זוגיות ושלום בית

המיזם החדש של מחלקת שלום בית – הצלחה מעל למשוער

זוגות רבים פנו לאחרונה לייעוץ הטלפוני החדש של מחלקת שלום בית בהידברות. התוצאות מדברות בעד עצמן. סיפורי הצלחה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"זהו, החלטתי סופית, אני רוצָה להתגרש".

"בגיל כזה אין כבר סיכוי...".

"אני לא צריך יעוץ, את צריכה!".

אלו רק מעט מהקולות שנשמעו מעבר השני של הקו של שיחות הטלפון שהגיעו למחלקת שלום בית בתקופה האחרונה.

הנחיות משרד הבריאות להישאר בבית, בשל התפשטות נגיף הקורונה בארץ, לצד שמירתן על בריאותנו - גבו מחירים כבדים בהרבה בתים. הימצאות שני בני הזוג יחד בבית כל שעות היממה, גרמו להרבה בעיות בשלום בית. על מנת להמשיך בפעילות המבורכת של המחלקה, להשכין שלום  גם בתנאים המגבילים בהם אנו חיים, מחלקת שלום בית של ארגון הידברות יצאה במיזם חדש כדי לא לתת למצב בבית להחריף, אלא אדרבה, לפעול למען שיפור חיי הזוגיות והמשפחה. המיזם החדש מאפשר פגישות יעוץ טלפוניות, על ידי יועצי נישואין מומחים הזמינים ברוב שעות היממה, שמטרתן לחזק את הקשר הזוגי ולפתור בעיות שנוצרו, עם ובלי קשר למצב הקיים. להלן מספר מקרים שהגיעו למחלקה בחודש האחרון כפי שתוארו על ידי יועצי המחלקה.

 

"זהו, החלטתי סופית, אני רוצָה להתגרש"

המשפט הזה הדהד בראשו של מ. ולא נתן לו מנוח. הפחד מזה שאשתו תממש את האיום, גבר עם חלוף הימים, עד שלבסוף היא הרחיקה לכת יותר מבעבר ופתחה תיק לגירושין. בצר לו פנה אלינו למחלקה. השיחה הראשונית איתו הייתה כאובה מאוד. הוא חזר שוב ושוב על כך שהוא לא יודע אפילו למה הוא מתקשר, "אין שום סיכוי", הוא טען. "יש כבר תאריך לגט"! הרחבנו איתו בשיחה, והוא סיים את השיחה עם ניצוץ קטן של תקווה, שאולי בכל זאת יתרחש נס. אחת היועצות במחלקה שוחחה עם אשתו ארוכות, וכנגד כל הסיכויים, האישה הסכימה לתת, כדבריה, "צ'אנס אחרון וזהו!".

בשבוע שעבר הם סיימו את הפגישה הרביעית עם אחד מהיועצים הבכירים של המחלקה, והקול שנשמע מעבר לקו של המחלקה היה שונה לגמרי מהשיחה הראשונה: "אם היינו יודעים שאפשר לעשות שינוי כזה גדול בזוגיות, היינו עושים זאת מזמן. לא יאמן איך אחרי תקופה קצרה כל כך אנחנו מאמינים באמת שאנחנו יכולים להיות מאושרים יחד. אני רוצה לצעוק לכולם, לא להתייאש! אני מרגיש שקיבלתי את אשתי בחזרה, שהילדים קיבלו את ההורים שלהם בחזרה, ואפשר בהחלט לומר שאנחנו מקבלים את החיים בחזרה. מי שלא מאמין, שיתקשר אלי", כך הצהיר מ. בהתרגשות, ולא הפסיק להודות לנו על העזרה לכל אורך הדרך.

 

אני לא צריך יעוץ, את צריכה!

"'אם את תשתני, הכל יהיה בסדר בבית הזה'. משפטים כאלה שמעתי בכל פעם שהעליתי את הנושא של יעוץ נישואין", אמרה לנו ד'. "החלטתי בעצת אחת מהיועצות של מחלקת שלום בית לגשת לפגישות ייעוץ עבורי, אף על פי שהיית סקפטית לגבי העניין הזה, ובפרט שמדובר בשיחות דרך הטלפון. אך הופתעתי מכך שמספר קצר של שיחות שינה לי את התפיסה ב-180 מעלות, ובאופן מפתיע, יצרה שינוי גם אצל בעלי. חל שיפור מסוים במערכת היחסים בינינו, והלא יאמן קרה, הוא הסכים להשתתף איתי בשיחת וידאו עם אחת היועצות. היום אנחנו לאחר שתי פגישות משותפות, והוא מעוניין להמשיך, כי הוא רואה בעצמו את השינוי שחל, ואת המקום בזוגיות אליו אנחנו יכולים להגיע. ודבר מדהים נוסף שקרה, זה שבנוסף לשיפור בזוגיות החל שינוי גם בקשר שלנו עם הילדים, ואז הרווח היה כפול ומכופל".

 

בגיל כזה אין כבר סיכוי...

"שנים רבות ניסיתי לשכנע אותו ללכת ליעוץ". אמרה ש. בנימה של יאוש. "הוא אף פעם לא נתן סיכוי. תמיד היו לו אותן טענות: 'אם יש בעיות - פותרים אותן לבד', 'מה כבר יכולים לחדש לי ביעוץ הזה?', 'סתם בזבוז זמן וכסף'. המצב בארץ בתקופה האחרונה החל לגרום למריבות קשות בינינו, וגם הוא התחיל להרגיש שאי אפשר להמשיך כך. באחת השבתות החלטתי לא להזמין את הילדים לשבת ולא לעשות כלום בשבילו. כאב לי מאוד, אבל הרגשתי שאני לא מסוגלת יותר. ואז, בשבת בבוקר, הלא יאמן קרה. הוא הגיש לי את העלון של הידברות והראה לי כתבה של המיזם החדש שלכם, ושאל בהססנות: "מה את אומרת? אני חושב שכדאי לנסות". פשוט לא האמנתי למה ששמעו אוזני, אבל לא רציתי שיראה שאני מתלהבת, אז אמרתי לו שאני מוכנה לנסות, בתנאי שהוא ייקח את המושכות. כבר במוצ"ש הוא התקשר אליכם למחלקה".

כששאלנו אותו על ההתרשמות שלו מהשיחה הטלפונית הראשונית עם אחד היועצים שלנו, הוא אמר: "האמת שלא האמנתי, שיחה של חצי שעה בטלפון שינתה לי תפיסה של שנים. קלטתי שמדובר במקצוענים שמבינים עניין, והרגשתי לראשונה שיש תקווה. האבחון שלכם היה מדויק להפליא, פשוט קראתם אותי כמו רנטגן. הרגשתי שיש מעבר לקו מקצוענים עם רצון אמיתי לעזור! הסתכלתי על אשתי ואמרתי לה: 'קבעתי לנו פגישה למחר. עכשיו אני מבין שכל נושא הייעוץ זה ההיפך ממה שחשבתי, אני רק מבקש ממך דבר אחד: אל תגידי לי 'אמרתי לך'...!'".

"כיום, לאחר 5 פגישות", מסכמת ש. "אנחנו ב"ה מתחילים לראות את האור, אחרי הרבה שנים של חושך. אמנם רוב הקשיים עדיין קיימים, אבל האווירה בבית שונה, יש רצון ונכונות מצד בעלי ואני מרגישה שאנחנו ממש בונים את הזוגיות מחדש. הקול שמהדהד אצלנו בבית הוא שכמו שאפשר לקלקל - אפשר לתקן. אנחנו לבד לא הצלחנו, אבל בעזרת יועצי הנישואין המומחים ממחלקת שלום בית זה בהחלט אפשרי. תודה רבה לכם על העזרה והתמיכה לכל אורך הדרך".

 

הדרך אל האושר

כאמור, אלו רק חלק מהמקרים שבהם זכו זוגות לראות ישועות לאחר שפנו אלינו למחלקה והחלו תהליך זוגי, והיום ב"ה הם נמצאים במקום הרבה יותר טוב. אם גם אתם חווים קושי בזוגיות, בין אם מדובר בקושי שמלווה אתכם הרבה זמן, ובין אם מדובר בקושי שנוצר/החריף בשל התקופה הלחוצה בה אנו נמצאים כיום, עשו את הצעד המתבקש לטובת התא המשפחתי שלכם, ופנו אלינו למחלקה בטלפון 073-2221310. יועצים ויועצות מנוסים יקבלו את השיחה ויפנו אתכם לגורם מקצועי מתאים, שיעניק לכם את התובנות והכלים שיובילו אתכם לפתרון כל סוגי הבעיות בקשר הזוגי, ומשם ליציאה לדרך חדשה בחיי הזוגיות והמשפחה.

תגיות:זוגיותמחלקת שלום ביתהרב אליהו נקש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה