חדשות בריאות

השלטון המקומי: לא נאפשר חזרת כיתות ד’-י’ ללימודים במתווה הנוכחי

במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, הבהירו יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, ויו"ר מרכז המועצות האזוריות, שי חג'ג', כי לא יאפשרו את חזרתם ללימודים של תלמידי כיתות ד'-י' על פי המתווה החלקי שגובש על ידי משרד החינוך והבריאות: "הילדים הם לא שפני ניסיונות, וההורים מחפשים פיתרונות אמיתיים"

(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראשי השלטון המקומי הבהירו היום (שלישי), כי לא יאפשרו את חזרתם של כיתות ד'-י' ללימודים ביום ראשון הקרוב, אם זו תתבצע בהתאם למתווה שגובש על ידי משרדי החינוך והבריאות.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, ויו"ר מרכז המועצות האזוריות, שי חג'ג', שיגרו מכתב בנושא לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו נכתב: "מתווה החזרה של תלמידי כיתות ד'-י', כפי שהובא לידיעתנו, אינו מהווה חזרה ללימודים, אינו לוקח בחשבון את נתוני השטח, ולא מהווה פתרון לאיש – לא לילדים ולא להוריהם".

אתמול דווח, כי לאחר חזרתם ללימודים של תלמידי כיתות א'-ג' וי"א-י"ב וחידוש פעילות הגנים, משרדי החינוך והבריאות גיבשו את מתווה החזרה של כיתות ד'-י'. על פי המסתמן, תלמידי ד'-ו' יגיעו ליום לימודים אחד בבתי הספר, וימשיכו בשאר ימי השבוע בלמידה מרחוק. תלמידי ז'-י' ילמדו אף הם במתכונת מצומצמת, שתכלול בין יומיים לשלושה ימי לימוד בבתי הספר והמשך הלמידה מרחוק.

ביבס וחג'ג' קראו לנתניהו להיפגש עמם בדחיפות, ודרשו לגבש יחד מתווה מותאם, שיכלול את החזרת היישובים, בהם רמת תחלואת הקורונה נמוכה, למתכונת לימודים מלאה: "אנו, ראשי הרשויות המקומיות, היינו הראשונים לדרוש לפתוח את מערכת חינוך, אך האופן בו מתוכנן התהליך להתנהל גורם נזק גדול מהתועלת. ככל שלא תחזור המערכת לפעול במלואה – לא נוכל לפתוח את מוסדות החינוך ולוודא הפעלתם בשכבות נוספות".

"הילדים הם לא שפני ניסיונות, וההורים מחפשים פיתרונות אמיתיים", אמר ביבס. "הפתרונות שהוצעו לא מספקים, ובהעדר מתווה ראוי לא נחזיר את בני כיתות ד'-י' ללימודים".

חג'ג' הוסיף: "עוד בטרם התגברנו על קשיי ההתארגנות לפתיחת הלימודים בפעוטונים, בגני הילדים, בצהרונים ובכיתות א'-ג', שמענו בתקשורת על המתווה הנרקם לפתיחת מערכת החינוך לכיתות ד' ומעלה. כולנו מייחלים לחזור לשגרה, אבל זו לא הדרך. החזרה חייבת להיות מתוכננת ומותאמת לאפשרויות הקליטה של התלמידים במוסדות החינוך".

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה