חדשות בריאות

בהנחיית ראש הממשלה: כל השבים מחו"ל יועברו לבידוד במלוניות

בעקבות הדיווחים על חזרתם של מאות אזרחים לארץ ממוקדי התפרצות של נגיף הקורונה בעולם, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר את כל השבים מחו"ל לבידוד במלוניות או במתקנים אחרים שיוסבו לשם כך

(צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)(צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את משרד הביטחון להעביר את כל החוזרים לישראל מחו"ל לבידוד במלוניות, או במתקנים אחרים שיוסבו לשם כך, תחת השגחה. במכתב ששיגר היום (רביעי) ראש המל"ל, מאיר בן שבת, לשרים ולמנכ"לים הנוגעים בדבר, צוין כי יש לממש את ההנחיה "החל מטווח הזמן המיידי".

עוד הודגש, כי האחריות למימוש ההנחיה מוטלת על משרד הביטחון, וכי "משרד האוצר נדרש לתקצב משימה זו באופן מיידי".

בכל הנוגע למדיניות בדיקות הקורונה בנוגע לשבים מחו"ל, קבע ראש הממשלה כי "ככל שמשרד הביטחון יצליח לספק ערכות בדיקה, בהתאם לדרישות שהוגדרו על ידי משרד הבריאות, יישקל ביצוען של בדיקות גם ביחס לאוכלוסייה זו".

מאות אזרחים נחתו בימים האחרונים בנתב"ג, במסגרת רכבת אווירית המחזירה אותם ממוקדי התפרצות שונים של נגיף הקורונה בעולם, כדוגמת איטליה, ספרד וארצות הברית. בחדשות 12 נחשף אמש, כי השבים אינם נתונים כלל לפיקוח, אינם עוברים בדיקה לאבחון קורונה, ולא מועברים לבידוד. זאת בניגוד לתוכנית שיזם שר הביטחון נפתלי בנט, לערוך בדיקת קורונה לכל השבים לארץ, ולהעביר את החוזרים ממוקדי סיכון לבידוד במלוניות ייעודיות שהוקמו על ידי משרדו.

חולת קורונה בת 98, שסבלה ממחלות רקע מורכבות וקשות, נפטרה במהלך הלילה בבית החולים סורוקה בבאר שבע. בכך עלה מספר קורבנות הנגיף בישראל ל- 21. על פי נתוני משרד הבריאות, המעודכנים לשעה 8:00, מספר חולי הקורונה המאומתים בישראל הגיע ל- 5,591. מצבם של 97 חולים מוגדר קשה, מתוכם 76 מונשמים. 118 חולים נמצאים במצב בינוני, ומצבם של 5,129 מוגדר קל.

תגיות:נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה