חדשות בארץ

בקרוב: הודעה רשמית על השבתת מערכת החינוך; בחינוך העצמאי כבר השביתו

לפי שעה מסתמן כי ההחלטה על השבת מערכת החינוך עד לאחר הפסח כבר התקבלה, וראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להודיע על כך במסיבת העיתונאים שיערוך בשעה 20:00. גורם במשרד החינוך: "משרד הבריאות לוחץ על סגירת בתי הספר. כרגע רוצים לעצור את המגיפה וסגירת בתי הספר היא פעילות מניעה"

ילדים חרדים בבית ספר בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ילדים חרדים בבית ספר בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מנכ"ל החינוך העצמאי, הרב אליעזר סורוצקין, הודיע הערב (חמישי) על השבתת כלל המוסדות של מערך החינוך המרכזי לבתי הספר החרדיים בישראל. לפי ההודעה, ההשבתה תחול אף על ילדי החינוך המיוחד. במקביל, נמשכים הדיונים במטה לביטחון לאומי באשר לאפשרות להכריז על השבתה כללית של מערכת החינוך עד לאחר חופשת פסח. לפי שעה מסתמן כי ההחלטה להשבית התקבלה, וראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להודיע על כך במסיבת העיתונאים שיערוך בשעה 20:00.

ההודעה שפרסם החינוך העצמאיההודעה שפרסם החינוך העצמאי

גורם בכיר במשרד החינוך אמר כי "מתוך המידע שמגיע למנהלי אגפי החינוך, בשל הקשיים של הפעלת המערכות - מתכוננים לסגירה מיידית של מערכת החינוך". הבכיר, שאמר את הדברים בשיחה עם ynet, הוסיף כי "יש יותר ויותר שאלות ואם זה הולך לקראת מיני מגפה זה יצריך הרבה מאוד אנרגיות מבחינת חיטוי ושמירה על הילדים, כמו גם עובדי ההוראה. גני הילדים ובתי הספר הם לא סטריליים. משרד הבריאות לוחץ על סגירת בתי הספר. כרגע רוצים לעצור את המגיפה וסגירת בתי הספר היא פעילות מניעה".  לדברי ד"ר אודי קלינר, סגן ראש שירותי בריאות הציבור, "סגירת בתי הספר על השולחן. לא יודעים מתי זה יקרה - אך בהחלט ייתכן".

מאז אתמול התקבלו בהסתדרות המורים אלפי פניות של מורים ועובדי הוראה, שהביעו חשש לבריאותם באם ימשיכו בעבודתם. בצהריים שיגרה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו דרשה ממנו להורות על השבתה מוחלטת של מוסדות החינוך עד להודעה החדשה. לפי נתונים שפרסם משרד החינוך, 2,348 תלמידים ו-211 עובדי הוראה נכנסו היום לבידוד. בין התלמידים, 120 פעוטות בגני ילדים. הבוקר סירבו הורים רבים לשלוח את ילדיהם לבתי הספר ולגנים, וכ-15% מכלל התלמידים בישראל נעדרו מהלימודים. בעצומה אינטרנטית בנושא שפורסמה אמש השיגה עד כה עשרות אלפי חתימות. "השהיית הלימודים תקטין את מספר הנדבקים ותפחית את הסיכון שמבוגרים יחלו", נכתב.

עם זאת, מהנהגת ההורים הארצית טרם ניתנה התייחסות לנושא. לפי ורד דנינו, יו"ר הנהגת ההורים בבת ים, "יש הרבה הורים שהחליטו להשאיר את הילדים בבית לפחות עד יום ראשון, כדי לראות לאן נושבת הרוח. ההורים בפאניקה ובחשש. מה קורה בבתי ספר שיש בהם 1,500 תלמידים שיוצאים להפסקה ביחד? מדובר על חשש אמיתי של ההורים כי זו ממש רולטה רוסית". לטענתה, ישנם הורים רבים שמתעלמים מהנחיות משרד הבריאות. "יש הורים בבידוד ש'רק' לוקחים את הילד לגן בבוקר. זה הזוי. אנשים לא באמת מבינים את המשמעות של לשמור על אחרים", אמרה.

תגיות:נגיף הקורונההחינוך העצמאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה