חדשות בארץ

השרים אישרו: סגר מחודש על שכונות בירושלים מהלילה

במשרד הבריאות המליצו להאריך את הסגר בשכונת רמת בית שמש ב' בחמישה ימים נוספים, ולהסיר את הסגר בשכונות מנוחה ונחלה. באשר לנתיבות הוחלט במשרד שלא להמתין לסיומו של הסגר מחר אלא להסירו עוד היום. הממשלה צפויה לדון במהלך סוף השבוע על אישור המתווה להחזרת פעילותם של השווקים ברחבי הארץ ובפתיחת הקניונים

הסגר בירושלים, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הסגר בירושלים, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

כשבועיים לאחר תום הסגר, ועדת השרים לענייני "אזורים מוגבלים" אישרה הערב (חמישי) להטיל סגר מחודש על 3 שכונות בירושלים, בהן רוממה, קריית צאנז וקריית בעלז, בשל ההמשך במגמת העלייה בשיעור חולי הקורונה.  בכך, אימצה הממשלה את המלצת משרד הבריאות שביקש להטיל החל מ-23:00 סגר על השכונות, בהן מתגוררים כ-20 אלף תושבים. הסגר יוסר בחצות הלילה של יום ראשון. סגר במתכונת דומה הוטל גם על שכונת רמת בית שמש ב'. לצד זאת, הוחלט על קיצור הסגר באופן מיידי שהוטל בשכונות מנוחה ונחלה בנתיבות, שהיה אמור להסתיים מחר. 

בירושלים אובחנו עד כה 3,458 חולים בנגיף, מתוכם 1,470 איש החלימו. בשלושת הימים האחרונים שיעור העלייה בתחלואה עמד על 3%, לאחר שזוהו 101 מקרים חדשים. ירושלים נחשבת לעיר עם מספר החולים הגבוה בישראל, וקצב העלייה במניין החולים בה הוא הגבוה ביותר שנרשם בערים. ב-12 באפריל החליטה הממשלה על הטלת סגר במרבית השכונות בבירה, ושבוע לאחר מכן הוא הסתיים. במשרד הבריאות טענו כי הסיבה להסרת הסגר בירושלים, כמו גם בבני ברק, נובעת מהבטחת הרשויות להעביר לפחות חצי מהחולים בעיר למלוניות בידוד בתוך ימים ספורים, ולא בשל הירידה בשיעור התחלואה.

אזרחים מתעמתים עם שוטרים בבית שמש, השבוע (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)אזרחים מתעמתים עם שוטרים בבית שמש, השבוע (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

לצד ההמלצה על הטלת סגר על שכונות בירושלים, גם ביישוב חורה שבנגב, שבו התפרץ הנגיף בשבועיים האחרונים, הוחלט להטיל סגר על שכונות 9 ו-10 מהערב ב-18:00 למשך חמישה ימים. באשר ליישוב טייבה הוחלט שלא להחיל בצעד דומה אך תוגבל התנועה בתחומיו. בעוד ראש העיר ירושלים משה ליאון וראש העיר בית שמש עליזה בלוך מתנגדים להטלת סגר על תושביהן, ראש מועצת חורה, חאבס אלעטאונה, הביע בו תמיכה.

בבית שמש ובנתיבות הוטל סגר כבר מיום ראשון, ומחר הוא צפוי להיות מוסר. במשרד הבריאות המליצו להאריך את הסגר בשכונת רמת בית שמש ב' בחמישה ימים נוספים, ולהסיר את הסגר בשכונות מנוחה ונחלה. באשר לנתיבות הוחלט במשרד שלא להמתין לסיומו של הסגר מחר אלא להסירו עוד היום. "הסגר בוטל. חוזרים לשגרת קורונה", נמסר מעיריית נתיבות, "אנו שמחים להודיע לתושבים כי ועדת השרים לטיפול בנגיף הקורונה, בראשות ראש הממשלה והשרים דרעי וארדן החליטה כי החל מרגע זה יבוטל הסגר בכל השכונות והרחובות בעיר".

במסגרת החזרה ההדרגתית לשגרה, הממשלה צפויה לדון במהלך סוף השבוע על אישור המתווה להחזרת פעילותם של השווקים ברחבי הארץ ובפתיחת הקניונים. על פי המתווה שהוצע על ידי שר הכלכלה אלי כהן, מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, השווקים ייפתחו בכפוף למגבלות. השרים צפויים לאשר את ההקלות רק בתנאי שבעלי העסקים יתחמו את כלל הכניסות והיציאות, ורק מחצית מהדוכנים יפעלו על פי בחירת הרשות המקומית. בנוסף, תוגדר מגבלה של מספר מבקרים במתחם כך שעל כל עשרה מטרים רבועים יוכל לשהות אדם אחד ודוכנים צמודים יופרדו במחיצות. כמו כן, הקונים והמוכרים יחויבו בעטיית מסיכות ובמדידת חום.

בנוסף, מסתמן כי הממשלה תבטל את האיסור על אזרחים ותיקים להגיע לעבודה. זאת, לאחר שמשרד הבריאות החליט להסיר את ידו מאיסור זה ובוחן להחיל זאת, לכל היותר, כהמלצה בלבד.

תגיות:בית שמשמשרד הבריאותירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה