חדשות בארץ

ראשי מערכת הבריאות מגנים את ההגבלות; עצומת רופאים להחליף את מנכ"ל המשרד

עשרות מנהלי מחלקות ומרפאות על עצומה להחליף את מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב: "בראש מערכת הבריאות יעמוד איש מקצוע, רופא בעל הבנה קלינית והכרות קרובה עם הטיפול הרפואי בשטח, שתחתיו יפעל צוות מורחב של אנשי מקצוע כולל קלינאים בכירים, שיגבש המלצות שאינן מבוססות על דעת יחיד"

שר הבריאות עם מנכ"ל משרדו וראש הממשלה (צילום: פלאש 90)שר הבריאות עם מנכ"ל משרדו וראש הממשלה (צילום: פלאש 90)
אא

בדיון שהתקיים היום (שני) בלשכת ראש הממשלה הביעו שורת בכירים במערכת הבריאות את התנגדותם החריפה למדיניות שמוביל מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שדוחפת להטלת סגר מוחלט על האזרחים, באקט שגורם לקריסה מוחלטת של המשק הישראלי. בתום הדיון בן 7 השעות הדגישו בלשכת נתניהו כי בישיבה "נשמעו סקירות מפי כלל הגורמים שהשתתפו בו ודנו בהשלכות של כל אחת מהאפשרויות שעלו בדיון", אולם, גורם שנכח בדיון מסר ל'וואלה' כי "אף אחד מהמומחים לא תמך בעמדת משרד הבריאות", שרוצה לדבריו "סגר מוחלט".

גם שוק רמלה נסגר (צילום: פלאש 90)גם שוק רמלה נסגר (צילום: פלאש 90)

ארבעה מהבכירים שהתנגדו למדיניות של נתניהו ובר סימן טוב הם מנכ"ל משרד הבריאות ובית החולים איכילוב לשעבר פרופ' גבי ברבש, מנכ"ל בית החולים הדסה פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, לשעבר מנכ"ל הדסה והביטוח הלאומי פרופ' שלמה מור יוסף, ויו"ר אסותא ובעבר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' שוקי שמר. "הדילמה היא קשה – בין פגיעה אנושה בכלכלה לבין פגיעה בחיי אדם", אמר הגורם. "מטבע הדברים יש מי שדוחף לבריאות ויש מי שדוחף לכלכלה, וראש הממשלה נמצא בתווך וצריך לקבל החלטות לא פשוטות. אני לא מקנא במי שמקבל את ההחלטה".

לדברי הבכיר, "עמדת משרד הבריאות במלואה לא התקבלה, וגם עמדת אנשי הכלכלה לא התקבלה במלואה. אלוהים נמצא בפרטים. אנחנו מעריכים מאוד את עמדת משרד הבריאות, אבל מצד שני, בריאות בלי כלכלה זה לא יותר גרוע מכלכלה בלי בריאות".

הערב הנחה ראש הממשלה "להגביר באופן דרמטי את האכיפה על הגבלות התנועה". לפי נתניהו, הוא הורה "להכין נוסח החלטה להחמרת הגבלות התנועה, למעט עבודה, הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים (ומקרים חריגים נוספים) במטרה לצמצם מגע ולמנוע את המשך התפשטות נגיף קורונה". ההחלטה תהיה בתוקף לשבעה ימים מרגע אישורה. ההנחיות החדשות כוללות צמצום התחבורה הציבורית עד כדי ביטול מלא. לפי שעה, מסתמן כי בנקים ועסקים שמספקים מוצרים חיוניים יוחרגו מההגבלות.

לפי הגורם, המתווה הנכון יהיה זה שישים דגש גם על הבריאות וגם על הכלכלה, ולא זה שיתייחס רק לאחד משניהם. "אחרת, נישאר עם ארץ חרוכה בלי כלכלה בכלל, עם מיליון מובטלים", הוסיף. "לכן צריך למצוא דרך חכמה, עם מחשבה יצירתית - ובישראל ניתן למצוא מחשבה יצירתית ונכונה. יש אנשים חכמים. אפשר להקטין את החשיפה, יש מספיק אנשים שיודעים לעשות את זה. אם נסגור בסגר מוחלט רק את החולים, נצא מזה בתקופה קצרה יחסית".

בר סימן טוב (צילום: פלאש 90)בר סימן טוב (צילום: פלאש 90)

במקביל, הערב חתמו עשרות מנהלי מחלקות ומרפאות על עצומה להחליף את מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. "בימים אלה מתקבלות החלטות התלושות מהמציאות הקלינית בשטח ו/או מתעכבות החלטות חיוניות. הנהגת המערכה כשלה במדיניות הקריטריונים לבדיקת קורונה", נכתב.

"חולים בקהילה ובבתי החולים, כולל חולים בדלקות ריאה, כולל אנשי צוות רפואי בכל הארץ, לא נבדקו כלל במשך שבועות. רבים בצוות הרפואי נשלחים לקרב ללא כלי הנשק המתאימים. לצערנו עדיין לא נפל האסימון. ההגנה על בריאות הצוותים הרפואיים היא חלקית, לא מספקת ובמקומות רבים לא קיימת כלל". בהמשך המכתב דורשים מנהלי המחלקות כי בראש מערכת הבריאות יעמוד איש מקצוע, "רופא בעל הבנה קלינית והכרות קרובה עם הטיפול הרפואי בשטח", שתחתיו יפעל צוות מורחב של אנשי מקצוע כולל קלינאים בכירים, שיגבש המלצות שאינן מבוססות על דעת יחיד. "חיוני לשלב קלינאים ואנשי שטח בצמרת גיבוש ההמלצות והמדיניות", נאמר.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהמשה בר סימן טוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה