלילה יתפרץ. אני מודה לקופות החולים שנרתמו למשימה הלאומית, ואני בטוח שהן יבצעו אותה בצורה יעילה כפי שהן כבר מורגלות בבדיקות אחרות".

תגיות:ירושליםנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה