חדשות בריאות

לאחר שהחלים מקורונה: אלי ביר בדרך לישראל

בדרכו מבית החולים במיאמי לשדה התעופה, לווה ביר בשיירה ארוכה של חברי הקהילה היהודית: "נלחמתי על החיים שלי במשך כמה שבועות, עכשיו אני חוזר לישראל להמשיך להציל חיים"

  • כ"ז ניסן התש"פ
ביר לפני עלייתו למטוס (צילום: איחוד הצלה)ביר לפני עלייתו למטוס (צילום: איחוד הצלה)
אא

נשיא ומייסד איחוד הצלה, אלי ביר, שהבריא מקורונה, המריא לפנות בוקר (שלישי) ממיאמי, ועושה כעת את דרכו בחזרה לישראל. ביר נדבק בנגיף לפני כחודש וחצי, בעת שהיה במסע בארצות הברית לגיוס תרומות עבור ארגונו. במהלך אשפוזו בבית החולים במיאמי הורע מצבו, והוא הורדם והונשם על ידי צוות הרופאים.

את דרכו מבית החולים לנמל התעופה עשה ביר באמבולנס. חברי הקהילה היהודית במיאמי נסעו ברכביהם בשיירה ארוכה אחרי האמבולנס. הם עודדו את ביר לפני המראתו, עברו על פניו ונפרדו ממנו. ראש עיריית בל הארבור במחוז מיאמי-דייד, גבריאל גרויסמן, בירך את ביר על חזרתו הביתה ואמר: "אחרי מאבק עיקש במחלת הקורונה, אלי חוזר הביתה למשפחתו כמנצח".

ביר בן ה- 46, שנמצא בשלבי התאוששות מהמחלה, המריא לארץ במטוסה הפרטי של ד"ר מרים אדלסון. "נלחמתי על החיים שלי במשך כמה שבועות", אמר בטרם עלה למטוס. "עכשיו אני חוזר לישראל להמשיך להציל חיים".

רעייתו של ביר, גיטי, שהתה בארץ עם ילדיהם בכל תקופת החרדה לגורלו של הבעל והאב. בריאיון ל"ישראל היום" היא הביעה את התרגשותה הרבה לקראת נחיתתו: "קשה לתאר את התחושה, זה פשוט לא נורמלי. היו ימים שאמרו לי שמצבו ממש קשה. בכל יום רואים בעיתון את מספר המתים וזה מאוד מפחיד, השם ישמור. אנחנו משפחה מאוד אופטימית, אז המשכנו לקוות ולהתפלל".

ביר תיארה את שיחתה הראשונה עם בעלה, שנערכה בערב שביעי של פסח: "הוא זיהה אותי ואת הילדים, זה היה מאוד מרגש. רקדנו, הדלקנו מוזיקה ועשינו לחיים. זה היה מטורף לגמרי".

"לקח לו זמן להבין מה קרה, שהעולם בסגר ושאנשים מסתובבים עם מסכות וכפפות, ושאין מטוסים או מלונות", הוסיפה ביר. "הוא היה בהלם, כמו חייזר שהגיע מעולם אחר. הוא חשב שהוא נרדם ליומיים, לא היה לו מושג. היינו צריכים לבשר לו, שאנשים שהוא הכיר נפטרו כתוצאה מהנגיף".

תגיות:אלי בירנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה