חדשות בריאות

במשרד הבריאות מבהירים: ההיתר לפגוש משפחות – רק עד שתיים גרעיניות

במשרד הבריאות אמרו כי במסגרת מפגשים המשפחתיים, אין חובה לעטות מסכות ואין מגבלה על מספר המשתתפים. עם זאת, רצוי להימנע מחיבוקים ומכל מגע אפשרי, ובמהלך הביקורים אצל הסבים מומלץ לחבוש מסכה

נכד מבקר את סבתו בביתה במושב חניאל, היום (צילום: חן לאופולד, פלאש 90)נכד מבקר את סבתו בביתה במושב חניאל, היום (צילום: חן לאופולד, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הבהיר היום (שלישי) כי במסגרת ההקלות על הנחיות הריחוק החברתי יוכלו המשפחות להיפגש עם עוד משפחה גרעינית אחת בלבד. כך, שביקורי סבים וסבתות ייכללו רק משפחה אחת. לדברי מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, צעד זה "יסייע לנו לשמור על החופש שלנו".

עוד הבהירו במשרד הבריאות כי במסגרת מפגשים אלה, אין חובה לעטות מסכות ואין מגבלה על מספר המשתתפים. עם זאת, רצוי להימנע מחיבוקים ומכל מגע אפשרי, ובמהלך הביקורים אצל הסבים מומלץ לחבוש מסכה. בר סימן טוב אמר הערב בשידור לייב בפייסבוק כי "למרות שאנחנו מגדילים את החופש ועושים יותר פעילויות, אני שב ואומר שצריך להקפיד על הכללים: חבישת מסיכה, שמירת שני מטרים והיגיינה. אנחנו ממליצים שגם בביקורים משפחתיים, תקפידו להיפגש עד 2 משקי בית שונים ולא יותר. בארוחות הקפידו שכל אחד אוכל מהצלחת שלו וכמה שפחות כלי אכילה משותפים. אני יודע שזה נשמע כמו ירידה לפרטים הקטנים, אך הדברים הללו יסייעו לנו לשמור על החופש שלנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אמש כי במסגרת אסטרטגיית היציאה תבוטל מגבלת המרחק של מאה מטרים מהבית, ולא תהיה מגבלה חדשה. נתניהו אמר כי השווקים והקניונים ייפתחו ביום חמישי תחת מגבלות שיפורסמו בהמשך.

הוא הוסיף כי אם ההקלות לא יובילו להחמרה בתחלואה, בעוד שבועיים תתיר הממשלה התכנסות של עד 50 אנשים, ולא עד 20 כפי שנקבע כיום. לדבריו, ב-31 במאי יהיה ניתן לכנס עד מאה אנשים, מתוך מטרה להביא לביטול מגבלת ההתקהלות לחלוטין ב-14 ביוני. זמן קצר אחר כך אישרו השרים את ההקלות, אך התקנות הסופיות עדיין לא פורסמו. הן צפויות להתפרסם היום אחרי אישור היועצים המשפטיים.  

מספר הנדבקים בקורונה עלה הבוקר ל-16,268, בהם 5,808 חולים פעילים ו-10,223 מחלימים. מספר הנשאים הפעילים ירד ביממה האחרונה ב-75. 89 מהחולים במצב קשה, בהם 66 מונשמים. מניין המתים מהנגיף עלה ביממה האחרונה בשניים ל-237.

תגיות:קורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה