חדשות בריאות

קורבן נוסף מנגיף הקורונה, מספר הנדבקים עלה ל- 6,092

מצבם של 95 חולים מוגדר קשה, מתוכם 81 מונשמים. 129 חולים נמצאים במצב בינוני, ומצבם של 5,602 מוגדר קל. בבית החולים וולפסון נפטר הערב חולה קורונה בן 66, שסבל ממחלות רקע קשות. בכך עלה מספר הנפטרים מהנגיף בישראל ל- 25

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 20:56)

משרד הבריאות עדכן הערב (רביעי), כי מספר חולי הקורונה המאומתים בישראל עלה ל- 6,092. מוקדם יותר הערב מסר בית החולים וולפסון בחולון על פטירתו של גבר 66 מסיבוכי הנגיף. בהודעה צוין, כי החולה "סבל ממחלות רקע קשות והיה מאושפז, מונשם ומורדם במצב קשה במחלקה לטיפול בקורונה". בכך עלה מספר הקורבנות בישראל מהנגיף ל- 25.

מנתוני התחלואה, המעודכנים לשעה 20:00, עולה כי מצבם של 95 חולים מוגדר קשה, מתוכם 81 מונשמים. 129 חולים נמצאים במצב בינוני, ומצבם של 5,602 מוגדר קל. מתחילת התפרצות הנגיף בישראל, 241 חולים החלימו באופן מלא.

עוד עולה מהנתונים, כי 663 מהחולים מאושפזים בבתי חולים, 3,128 נמצאים בטיפול בית, ו- 700 שוהים בבתי מלון. 1,339 חולים ממתינים להחלטה, האם לאשפזם או להמשיך את הטיפול בהם במסגרת הקהילה.

במהלך היום נוספו 5 קורבנות לרשימת מקרי המוות. מוקדם יותר הערב, הודיע בית החולים שיבא בתל השומר על פטירתה של חולה בת 66, שסבלה ממחלות רקע רבות ומשמעותיות. קודם לכן, דיווח בית החולים וולפסון על פטירתו של חולה בן 74, שהיה מונשם ובמצב קשה מאוד. גם במקרה זה, מדובר בחולה שסבל ממגוון מחלות רקע. בבית החולים שערי צדק בירושלים הלכה לעולמה חולה בת 69, עם מחלות רקע קשות ומורכבות. בשעות הבוקר הודיע בית החולים סורוקה בבאר שבע על פטירתה של אישה בת 98 – החולה המבוגרת ביותר בארץ, שנפטרה עד כה מסיבוכי הקורונה. היא התגוררה בבית האבות "משען" בבאר שבע, שאחד מדייריו – אברהם ארושס, בן 93 – נפטר בסוף השבוע האחרון, לאחר שנדבק בנגיף. 3 דיירים נוספים מאושפזים בסורוקה.

תינוק בן 5 שבועות, שאושפז לפני יומיים במרכז הרפואי לגליל בנהריה, אובחן כחולה קורונה. מהמרכז נמסר, כי התינוק, המתגורר באחד מכפרי הגליל, סובל משיעול ומתסמינים נשימתיים נוספים. הוא אושפז בתחילה בחדר מבודד במחלקת הילדים, המיועד לילדים החשודים כחולי קורונה. תוצאות הבדיקה , שהגיעו אמש, אישרו כי הוא אכן נדבק בנגיף, והצוות הרפואי העביר אותו לחדר מבודד עם לחץ שלילי ליחידה לטיפול נמרץ ילדים. מצבו מוגדר קל.

בתוך כך, כחלק מהמאמצים להתמודדות עם העומסים שמטיל משבר הקורונה על צוותי הרפואה, הסמיך משרד הבריאות בהליך מהיר 900 אחיות, וזאת בהנחיית שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרדו, משה בר סימן טוב. ממשרד הבריאות נמסר, כי ההיתרים לעבודה כאחיות מוסמכות אושרו, וכן התקנים.

ד"ר שושי גולדברג, אחות ראשית במשרד הבריאות, אמרה: "אנחנו בעיצומה של התפרצות פנדמית עולמית, ולכן צריך לבצע צעדים מיידיים. תוספת כוח אדם של אחיות ותקנים היא ברוכה, ותעזור מאוד לצוותים בשטח. זוהי לא התוספת היחידה, ואנחנו עמלים על תוספות והכשרות נוספות שיסייעו במערכה הלאומית שאנחנו מתמודדים מולה".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה