חדשות כלכלה

שיעור האבטלה זינק לכמעט 25%; העצמאים עתרו לבג"ץ

חודש מרץ נרשמו 38,321 דורשי עבודה, מתוכם 12,941 שנרשמו היום. מדובר בשיא חודשי של מובטלים, שעולה על כמות המובטלים שנוספו בינואר ובפברואר גם יחד. לשכת יועצי המס עתרה לבג"ץ: חייבו את הממשלה להשוות בין רשת הביטחון לשכירים לבין זו של העצמאים ובעלי שליטה שכירים

לשכת התעסוקה בירושלים (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)לשכת התעסוקה בירושלים (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)
אא

שיעור האבטלה בישראל בעקבות התפשטות נגיף הקורונה עלה הערב (חמישי) ל-24.9%. לפי שירות התעסוקה, רבע מהמשק –  1,036,586 ישראלים – מובטל. בנוסף, בחודש מרץ נרשמו 38,321 דורשי עבודה, מתוכם 12,941 שנרשמו היום. מדובר בשיא חודשי של מובטלים, שעולה על כמות המובטלים שנוספו בינואר ובפברואר גם יחד.  

עוד נמסר כי מאז החל משבר הקורונה בראשית מרץ נרשמו 879,372  מובטלים חדשים – 89.2% מהם בחל"ת ו-6.6% פוטרו. שירות התעסוקה העביר את הנתונים המעודכנים לביטוח הלאומי.

היום הוגשה עתירה לבג"ץ בדרישה לקבלת דמי אבטלה לעצמאים ולבעלי שליטה שכירים. את העתירה הגישה לשכת יועצי המס בישראל, שטענה לאפליה חמורה בין השכירים לעצמאים במתן סיוע בסיסי לצורכי מחיה בעת המשבר. העתירה מבקשת מבי המשפט לחייב את הממשלה להשוות בין רשת הביטחון לשכירים – הכוללת הרחבת מנגנון הסיוע המאפשרת מתן דמי אבטלה בתנאים נרחבים יותר – לבין זו של העצמאים ובעלי שליטה באותו היקף תקציבי.

"העולם כולו נמצא במתקפה של מגפה על כלל האנושות אשר מצריכה מממשלות בכל העולם לנקוט צעדים חריגים וקיצוניים על מנת לשמור על חייהם של האזרחים. צעדים, אשר בימים רגילים לא היו עולים על הדעת במדינות רבות. צעדים, אשר בחברה דמוקרטית ליברלית חופשית לא מקובלים ואף אסורים. למרות זאת, נוקטים אותן ממשלות בצעדים הכרחיים נדרשים, ומדינת ישראל, נדרשת אף היא לנקוט בכך", נכתב בעתירה.

"המלחמה של מדינות העולם איננה רק מלחמת בריאות, והמתקפה של נגיף הקורונה איננה פוגעת אך ורק בגופו של האדם, אלא גם ובעיקר פוגעת בפרנסת האדם ובאפשרות שלו להמשיך ולכלכל את משפחתו ולהביא את פת לחמו. לאור זאת, רוב מדינות העולם, בצדק, וכחלק ממלחמה בנגיף הקורונה, קיבלו החלטה לפעול לא רק בכדי לתת לתושביהם ביטחון בריאות, אלא גם לתת להם ביטחון כלכלי על מנת שיוכלו לשרוד את המתקפה".

בעתירה נטען כי "על אף שרבים ממדינות העולם הרחיבו את כיסיהן, והעניקו סיוע משמעותי שוויוני לתושביהם, בחרה מדינת ישראל לפעול אחרת מרוב מדינות המפותחות ובחרה להפלות בין התושבים, והחליטה לסייע רק לחלק אחד ולהפלות חלק אחר. בפעולותיה של מדינת ישראל עולה כי האמרה 'שבת אחים ואחיות' נכונה רק בנטל אבל לא בזכויות".

תגיות:אבטלהנגיף הקורונהבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה