חדשות בארץ

ליברמן מגיב לחבירה של גנץ לנתניהו: צעד הזוי, אבל זו זכותו המלאה

לצד המתקפות על גנץ, יו"ר ישראל ביתנו לא שלל אפשרות שמפלגתו תיכנס לממשלת אחדות בהובלת הליכוד וחוסן לישראל. לדבריו, "אני רוצה לראות את קווי היסוד של הממשלה שתקום"

ליברמן וגנץ, לפני שבועיים (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ליברמן וגנץ, לפני שבועיים (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר הערב (שבת) כי הופתע מחבירתו של יו"ר חוסן לישראל בני גנץ לממשלה תחת בנימין נתניהו. בריאיון לחדשות 13 אמר ליברמן כי הצעד של גנץ הוא "שגוי, שלא לומר צעד הזוי". עם זאת, יו"ר ישראל ביתנו לא פסל אפשרות של כניסה לממשלה זו, שפרטיה צפויים להיסגר בימים הקרובים. "אנחנו לא נצטרף לממשלה וירטואלית שאנחנו לא יודעים מה קווי היסוד שלה", הוסיף. "בזמנו גנץ הסכים לדרישות שלנו, אני רוצה לראות את קווי היסוד של הממשלה שתקום".

"גנץ עשה שגיאה חמורה, אבל זו זכותו המלאה", אמר ליברמן. "הוא לא שיתף אותי. קראתי את זה בטוויטר של אחד העיתונאים. דיברתי איתו (לאחר ההכרזה – א"פ), הייתה שיחה פחות נעימה. ערב לפני נפגשנו ושאלתי אותו אם יש מהלכים (מול הליכוד) ואם משהו קורה, הוא אמר שלא. אין לי שום טענה אליו, ברור שנתניהו ימשוך אותו".

המהלך המקורי שתכננו גוש תומכי גנץ טרם ההחלטה המפתיעה ביום חמישי, היה קידומן של שלוש יוזמות חקיקה שנועדו לבלום את המשך כהונתו של נתניהו, אך החלטתו של גנץ להתמנות ליו"ר הכנסת כחלק מעסקה עם נתניהו, טרפדה אותן. הערב התייחס ליברמן לחקיקות אלה והודיע כי "לא נגיש משהו שאין לו סיכוי". למרות האירועים הפוליטיים שסיכלו את תוכניותיו, ליברמן אמר כי מפלגתו היא "המרוויחה הגדולה" של ההתפתחויות האחרונות, משום שמצביעים רבים מכחול לבן לשעבר מתעתדים להצביע לישראל ביתנו בבחירות הבאות.

לפיד, בפברואר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)לפיד, בפברואר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

גנץ נבחר ברוב של 74 תומכים מגוש הימין לתפקיד יו"ר הכנסת, במסגרת עסקה עם הליכוד לכניסה לממשלה בראשות נתניהו שתימשך כשנה וחצי, לאחריה יכהן גנץ כראש הממשלה. בעקבות המהלך התפצלה כחול לבן, לאחר ששותפיו להנהגה – יאיר לפיד ומשה יעלון – התמידו בסירובם להצטרף לממשלה בראשות נתניהו. את ההצבעה על מינויו החרימו סיעות יש עתיד, ישראל ביתנו והעבודה-מרצ, ולפיד האשים את גנץ ש"נכנע לנתניהו ללא קרב וזחל לממשלתו".

על אף שגנץ מביא עמו למשא ומתן את חוסן לישראל על 15 חבריה, הוא צפוי לזכות באותו מספר תיקים בממשלה כמו גוש הימין כולו, באופן שיביא כמעט את כל חבריו לשולחן הממשלה. לאחר שיו"ר תל"ם, יעלון, התפצל מחוסן לישראל, לא ברור מה יעשו ארבעת חברי הסיעה הנותרים, בהם צביקה האוזר ויועז הנדל. ייתכן כי גנץ יחבור לקואליציה יחד עם כמה מחברי מפלגת העבודה – בתוכם, עמיר פרץ ואיציק שמולי – אם כי הערכות הן כי מרב מיכאלי תעדיף בכל מקרה להישאר באופוזיציה יחד עם מרצ.

תגיות:אביגדור ליברמןבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה