זוגיות ושלום בית

קשיים בזוגיות בימי הקורונה? תכירו את המיזם החדש של מחלקת שלום בית בהידברות

בימי הקורונה, הצורך בחיזוק הזוגיות והתא המשפחתי נצרך במיוחד. מאחר ולא ניתן להיפגש בתקופה זו עם יועצי נישואין, מחלקת שלום בית בארגון הידברות יוצאת במיזם חדש: פגישות עם יועצי נישואין מומחים דרך הטלפון, כדי לא לתת למצב הנוכחי להשפיע לרעה על הזוגיות ועל חיי המשפחה, אלא אדרבה - לנצל את הימים כדי ליצור אווירה של אהבה ואחדות משפחתית. כל הפרטים לפניכם

אא

היות ובעיות בזוגיות בדורנו הן לא דבר חריג, והמודעות לתועלת של ייעוץ נישואין הולכת וגוברת - המון זוגות מצליחים לעלות על דרך המלך, למרות שהבעיות שפקדו את הזוגיות שלהם לא היו פשוטות כלל. יש כמובן את אותם שמאמינים שהם יכולים להתמודד לבד, ובעוד שחלק קטן מהם אכן מצליחים - רובם נשארים עם הבעיות, או שהבעיות הולכות ומחריפות. 

מחלקת שלום בית בארגון הידברות קיימת כבר מספר שנים. היא נתנה ועודנה נותנת מענה לעשרות אלפי זוגות שפנו ופונים במטרה לקבל את הכלים לזוגיות מוצלחת, ובעזרת עשרות יועצים מקצועיים מטעם המחלקה - הצליחו לפתוח דף חדש. אפשר לומר - חיים חדשים.

לצערנו נקלענו לתקופה לא פשוטה, תקופה שבה אנו מייחלים יותר מתמיד לגאולה שלמה. המצב הנתון גורם גם להרבה בעיות בזוגיות, או לחילופין מחריף ומעצים בעיות שכבר היו. בתקופה זו אין קשר כבעבר עם המשפחה המורחבת והחברים, אין מסגרות עבודה, אין מסגרות לימודים, אין יציאות מהבית, והשהייה הרציפה יחד - כל אלו גורמים בבתים רבים למתח, לחץ, כעסים ותסכולים.

 

מישהו בוחן אותך

אנו, הזוגות שזכינו ויש לנו ילדים, חייבים להפנים את העובדה שעיני הילדים נשואות אלינו; הם "מקליטים" אותנו, מצלמים אותנו, ונטמעים בהם במודע ובעיקר בתת-מודע רשמים מהאופן בו אנו מתנהלים כפרט, ובעיקר כזוג. המערכת הזוגית שאליה הם חשופים היא מבחינתם המודל הנכון לזוגיות, ואת זה הם ככל הנראה יחקו ויעתיקו לביתם העתידי. 

כאן נכנסת לתוקף הדוגמא האישית, שעלינו להוות עבורם, לתועלת שלהם בעתיד (ושלנו בהווה). מטבע הדברים, אדם מרגיש בנוח להתנהל בבית בצורה חופשית יותר מאשר בחוץ, שם הוא נדרש להרשים את הסובבים אותו. לכן המאמץ אותו עלינו להשקיע בבית בהקשר הזה, קשה הרבה יותר, כי במקום בו אני אמור להרגיש הכי הרבה בנוח - גם שם אני נדרש לכלכל דרכי ולחשוב לפני שאני עושה צעד זה או אחר, שיכולה להיות לו השפעה שלילית על אחד או יותר מבני הבית. נוסיף לכך את המגבלה שאין אנו יכולים לצאת מהבית להתאוורר ולחדש כוחות, וקיבלנו קרקע "פוריה" לייאוש מלהוות דוגמא אישית על כל המשתמע מכך.

 

אחוזים גבוהים של פונים הזקוקים לעזרה

המון אנשים פונים למחלקה ושוטחים בפנינו את הקשיים שנוצרו בתקופה האחרונה: אין פרטיות, אין מרחב אישי, אין שקט, הרבה ביקורת, ויכוחים על דברים מאוד מזעריים שמקבלים מימדים לא פרופורציונליים בעקבות הקושי של התקופה - מה שגורם לתסכול ולמרמור לתפוס מקום נכבד, ובהחלט לא מוצדק, בחיי הזוגיות והמשפחה. בעוד שחלק קטן מהשאלות הינו מאוד ממוקד שניתן לענות מענה נקודתי ולפתור את הבעיה, רוב השאלות טומנות בחובן קשיים שורשיים. מתן תשובה נקודתית יוביל לרגיעה זמנית, אך לא יפתור את הבעיה משורשה. לשם אנו חותרים, לתת מענה שיוביל לשינוי תשתיתי, בכדי לא לחזור על אותן טעויות.

 

אז מה עושים?

בימים כתקנם ההמלצה היא לגשת לייעוץ נישואין על מנת לקבל מענה ופתרון לבעיות וקונפליקטים בקשר הזוגי. דא עקא שאין המצב כרגע מאפשר זאת, וכמובן שחובה עלינו להקפיד על כל הכללים לבטחון ושמירה על בריאותנו. לכן מחלקת שלום בית יצאה במיזם חדש שמאפשר לקבל מענה לבעיות הנ"ל באמצעות שיחות טלפונית/וידאו, ולעבור תהליך זוגי מתחילתו ועד סופו. כל שעליכם לעשות הוא לפנות אלינו למחלקה, בטלפון 073-2221310 אנו נשמע מה מדובר, איזה מענה נדרש ונפנה אתכם לאחד מהיועצים המומחים שלנו, כדי להתחיל תהליך במחיר מסובסד ולצאת בע"ה לדרך חדשה.

 

פגישות טלפוניות - עד כמה זה מועיל?

כאמור, המענה האידיאלי לבעיות בזוגיות הינו ייעוץ פרונטלי, כאשר בני הזוג מגיעים לקליניקה ומקבלים את ההדרכה. ברם, הניסיון מוכיח ששיחות טלפוניות מועילות אף הן, וביכולתן לסייע לשפר באופן משמעותי את איכות הקשר הזוגי. כמו כן, ישנו יתרון שלא קיים בפגישות פרונטליות, והוא הזמינות של היועצים והאפשרות לתאם זמן פגישות ברוב שעות היממה. 

זה המקום לציין שהמיזם רק בתחילתו, וכבר מאות זוגות נמצאים בתהליך. משיחות מעקב שאנו עורכים כדי ללוות את הזוגות, אנו שומעים על התקדמות משמעותית בחיי הזוגיות ובחיי המשפחה. זוגות רבים ציינו שהאווירה בבית השתנתה מאוד, יותר סבלנות ויותר יכולת להתמודד עם המצב בצורה שפויה, ומתוך אווירה טובה בזוגיות ועם הילדים.

אחד הדברים שגרמו לעם ישראל צרות ויסורים בכל התקופות הוא פירוד. התיקון שיוביל אותנו לגאולה הוא האחדות, ואין מקום מתבקש יותר מלהתחיל בו את האחדות, מאשר הבית שלנו. וידוע שתחילת האחדות בבית טמונה באחדות בין בעל לאשתו.

שנזכה כולנו לאחדות בזוגיות, אחדות עם כל בני המשפחה ואחדות של כל עם ישראל.

 

הרב אליהו נקש הוא מנהל מחלקת שלום בית. ליצירת קשר: 073-2221310 או Eliyahun@htv.co.il

תגיות:שלום ביתזוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה