חדשות בריאות

בניגוד להבטחות: מספר בדיקות הקורונה ירד ב-2,000 ביממה

בעוד שביומיים שקדמו ביצע משרד הבריאות למעלה מ-10 ואף 11 אלף בדיקות קורונה ביום, היום הודיע המשרד כי סך כל הבדיקות שנערכו הסתכמו בפחות מהיעד שהציבה הממשלה בכאלפיים. גרוטו בוועדת הקורונה: "כרגע הקיבולת שלנו היא 11 אלף בדיקות ביום במעבדות"

בדיקות קורונה בשכונת גאולה בירושלים, היום (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)בדיקות קורונה בשכונת גאולה בירושלים, היום (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

אחרי שעמד ביעד של עשרת אלפים בדיקות קורונה ביום, במשרד הבריאות הודיעו כי אתמול (רביעי) בוצעו 9,269 בדיקות לזיהוי הנגיף – ירידה של כ-2,000 בדיקות מאלה שנערכו יומיים קודם לכן. לפי נתוני המשרד, בימים שני ושלישי נערכו למעלה מ-10,000 בדיקות קורונה ביום, ובכך עמד המשרד לראשונה ביעד שהציבה הממשלה, שאף טענה קודם לכן כי תבצע מדי יום 30 אלף בדיקות.

במערכת הבריאות מאמינים כי תגבור משמעותי של מספר הבדיקות לזיהוי נשאות יאפשר בוודאות גבוהה לזרז את היציאה ההדרגתית ממשבר הקורונה שאליה נקלעה ישראל מזה חודש ומחצה, שכן זה יסייע להמשך המגמה החיובית המלמדת על התייצבות במספר המאובחנים החדשים, לצד הגידול במספר הבדיקות.

תחנה ניידת לבדיקת קורונה בשכונת גאולה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)תחנה ניידת לבדיקת קורונה בשכונת גאולה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר היום בדיון בוועדת הכנסת לענייני הקורונה כי "כרגע הקיבולת שלנו היא 11 אלף בדיקות ביום במעבדות". אולם, אם לשפוט מההצהרות הפומביות של בכירי משרדו בשבועות האחרונים, כבר כיום ניתן לבצע 15 אלף ואף 30 אלף בדיקות קורונה ביממה. גרוטו הוסיף: "עוד מעט נהיה ביכולת בדיקה של 20 אלף בדיקות. הבדיקות מתקיימות ב-32 מעבדות ברחבי הארץ. רק מעבדה שיכולה ומסוגלת פועלת 24 שעות ביממה".

גרוטו התייחס בנוסף לעיכוב בקבלת התשובות לזיהוי הנגיף, והעריך כי מעת ההידבקות בנגיף ועד לקבלת תשובה עוברים כ-7 ימים. "מרגע ההידבקות ועד שאדם מפתח מחלה יש 5 ימים שאנחנו לא יודעים שאדם חולה ואת זה לא נוכל לקצר. תוסיף לזה כ-48 שעות זמן ממוצע ותגיע להערכה של 7 ימים לקבלת תשובה".

עוד אמר פרופ' גרוטו לוועדה כי ישנו פער בזמן שלוקח מרגע שהחולה מתקשר למוקד משרד הבריאות ועד שמגיעים לביתו לבדוק, "ופער נוסף מרגע שתשובת המעבדה מתקבלת ועד שמקבלים איתות ממשרד הבריאות שיש תוצאה". לדבריו, תשובה מתקבלת בדרך כלל לאחר 48 שעות, אך לעיתים יש עיכובים, "מחשוביים ואחרים", שגורמים להכפלת הזמן הרצוי.

אתמול הודיע משרד הבריאות כי לראשונה מאז החל משבר הקורונה בישראל, ביומיים האחרונים נערכו יותר מ-10 אלף בדיקות קורונה ביום. בכך, עמד המשרד ביעד שהציב לפני מספר שבועות בנוגע לכמות הבדיקות שיבוצעו ביום לאיתור נשאות הנגיף. מנתונים שפרסם המשרד עולה כי אתמול בוצעו 11,501 בדיקות ושלשום בוצעו 10,401 בדיקות.

תגיות:נגיף הקורונהבדיקות קורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה