חדשות בארץ

דרמה: יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התפטר מתפקידו

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מתח ביקורת חריפה על בג"ץ, שהורה לו להעלות להצבעה את בחירתו של יו"ר קבוע, והודיע על התפטרותו: "החלטת בג"ץ מהווה התערבות גסה ויהירה של הרשות השופטת בענייניה של הרשות המחוקקת הנבחרת. לא אניח לישראל להידרדר לאנרכיה"

אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:45)

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התפטר היום (רביעי) מתפקידו, זאת לאחר שסירב למלא אחר פסיקת בג"ץ, שהורה לו להעלות להצבעה את בחירתו של יו"ר קבוע. "החלטת בג"ץ מהווה התערבות גסה ויהירה של הרשות השופטת בענייניה של הרשות המחוקקת הנבחרת", אמר בנאום שנשא עם פתיחת ישיבת המליאה. "לא אניח לישראל להידרדר לאנרכיה".

אדלשטיין תקף בחריפות רבה את בית המשפט העליון: "ביום שני השבוע, בית הדין הגבוה לצדק קבע, שעל יושב ראש הכנסת להעמיד להצבעה עוד השבוע את בחירתו של יושב ראש הכנסת החדש. החלטת בג"ץ סותרת את תקנון הכנסת. החלטת בג"ץ מחריבה את עבודתה של הכנסת. החלטת בג"ץ מהווה התערבות גסה ויהירה של הרשות השופטת בענייניה של הרשות המחוקקת הנבחרת. החלטת בג"ץ פוגעת באופן חסר תקדים בריבונות העם ובריבונות הכנסת, וחותרת תחת יסודותיה של הדמוקרטיה הישראלית".

"כדמוקרט, כיהודי ציוני, כמי שנלחם נגד משטרים אפלים, אני קובע שהחלטת בג"ץ היא החלטה שגויה וחמורה המביאה לידי ביטוי ליקוי מאורות מסוכן", הוסיף היו"ר המתפטר. "חברי הכנסת, כמי ששילם מחיר אישי כבד של שנות מאסר ועבודות פרך על הזכות לחיות כאזרח במדינת ישראל, אין צורך בהסברים עד כמה אני אוהב את מדינת ישראל ואת עם ישראל. ולכן, כדמוקרט, כיהודי ציוני, כמי שנלחם נגד משטרים אפלים, וכיושב הראש של הבית הזה – לא אניח לישראל להידרדר לאנרכיה. לא אתן יד למלחמת אחים. אפעל על פי רוחו של מנחם בגין אשר ביוני 1948, בימי האלטלנה, מנע מלחמת אחים".

"בימים אלה העם שלנו זקוק לאחדות, זקוק לממשלת אחדות. בימים, בהם מגפה מסכנת אותנו מבחוץ והשסע קורע אותנו מבפנים, על כולנו לנהוג כבני אדם, על כולנו להתעלות. על כולנו להתאחד. אי לכך, למען מדינת ישראל, ובכדי לחדש את הרוח הממלכתית בישראל – אני מתפטר בזאת מתפקידי כיושב ראש הכנסת. נתפלל, ואף נפעל, לימים טובים יותר", סיים אדלשטיין את דבריו.

אדלשטיין נעל לאחר מכן את הישיבה, והודיע כי הישיבה הבאה תיערך ביום שני הקרוב. בכחול לבן התכוונו להביא היום להחלפתו של אדלשטיין בחבר הכנסת מאיר כהן, אלא שההתפטרות טרפה את הקלפים, ובניגוד להחלטת בג"ץ – לפיה יש לבחור יו"ר כנסת עד סוף היום – ההצבעה על המינוי תוכל, ככל הנראה, להתקיים רק בישיבה הבאה. מעבר לסירובו העקרוני של אדלשטיין להיענות לפסיקת בג"ץ, הצעד בו נקט מעכב במספר ימים את כוונת גוש ה- 61 בראשות כחול לבן לקדם חוקים שימנעו מראש הממשלה בנימין נתניהו להמשיך בכהונתו.

התפטרותו של אדלשטיין תיכנס לתוקף בעוד 48 שעות. על פי תקנון הכנסת, את מקומו אמור למלא אחד מסגניו. אלא שלאדלשטיין טרם מונו סגנים, בשל הפלונטר הפוליטי בין שתי המפלגות הגדולות. מחליפו הזמני יהיה, ככל הנראה, יו"ר סיעת העבודה-מרצ, עמיר פרץ, שהינו ותיק חברי הכנסת. בכחול לבן החלו בהתייעצויות, כדי להחליט על המשך מהלכיהם הפוליטיים בעקבות התפטרותו של אדלשטיין.

תגיות:הכנסתיולי אדלשטייןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה