חדשות בריאות

רוצים להגיע לכותל? כל דרכי ההגעה במתכונת החדשה

בקרן למורשת הכותל המערבי נערכים לפתיחת הכותל מחדש, לאחר הנחיות הממשלה החדשות. תותר כניסה רק למי שגר במרחק של 500 מטר מהמקום, וזאת לאחר מדידת חום, ורק בעטיית מסכת פנים

  • כ"ה ניסן התש"פ
הכותל (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)הכותל (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

לאור ההנחיות החדשות של הממשלה, המתירות קיום תפילה במניין בשטחים פתוחים, תוך שמירה על מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם, החליטו בקרן למורשת הכותל המערבי להיערך לפתיחה מחודשת של מתחם רחבת הכותל, בכפוף לתנאים ולהגבלות שעדיין קיימים. 

החל מהערב (ראשון) תחולק רחבת הכותל המערבי למספר רב של מתחמי תפילה, ויתאפשר לקיים מניינים רבים, במרווחים הנדרשים, ועל פי ההגבלות.

יחד עם זאת, על פי ההנחיות, לא תותר כניסה לרחבת הכותל למי שגר במרחק העולה על 500 מטרים ממנה, כך שרק תושבי העיר העתיקה יוכלו להגיע לכותל, בשלב זה. המשטרה פרשה מחסומים בכניסות לעיר העתיקה, והיא מונעת גישה לתוככי העיר העתיקה מכל מי שאינו תושב המקום.

לאחר תיאום עם המשטרה, החליטו בקרן למורשת הכותל המערבי כי הכניסה לכותל תהיה בשני אופנים: דרך הבידוק הביטחוני הנמצא בכניסה שבכיוון שער האשפות, ודרך הכניסה מרחוב דוד (השוק).

בכל פתח יעמוד דייל מטעם הקרן למורשת הכותל, שיערוך רישום מדויק של הנכנסים, וינתב אותם לפי הכללים. כמו כן, יעבור כל נכנס בדיקת חום, ויוודא כי הוא עוטה מסכה, כפי ההגבלות בחוק. לא תאושר כניסה למי שחומו גבוה, או שאין ברשותו מסכה כנדרש.

בקרן למורשת הכותל שבים ומבקשים מהציבור להישמע להנחיות המשטרה והסדרנים במקום, ולהימנע מקרבה של 2 מטרים בין המתפללים.

תגיות:הכותל המערבינגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה