חדשות בריאות

בדקו אצלכם: הרשימה המלאה של הרשויות שישובו מחר ללימודים

ברקע טענות ראשי ערים ורשויות על חוסר מוכנות מצד הממשלה לפתיחה מדורגת של מערכות החינוך, הודיעו היום שורה של רשויות כי הושלמו ההכנות לקראת החזרה לספסל הלימודים. גם במועצה להשכלה הגבוהה גיבשו מתווה עם משרדי הממשלה להחזרת הלימודים באוניברסיטאות ובמכללות עוד השבוע

אילוסטרציה (צילום:שאטרסטוק)אילוסטרציה (צילום:שאטרסטוק)
אא

ברקע טענות ראשי ערים ורשויות על חוסר מוכנות מצד הממשלה לפתיחה מדורגת של מערכות החינוך, הודיעו היום (ראשון) שורה של רשויות כי הושלמו ההכנות לקראת החזרה לספסל הלימודים. המשמעות היא שרוב הערים שסירבו עד כה לפתוח את מוסדות החינוך בשטחן יעשו זאת עד יום שלישי, וחלקן כבר מחר.

הרשויות המקומיות שהודיעו שיחדשו מחר את הלימודים בבתי הספר בכיתות א' עד ג' וי"א-י"ב. הרשויות הן: תל אביב (חלק ניכר מהמוסדות), מועצה אזורית אשכול, אשקלון, מצפה רמון, רמת נגב, עכו, אזור, קריית מלאכי, גולן, גליל עליון, מטה אשר, מעלה יוסף, עמק מעיינות, בני שמעון, לכיש, מועצה אזורית הר חברון, מועצה אזורית באר טוביה, מועצה אזורית יואב, להבים, מיתר, נתיבות, אופקים, משגב, נס ציונה, שומרון, קרני שומרון, עמק חפר, עמנואל, ראש העין, הוד השרון, לב השרון

הרשויות שיחדשו את הלימודים רק מיום שלישי: רמת השרון, רמת גן (רק כיתות י"א ו-י"ב; א'-ג' יחזרו עד יום ראשון הבא), חדרה וחיפה.

בעיריית כרמיאל הודיעו שלא יפתחו מחר את מוסדות החינוך, אולם ייתכן שיעשו זאת בהמשך השבוע, בכפוף למוכנות.

בד בבד, גם במועצה להשכלה הגבוהה גיבשו מתווה עם משרדי הממשלה להחזרת הלימודים באוניברסיטאות ובמכללות עוד השבוע. במסגרת ההגבלות, הלימודים יחודשו בקבוצות של עד 15 סטודנטים ביחד, ושיעורי תגבור והשלמת פערים יתאפשרו במקרים חריגים וחיוניים בלבד.

סטודנטים באוניברסיטת חיפה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)סטודנטים באוניברסיטת חיפה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בשבוע שעבר גיבשו במשרד החינוך מתווה שבמסגרתו תותר החזרה של מערכת החינוך. על פי המתווה, שכבות א'-ג' ילמדו 5 ימי לימוד שבועיים; 5 שעות בכל יום. התלמידים יחולקו לקבוצות קבועות, שבכל אחת מהן לא תעלה על 15 תלמידים במקביל. ניתן להרכיב את הקבוצות ברמה הכיתתית, השכבתית ובאופן רב גילי. לכל כיתת אם תשובץ מורה, ככל שניתן, ומורה נוסף. אם החלוקה תעשה באופן כיתתי, רצוי שהמורה יחלק את זמנו בין הקבוצות כמחנכת הכיתה. חדר הכיתה יאורגן כך שכל תלמיד יישב בשולחן נפרד, תוך הקפדה על מרחק של שני מטרים אחד מהשני לאורך כל היום, ככל שניתן.

בנוסף, כל קבוצה תלמד בכיתה או מרחב לימודי קבוע. מרחבי הלמידה יאורגנו בהתאם להנחיות, למעט שיעורי הספורט שיתקיימו במרחב פתוח או באולם סגור.

צוותי החינוך, התלמידים והוריהם יגיעו לבית הספר, בתנאי שאינם נדרשים לבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות, ללא חום מעל 38 מעלות או סימפטומים הקשורים לקורונה. תלמיד שאחד מבני משפחתו חלה בנגיף הקורונה, יידרש להשלים את ימי הבידוד שלו בבית, בהתאם להנחיות של משרד הבריאות והוא לא יגיע אל בית הספר.

הכניסה למוסדות החינוך תתאפשר רק לצוותים החינוכיים ולתלמידים, בהתאם לתכנית שנקבעה, לאחר חתימה על הצהרת בריאות כנדרש. טפסי ההצהרה המלאים והחתומים של צוות ביה"ס והתלמידים יאספו ויתויקו לצורך תיעוד על ידי מנהל המוסד.

תגיות:נגיף קורונהמערכת החינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה