חדשות בריאות

הקורונה במערכת החינוך: 244 נדבקו, 42 בתי ספר נסגרו

על פי נתוני משרד החינוך, מספר התלמידים ועובדי ההוראה הנמצאים כעת בבידוד עומד על 6,831. משעות הבוקר דווח על סגירתם של בתי ספר בבאר שבע, ירושלים, בת ים ותל אביב

אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
אא

(עודכן: 13:54)

נמשכת התפשטותו של נגיף הקורונה במערכת החינוך. תלמידת כיתה י"ב באולפנת "צביה" באשקלון אובחנה בצהריים (חמישי) כחולת קורונה. האולפנה נסגרה עד ל- 8 ביוני, ו- 580 התלמידות והצוותים החינוכיים נשלחו לבידוד בבתיהם.

על פי הנתונים שמסר משרד החינוך בצהריים (רביעי), 244 תלמידים ועובדי הוראה אובחנו עד כה כחולים – עלייה של 27 חולים לעומת הנתון שנמסר אתמול. 42 מוסדות חינוך נסגרו, 11 מתוכם ביממה האחרונה. מספר התלמידים ועובדי ההוראה הנמצאים כעת בבידוד עומד על 6,831.

עיריית באר שבע הודיעה הבוקר על סגירתו של בית הספר מקיף ג' בעיר, לאחר שתלמידה הלומדת בו אובחנה כחולת קורונה. אתמול נסגר בעיר תיכון מקיף ו', לאחר שהתגלה בו חולה קורונה מאומת, וכ- 2,000 תלמידים ואנשי צוות נשלחו לבידוד מניעתי. תיכון מקיף ז' נסגר אף הוא, בהחלטה שהתקבלה על ידי ועד ההורים, וזאת על אף שלא אובחנו בו עדיין מקרי הידבקות. בנוסף, נסגרו בעיר בית ספר יסודי וגן ילדים.

בתי ספר בבת ים, ירושלים ותל אביב נוספו היום לרשימת מוסדות החינוך הסגורים. ראש העיר בת ים, צביקה ברוט, הנחה לסגור את התיכונים מלטון ושז"ר בעיר, זאת לאחר שבימים האחרונים התגלו בהם שלושה מקרי הידבקות בנגיף. התלמידים ואנשי הצוות נכנסו לבידוד, ויעברו בדיקות אבחון לקורונה. בירושלים נסגרו תיכון סליסברג ובית הספר זלמן ארן. בשכונת התקווה בתל אביב סגר בית הספר היסודי "הגליל" את שעריו, לאחר שתלמיד בכיתה א' נדבק בנגיף. גם בית הספר "הירדן" בעיר נסגר בעקבות אבחון אחד התלמידים כחולה. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אמש הערכת מצב בנוגע להתפשטות הקורונה במערכת החינוך. בעוד במשרד הבריאות דרשו להורות על סגירת התיכונים וחטיבות הביניים, טען שר החינוך כי אין לכך הצדקה. "נתוני התחלואה שמשרד הבריאות מציג לא השתנו דרמטית", כתב בטוויטר. "זו תהיה פגיעה חסרת אחריות בתלמידים, בהורים ובמורים. במקביל, אנחנו חייבים להמשיך ולהיות עם אצבע על הדופק, לקיים הערכות מצב שוטפות, לנקוט במדיניות מחמירה ובמשנה זהירות במטרה למנוע מקרי הידבקות נוספים. בכל מקום שבו מזוהה חולה מאומת, המוסד החינוכי נסגר".

בתום הדיון הוחלט בשלב זה להשאיר את מוסדות החינוך פתוחים. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי "ראש הממשלה ביקש נתונים נוספים, וביקש לבדוק כיצד ניתן לחזק את ההגנה והמיגון על התלמידים מפני הדבקה". הדיון יימשך היום, ועל פי הנתונים שיוצגו יקבל נתניהו את ההחלטה בעניין מערכת החינוך.

פרופ' גבי ברבש, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות, מתח הבוקר ביקורת על החלטתו של נתניהו. "מלכתחילה היה נכון לעבוד בשיטת הקפסולות", אמר בריאיון לכאן ב'. "רצנו מהר מדי, בניגוד לכל העולם, לכיתות צפופות, והעובדה שעשינו זאת תשליך גם על ההדבקה בבתי הספר וגם על ההדבקה במדינה. אנחנו כבר נמצאים בהתפרצות משמעותית".

מנגד, יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, תקף את עמדת הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות וטען כי הם נוהגים בהיסטריה ובפאניקה. "אם סוגרים את בתי הספר העל-יסודיים, בטווח קצר מאוד יסגרו גם את בתי הספר היסודיים וגני הילדים. נחזור לקטסטרופה שהייתה, ולא נוכל לעצור את ההידרדרות הכלכלית", אמר בגלי צה"ל. "אין לכך שום הצדקה. זה חוסר רצון משווע של אותם פקידים לקחת אחריות. הם רוצים לראות את התלמידים מחוץ למערכת כדי להסיר את האחריות מהכתפיים שלהם".

 

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה