חדשות בריאות

אדלשטיין: נרחיב את הבדיקות לאנשים מכל הארץ – גם ללא תסמינים

סעיף משמעותי נוסף שהוכנס קובע כי הבדיקות יבוצעו לפי שיקול דעת של הרופא המטפל. במשרד הבריאות הסבירו כי הסעיף הזה כשלעצמו פותח בצורה דרמטית את ביצוע הבדיקות. אדלשטיין: משרד הבריאות יעמוד בקשר עם קופות החולים כדי לוודא שהמדיניות החדשה אכן תתממש בשטח

אדלשטיין בכנסת, במרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אדלשטיין בכנסת, במרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע הערב (ראשון) לראשונה כי משרדו יחל בביצוע בדיקות קורונה המוניות לכלל האנשים ששהו סמוך לחולים מאומתים – אף שלא גילו תסמינים. מדובר בשינוי משמעותי של משרד הבריאות, שסירב עד כה לבצע בדיקות לחשודים בהידבקות שלא גילו תסמינים.

במסיבת העיתונאים המשותפת עם מנכ"ל משדרו היוצא, משה בר סימן טוב, ראש שירותי בריאות הציבור פרופ' סיגל סדצקי, והמשנה למנכ"ל פרופ' איתמר גרוטו, הציג אדלשטיין התנאים לבדיקה לנבדקים שלא גילו תסמיני המחלה, בהם "אחד החידושים המשמעותיים ביותר" הכוללים בדיקה של בני בית של חולה מאומת – גם אם אין להם תסמינים – שייבדקו ביום אימות בן הבית ובדיקה נוספת לאחר 5 ימים.

"עד עכשיו ביצענו בדיקות כאלו באופן נקודתי בירושלים סביב בתי הספר. מעכשיו נרחיב את הבדיקות גם ללא תסמינים לכל הארץ ולא רק לבתי ספר", אמר שר הבריאות. לדבריו, אנשים ללא תסמינים שהיו במגע קרוב עם חולה מאומת בבתי הספר – באותה הכיתה, בהסעה משותפת ובמקרים מסוימים אף כלל בית הספר – ייבדקו. בנוסף, בדיקות ייעשו גם לאנשים שהיו במגע קרוב עם חולה מאומת במסגרות דיור מוסדי (דיור מוגן, מחלקות סיעודיות, מסגרות רווחה המהוות בית לחיים וכיו"ב).

תלמידי הגימנסיה בירושלים נבדקים במתחמי הדרייב אין (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)תלמידי הגימנסיה בירושלים נבדקים במתחמי הדרייב אין (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

סעיף משמעותי נוסף שהוכנס קובע כי הבדיקות יבוצעו לפי שיקול דעת של הרופא המטפל. במשרד הבריאות הסבירו כי הסעיף הזה כשלעצמו פותח בצורה דרמטית את ביצוע הבדיקות. כמו כן, גם כל האוכלוסיות "המיוחדות" בהתאם להנחיות של משרד הבריאות במקרים מיוחדים ייבדקו.

התסמינים שנקבעו הם: חום, שיעול, אובדן חוש טעם. במשרד הבריאות הדגישו כי הגדרת מגע קרוב היא פחות מ-2 מטר מרחק ובמשך זמן של 15 דקות לפחות.

אדלשטיין אמר במסיבת העיתונאים כי "במהלך היום שמעתי שמע טענות על כך שלא כל מי שביקש להיבדק אכן נבדק. אנחנו מטפלים גם בנושא זה ומחדירים לשטח את המדיניות שאנחנו מובילים כאן". הוא הוסיף כי משרדו יעמוד בקשר עם קופות החולים כדי לוודא שהמדיניות החדשה אכן תתממש בשטח. "אני מבהיר – לא משנים את כללי הבידוד כתוצאה מבדיקות: תקופה של ארבעה עשר ימים ממועד החשיפה. בדיקה שלילית או שתי בדיקות שליליות ויותר לא משחררת מבידוד", הבהיר.

תגיות:יולי אדלשטייןמשרד הבריאותבדיקות קורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה