חדשות בארץ

איזה פתק לשים בקלפי? זוהי תשובתם הנחרצת של גדולי ישראל

גדולי ישראל בקריאה נרגשת לממש את זכות ההצבעה, ולהצביע למען שמירת צביונה היהודי של המדינה. היכנסו לקריאת הדברים במלואם

  • ז' חשון התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

הרב אלעזר מנחם שך זצ"ל

הרב שך הרבה לעודד ולזרז על החובה להצביע, גם בזמנים בהם היה נראה שאין לכך משמעות מבחינה מעשית. הרב שך חזר ואמר כי יש להצביע מצד עצם ההצבעה, שהיא קידוש ה' בכך שאנו מכריזים בזאת כי אנחנו נאמנים לה' ולתורתו.

בכל עצרות וכינוסי הבחירות בתקופתו, חזר הרב שך ואמר: "אין זו שאלה של פוליטיקה או מפלגה, כמה חברים יהיו לנו בכנסת... עניין הישיבה בכנסת אינו עניין שלנו כלל, וכל אשר נעשה הוא רק מתוך הכרח על פי מצבנו כיום".

כך חזר והחדיר את המטרה הברורה: "נאספנו להתעורר על דבר חיוב המצווה שהיא חובת השעה – מצוות קידוש שם שמים ברבים, וקידוש שם שמים בעולם כולו!

"תכלית הבריאה היא 'כל הנקרא בשמי ולכבודי בראתיו', להרבות כבוד שמים. ואיך? על ידי המתדבקים במידותיו של הקדוש ברוך הוא על ידי גדולי התורה".

כמו כן התבטא ש"אין הדיון כאן על מנדט אחד יותר או פחות. המערכה היא על קידוש השם!... כי בזה יראו כל עם ישראל שיש קיום לקידוש השם כשעשרות אלפים קיימו 'ועשית ככל אשר יורוך'.

הוסיף הרב שך וחידד את הנקודה: "אני חוזר ואומר, אין כאן שום נגיעות וחשבונות – אלא דבר ה' זו הלכה, כשגדולי ישראל פסקו, כך היא ההלכה.

"יש לדעת שכל המצביע למפלגות החרדיות, גם מי שאינו נמנה על יושבי בית המדרש, זוכה בכך להחזיק את התורה.

בעבר הגיעו אל הרב שך אנשי 'נטורי קרתא', בטענות נגד השתתפות בבחירות. אמר להם הרב שך: "אתם באים אלינו בטענה שאנחנו משתתפים בבחירות?! הרי הטענה היא עליכם שאינכם מצביעים. אם הייתם מצביעים – המצב בארץ ישראל היה נראה אחרת". עוד הוסיף ואמר: "אנו מחוייבים להצביע כדי להראות כמה גדול הוא הציבור שמכריז ומצהיר שרוצה לחיות על פי התורה הקדושה".

"הרב שך הורה שאין הבן מחויב להישמע להוראת אביו בדבר הצבעה בבחירות. כמה וכמה פעמים נשאל הרב מתלמידי ישיבות שאבותיהם הורו להם שלא להשתתף בבחירות, והיה מורה להם שלא ישמעו להוראותיהם, כיוון שגדולי ישראל מורים שחובה להצביע, ואין בכוח האב לצוות ולחייב את בנו שלא ישמע לקול גדולי הדור, ועל כן הם מחויבים להצביע.

בכינוס שנערך לכל אברכי הכוללים בבני ברק, קרא הרב שך בלהט: "אין ספק שכל הימנעות מהצבעה אינה 'שב ואל תעשה'. כל מיעוט קול למפלגות החרדיות מחזק מיד את המפלגות הנגדיות, שחלקן כופרות בה' ובתורתו, וזה איסור גמור!"

 

הרב יעקב ישראל קנייבסקי, הסטייפלר זצ"ל

כך כתב הסטייפלר במכתבו: "ההצבעה היא הצהרה קבל כל העולם כי אנחנו נאמנים להשם יתברך ולתורה הקדושה, ושזהו עיקר דררישתנו ותכליתנו, ועצם ריבוי המצביעים הוא ענין של קידוש שם שמים גדול ועצום, והוא הכרזה שאנחנו עבדי השם יתברך ולא נוותר חלילה על קוצו של יו"ד מהתורה הקדושה".

 

הרב ראובן אלבז

חבר מועצת חכמי התורה, הרב ראובן אלבז, זעק בדבריו: "המטרה שלהם היא רק לפורר את עולם התורה ולעקור את היהדות. אין להם מטרה אחרת. ישראל נתבעים ונותנים. כל אחד חייב לעשות רשימה ברורה, כמה שמות אתה מביא? אצלי בישיבה כל אחד התחייב, אחד מאה שמות, אחד חמישים. רק ככה מנצחים".

 

הרב שלום כהן זצ"ל

במהלך דבריו בכנס שנערך לקראת בחירות 4, פרץ חכם שלום כהן זצ"ל בבכי: "אוי, רוצים לסלק את הקב"ה! לחלל את הכותל המערבי, להרוס את הכל. איך אנחנו יכולים להיות אדישים ולהזניח את הקב"ה? וכי אנחנו עושים את זה בשבילנו? השכינה בצער. איך אפשר לישון בכלל? איך אפשר להתפלל? כל מילה שוברת את הלבבות".

"איך יתכן שאדם שעוסק בתורה כל היום יכול להיות קריר בנושא הזה? כל אחד ואחד חייב להתאמץ כמה שהוא יכול. לא לשבת בשקט, לעשות כמה שאפשר". את דבריו סיים בברכה: "ונזכה שהחודש הזה יהיה סוף וקץ לכל צרותינו, תחילה וראש לפדיון נפשנו".

 

הרב חיים קנייבסקי זצ"ל

במכתב שפרסם לקראת סבב הבחירות הרביעי, כתב הרב קנייבסקי זצ"ל כך: "המצב השורר בארצנו הקדושה בזמננו חמור מאוד שלא היה מעולם, אשר שם שמים מתחלל בחוצות על ידי עמנו שכותבים בריש גלי על קרן הצבי אין לנו חלק באלוקי ישראל ובתורתו, וכל המיצר לישראל נעשה ראש, ומתלקטים אלפי אנשים לחילול ה' הנורא הזה. אוי לנו שעלתה בימינו כך. על כן מהחובה על כל אשר בידו לשכנע ולהשפיע למען כבוד ה' ולתורתו, לקדש שם שמים ברבים ולמנוע את חילול ה' הגדול".

"החזון איש כתב בזמנו שהרבה גופי תורה תלויים בבחירות, וזה היה בזמנו, אולם בזמננו המצב חמור הרבה יותר מבזמנו כי שם שמים מתחלל בחוצות", המשיך הרב קנייבסקי וסיים בברכה: "וכל המקדשים שם שמים יזכו שזרעם יקדשו שם שמים ויהיו שומרי תורה ומצוות, ונזכה כולנו למנוע חילול ה' ולקדש שם שמים".

 

הרב גרשון אדלשטיין

גם הרב גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז', התייחס למערכת הבחירות הנוכחית, ואמר: "עוד מעט היו בחירות לכנסת, וידוע שיש בציבור הסתה גדולה נגדנו, נגד כל דבר שבקדושה יש הסתה, ויש השפעה של ההסתה. יש מוסתים שמקבלים את ההשפעה להצביע בבחירות נגדנו ולהגיע לשלטון כדי לבטל כל דבר שבקדושה שלא נוכל לקיים.

"לכן יש חיוב גדול מאוד להרבות מה שיותר מצביעים למפלגות החרדיות. כל אחד להצביע בעצמו, וכל אחד להשפיע על אחרים, עם כל כוח ההשפעה שאפשר! להשפיע שיצביע, להרבות מצביעים שזה כבוד שמים, זה הכרזה שמשה אמת ותורתו אמת. ואחרת, אם לא מצביעים, זאת אומרת נמנעים מקידוש השם, מלקדש שם שמים, אם לא משתתפים זה פורש מדרכי ציבור, פורש מן הציבור שעוסקים בקידוש שם שמים", אמר הרב אדלשטיין.

"ואם יש למישהו איזה חשבונות פרטיים שלכן הוא לא רוצה להצביע, זה לא תירוץ ולא סיבה, אין שום היתר! אין שום היתר להימנע מקידוש השם בשביל חשבונות פרטיים. צריך גם לדעת שהכל בידי שמים, הכל תלוי בסיעתא דשמיא, ויש גם צורך להתפלל, לבקש רחמי שמים שיהיו הרבה מצביעים כדי לקדש שם שמים, ובעזרת ה' אנחנו צריכים לקוות שהשם יעזור לנו שנזכה לקדש שם שמים", סיים הרב אדלשטיין את דבריו.

כמה זכויות האדם יכול לרכוש לעצמו בפתק אחד קטן? מדוע חייבים להשתתף בבחירות? הרב זמיר כהן משיב

האם מספיק להצביע למפלגה ימנית, כדי להשיג את המטרה לשמור על מסורת העם היהודי? הזה מה שעלינו להפנים

מתלבטים במי לבחור?  לחצו כאן, וגלו את תשובתו החשובה של הרב זמיר כהן  

תגיות:גדולי ישראלמפלגות חרדיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה