חדשות יהדות

11 חודשים לאחר האסון הכבד: משפחת בייגלאייזן חובקת בן

לאחר שאיבדו את בנם בנימין בן ה-11, משפחת בייגלאייזן חובקת בן נוסף

  • א' סיון התש"פ
הילד בנימין בייגאלייזן ז’’להילד בנימין בייגאלייזן ז’’ל
אא

אתמול (שבת) נערכה שמחת ברית מילה מרגשת במיוחד: משפחת בייגלאייזן חובקת בן, שנקרא "שמואל בנימין".

כזכור, משפחת בייגאלייזן, תושבת שכונת רמות הירושלמית, איבדה את בנה בנימין ז"ל, בתאונת פגע וברח. בתאונה, שאירעה בחול המועד פסח לפני שנה וחודש, נפגע בנימין באורח אנוש. במשך יותר מחודשיים הוא אושפז ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בשערי צדק, ובתום מאבק ממושך על חייו, הוא נפטר.

בשבוע שעבר, 11 חודשים לאחר השכול הכבד, חבקה המשפחה בן נוסף. כאשר הוכרז בברית המילה על שמו של הרך הנולד: שמואל בנימין, לא נותרה עין יבשה.

לאחר הפטירה הטראגית, אמר אביו, הרב ישראל מאיר, בראיון להידברות: "במהלך האשפוז הבנו עד כמה עם ישראל הוא עם מיוחד שאין כמותו בכל העולם. כולם היו סביבנו כל הזמן, שימחו, עודדו, חיזקו וגם הוזילו דמעה, ואלו אנשים שלא הכרנו קודם, מעולם לא ראינו אותם. כזה חסד אין בכל העולם, רק אצל עם ישראל. להבנתנו זה גם חלק מהנשיקות שקיבלנו מהקב"ה.

"נכון שקיבלנו סטירה, אבל לא צריך לזלזל בנשיקות הרבות. לפעמים היו אלו נשיקות קטנות, ולפעמים נשיקות גדולות. אנחנו לא יודעים מה הסיבה לכל דבר, אבל ברור לנו שזה לא סתם, אין סתם ואין מקרה, והוא אף פעם אינו טועה. ברגע שאני יודע זאת ומשריש את זה בתוכי, הכל נהיה הרבה יותר קל", הוסיף האב השכול.

במקביל, לעילוי נשמתו של בנו, שהיה בעל חן מיוחד, האיר פנים לכל אדם ולמד בחשק רב, החליט האב לקדם יוזמה המעריכה את הדקות שיש לנו עם הילדים שלנו, והצורך לנצל אותן. הוא קרא ליוזמה "דקות יקרות". לצורך כך הוא הקים אתר אינטרנט, שבו אנשים מקבלים על עצמם לחסום אפליקציות מיותרות, או מתחייבים על שעות, או אפילו דקות, שהם לא נוגעים במכשיר שלהם.

"אני יושב ליד שולחן הארוחות עם אשתי וילדיי, מזלג ביד אחת והטלפון שלי ביד השנייה, מחלק את כל ההודעות, וההודעות החדשות החשובות מאוד, שמופיעות כל הזמן על המסך שלי, ואז הטלפון מצלצל: 'נפגע על ידי מכונית... בנימין... טיפול נמרץ... בוא מיד...'. הדבר הבא שאני יודע הוא שאני יושב במיון, הרופאים ניגשים אלי, ראשם מורכן: 'אנו מצטערים לומר זאת, אבל זה רע, רע מאוד. סקרנו את סריקת ה-CT... זה עניין של שעות, אם לא דקות'. ואז זה מכה בי, כמה יקר כל רגע שיש לנו עם ילדינו ובן / בת הזוג. אם רק הייתי מבלה כל ארוחת ערב בשתי ידיים, וראשי מתמקד בהנאה של המשפחה שלי, לא בודק איזה הודעות הגיעו", משתף האב. 

"כמזכרת לבנימין שלנו, בואו נחדש את המיקוד שלנו במשפחה, ובמה שחשוב באמת בחיים. אני יודע שקשה להתעלם מהטלפון, וההודעות הללו יכולות להיות ממכרות. אבל בואו נתחיל, אפליקציה אחת בכל פעם. מחק אפליקציה אחת שמוצצת יותר מדי זמן מהחיים שלך, התחייב לכבות את הטלפון במהלך ארוחת הערב, או לחסום זמן שלא תבדוק את הדוא"ל שלך, כל דבר שיעזור לך להתמקד מחדש במה שחשוב באמת. בוא נראה כמה זמן אנחנו מרוויחים יותר מדי יום, זמן שנוכל לבלות עם בן / בת הזוג שלנו, ילדינו, חברינו ושכנינו", סיים האב השכול את דבריו.

מצמרר: "הוא סיפר לאחי מתי הוא יידרס ואיפה הוא יידרס"

תגיות:בריתבנימין בייגאלייזן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה