חדשות בארץ

נתניהו וגנץ ייפגשו שוב בקרוב. הערכות: עוד הערב ייחתם ההסכם הקואליציוני

הליכוד וכחול לבן מסרו בהודעה המשותפת כי נתניהו וגנץ ייפגשו שוב בקרב, זאת, לאחר שהפגישה הבוקר בין השניים במעון ראש הממשלה הסתיימה ללא תוצאות בעקבות המחלוקת סביב סוגיית הוועדה למינוי שופטים, שהובילה לנטישתו של גנץ את החדר. אחר הצהריים שוחח נתניהו עם ראשי בלוק הימין ועדכן אותם כי מתקדמים לקראת הסכם

נתניהו וגנץ (תמונות: פלאש 90)נתניהו וגנץ (תמונות: פלאש 90)
אא

הליכוד וכחול לבן הודיעו הערב (שני) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ ייפגשו שוב "בזמן הקרוב". אחר הצהריים שוחח נתניהו עם ראשי בלוק הימין ועדכן אותם כי מתקדמים לקראת הסכם. הערכות במחנה הפוליטי הן כי עוד הערב צפוי להיחתם ההסכם הקואליציוני בין גנץ לנתניהו. זאת, לאחר שהפגישה הבוקר בין השניים במעון ראש הממשלה הסתיימה ללא תוצאות בעקבות המחלוקת סביב סוגיית הוועדה למינוי שופטים, שהובילה לנטישתו של גנץ את החדר.  

לפי שעה, בשני הצדדים ניכרת אופטימיות רבה כי החתימה על הסכם להקמת ממשלה קרובה מתמיד, וכי המחלוקות ביניהם יכולים להיפתר. לפי גורמים בליכוד, ההסכם שייחתם יהיה כזה שיגדיר את הממשלה כממשלת חירום. סוגיה נוספת שעומדת במוקד המחלוקת היא חלוקת התיקים הבכירים. בליכוד אמרו כי "המאמצים לאחדות עדיין נמשכים מתוך כוונה להקים ממשלת חירום לאומית בהקדם", ובכחול לבן מסרו כי גנץ יעדכן את חברי סיעתו במגעים, בישיבת סיעה שתיערך אחר הצהריים.

פגישת נתניהו, גנץ וריבלין, בספטמבר (צילום: חיים צח, לע"מ)פגישת נתניהו, גנץ וריבלין, בספטמבר (צילום: חיים צח, לע"מ)

גנץ אמר במהלך ישיבת כחול לבן בכנסת כי "יש עדיין ויכוחים, אבל אנחנו ממשיכים לדבר ונרשמה התקדמות". אולם, כמה מחברי סיעתו בכנסת הפצירו בו לקדם חקיקה שתבלום את המשך כהונתו של נתניהו בראשות הממשלה כחלק מהניסיונות ללחוץ עליו להתפשר בנושאי ליבה הנוגעים להבטחת המשך כהונתו.

יאיר לפיד ומשה יעלון, שותפיו לשעבר של גנץ בהנהגת כחול לבן, תקפו אותו אמש במחאת "הדגלים השחורים" בכיכר רבין שבה השתתפו כאלפיים איש. לפיד אמר: "אלו שפירקו את כחול לבן ורימו אותנו הולכים לשבת תחת נאשם במרמה. אלה שנכנעו לרשימת הדרישות של ביבי הם לא דון קישוט, אלא מקשטים את הממשלה". יעלון פנה לגנץ: "חשבת על ממשלת אחדות וחירום, אבל אתה הולך להיות שותף לממשלת חסינות ושחיתות. בני, האזן לרוח כאן וברחבי הארץ. אתה מכיר אותה, אתה חלק ממנה. עצור כל עוד לא מאוחר מדי".

במחנה השמאל תקפו את גנץ בעקבות הוראתו לחברי סיעתו להסיר את שמותיהם מהחוקים נגד נתניהו. כך, שגם אם הם יקודמו, כחול לבן לא תהיה חתומה עליהם. "לחברינו בכחול-לבן, מבין שהסרתם את שמותיכם מרשימת החוקים נגד שחיתות משרתי ציבור", כתב הבוקר יעלון בטוויטר. "אי-אפשר לאחוז את המקל בשני קצותיו. או שאתם בעד שחיתות או שאתם נגד. כאן נמדדת מנהיגות. ברוכים הבאים לפוליטיקה המלוכלכת ולשחיתות של נתניהו".

ח"כ יאיר גולן (מרצ), מסר בעקבות המהלך כי גם הוא יסיר את חתימתו מהחוקים. "‏אם כחול לבן מסירים את חתימתם מחבילת החוקים גם אני מסיר את חתימתי. לא ניתן להם ללכת עם ולהרגיש בלי, לא נעשה בשבילם את כל העבודה רק כדי לסלול את זחילתם לממשלתו של נאשם בשוחד. אני קורא לכל חברי האופוזיציה לעשות כמוני ולא לשמש גשר לממשלת הבזבוז והשחיתות", מסר.

תגיות:בני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה