חדשות יהדות

מתלבטים במי לבחור? הרב זמיר כהן במסר חשוב לציבור. צפו

כמה זכויות האדם יכול לרכוש לעצמו בפתק אחד קטן? מדוע חייבים להשתתף בבחירות, ומה צריך להיות שיקול הדעת בבואנו אל הקלפי? הרב זמיר כהן במסר קצר וחשוב לקראת יום הבחירות. צפו

אא

ההסתכלות הנכונה והאמיתית על הבחירות צריכה להיות רוחנית-ערכית, ולא פוליטית. ככל שאדם יותר רוחני, כך הוא מבין את המשמעות העצומה של הבחירות. לכל אדם לא צריך להיות אכפת מי יהיה שר וייסע ברכב שרד אם אדם זה או אחר. מה שחשוב זו ההסתכלות הרוחנית הערכית, כי הפתק הזה צריך לדעת שהוא לא פתק פשוט, בזה כל אחד מאיתנו קובע את הגורל של עם ישראל במשך השנים הבאות. מה יהיה המצב הרוחני בישראל, מה יהיה מצב השבת במרחב הציבורי, מה יהיה מעמדם של בחורי הישיבות לומדי התורה ומה יהיה מצבם הכלכלי של האברכים, כמה פעילות תורנית תהיה בעם ישראל, וכמה בתי ספר נוספים יפתחו עבור ילדי ישראל שלא יודעים להגיד פסוק "שמע ישראל". זה לא יאומן כמה מאות אלפי ילדים בארץ ישראל לא מכירים את הפסוק הזה: "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד". מושגים בסיסים שכל ילד קטן בתלמוד תורה יודע אותם, כמו משניות בפרקי אבות: "יהי כבוד חברך חביב עליך כשלך", "איזהו גיבור הכובש את יצרו", ואפילו פסוקים בתורה: "כבד את אביך ואת אמך", כל זה חסר ונעלם מהילדים האלה. ובכלל, כמה המצב הרוחני של עם ישראל צריך שימור ושיפור. שימור הקיים שלא יקלקלו ויזיקו ותוספת שיפור עד אין קץ. הם שם בכנסת 120 איש בעצם מנהלים את המדינה, אבל הם שליחים שלנו. כל אחד צריך להרגיש אחריות על הפתק שהוא מכניס לקלפי, שתהיה זו המפלגה שתחזק ביותר את היהדות ואת הזהות היהודית ותשמור על עם ישראל בדורות הבאים.

זו אחריות עצומה. נתאר לעצמנו אילו היה האדם זוכה להתגלות אלוקית או אפילו היה בא אליו אליהו הנביא ואומר לו: אם תמכור את ביתך, תקבל בתמורה את כל המתחם של מגדלי עזריאלי עם כל המגדלים שמסביב. יש אדם שיהיה לו ספק מה נכון לו לעשות? הפתק הזה של הבחירות שווה הון ומעניק לו הרבה יותר. כשהאדם מכניס את הפתק של התנועה הקדושה ש"ס ומחזק את המפלגה שהולכת בדרך התורה, הרי הוא נעשה שותף בכל הפעולות שיעשו בעתיד וכמה גדול ועצום שכרו, שהרי שלוחו של אדם כמותו. אם בזכות המפלגה הזו יבנה עוד בית כנסת שבלי הכוח שלהם לא היו מקציבים תקציב לבניה, וכך עוד מקווה עוד תלמוד תורה עוד יהדות עוד ערכים עוד ילד שלא יתאבד בזכות שקיבל ערך תורני בבית ספר יהודי שהולך על פי דרך התורה. כמה מהצעירים שברגעי יאוש שלחו יד בנפשם היה אפשר להציל אם כשהיו ילדים היו שולחים אותם לבית ספר תורני, כמה ילדים ניצלו על ידי מרן הרב עובדיה יוסף כשפתח את הרשת בתי הספר בכל הארץ והיום ברוך ה' הם כבר גדולים והקימו בתים לתפארת. כמה מהם היו היום במקום אחר לחלוטין בלעדי התנועה הקדושה הזאת. אדם שנעשה שותף בכל הפעילות הגדולה הזו, כמה רב ועצום שכרו, לעומת חס ושלום אם הוא נותן כוח למפלגות אחרות שלא בדיוק תורמות לתורה ולפעמים מתנגדות לתורה.

בתקופת ילדותינו הוכתר מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל לראשון לציון בשנת תשל"ד, כשהיה מגיע מדי פעם לשכונתנו למסור שיעורים בשבתות היה רץ מבית כנסת לבית כנסת ולא היה חוזר על אותה דרשה פעמיים, היינו ילדים ורצים אחריו, הוא היה הולך במהירות משום שהזמן היה יקר מאד בעיניו, והיה קשה להשיג אותו. באותם הזמנים הוא הדוגמא שהייתה לכולנו, לראות אדם גדול בתורה, ועם זאת מתנהג בענווה ובפשטות עצומה, ומדבר עם כולם, קטן כגדול, בגובה העיניים ובסבר פנים יפות. מי שקרא בספריו רואה איזו לשון עשירה ספרותית הייתה לו, שפה כל כך יפה, ובדרשות לפעמים היה מתבדח עם המון העם ומשתמש במילים פשוטות כדי להראות להם שהוא חי ומרגיש אותם ועל ידי כך לקרב אותם ואת ילדיהם לתורה. זו הייתה הדוגמא שכולנו גדלנו עליה דוגמא של גדלות תורנית מהולה בענווה. והיום מי שמנהיג את התנועה הקדושה ש"ס שהקים מרן זצ"ל, זהו מרן ראש הישיבה הרב שלום כהן, בערך בגיל 16 נכנסתי ללמוד בישיבת פורת יוסף בעיר העתיקה, ומיד עמדתי נפעם מול מידת האמת החותכת שבו. איזו ישרות בלימוד ובהנהגה, איזה חיפוש אמת בלי שום נגיעות אישיות, ממש ראינו שה'אני' שלו לא קיים אצלו. אלא תמיד מה רצון ה' ממני, ומה יעשה טוב לזולת. שיעורי גמרא שלמדנו אצלו עם ראשונים ואחרונים אמת חותכת כל כך בהירה. אלה היו הדמויות שראינו בתקופת הבניה שלנו, ועל ברכיהם גדלנו. דורות שלמים של מרביצי תורה במקומות שונים בארץ ובעולם גדלו על הערכים של שני הגדולים האלה. על הגדולה התורנית ומידת הענווה המיוחדת שהייתה במרן הרב עובדיה יוסף, ועל עומק העיון וחיפוש האמת המיוחד שבנשיא מועצת חכמי התורה, יבדל לחיים טובים וארוכים, מרן ראש הישיבה הרב שלום כהן, שהוא היום מנהיג את התנועה הזאת, ולפני כחודשיים אמר לי שהוא יכול לומר בכנות שאף פעם לא קרה שהוא נתן הוראה ליו"ר התנועה ר' אריה דרעי או לאחד מחברי הכנסת של ש"ס, ושינו או עברו על דבריו. "הם אף פעם לא רימו אותי, ותמיד עשו מה שאמרתי להם". כשאדם יודע שיש מפלגה שהולכת על פי דעת תורה ולא לפי דעות אישיות רוויות בנגיעות שונות, יכול להיות רגוע בהצבעתו. ישנה מפלגה שנכנסו עם כיפה סרוגה להנהיג את המפלגה הזו, ניהלו אותה כרצונם מבלי להיות כפופים לדעת תורה, וכשראו שאפשר עכשיו להקים מפלגה אחרת עזבו את תומכי מפלגת המקור שחשו כעת נבגדים, יצאו ושינו את כיוונם כצבעי הזיקית. זה מה שקורה כשאין מנהיגות של דעת תורה.

אבל כשהולכים על פי דעת תורה יודעים שלא החבר כנסת קובע לפי רצון עצמו ולא השר קובע על פי רצון עצמו, יש דעת תורה של גדול הדור שאצלו כל השיקולים אינם לא כסף ולא כבוד ולא גדולה. הוא לא צריך שום דבר מהציבור. יש לו את לימודו ושיעוריו וסדר יומו העמוס לעייפה. כל מה שלקח על עצמו את עול הנהגת הציבור בגילו המופלג לאורך ימים ושנים טובות, אך ורק כדי לקדש שם שמיים בעולם. והוא המנהיג של מפלגה זו, שהאמת שקשה לקרוא לה מפלגה, כשאומרים מפלגה זה נשמע פוליטיקה, אבל כך קוראים לזה היום. באמת זוהי תנועה קדושה שמרן זצ"ל הקים, והיום מונהגת על פי דעת תורה צרופה וטהורה של מרן ראש הישיבה שליט"א. בסיום כתיבת הספר הראשון בהלכה, כשביקשתי לפתוח בדברי תודה למרן ראש הישיבה על שגידל ולימד אותנו, הרי כל מה שיש לנו אנחנו חייבים לו, גם ההקמה של הידברות והספרים והמוסדות כל מה שעשינו הכל על פי הנחייתו, כך שבעצם כל זה שלו הוא, חיפשתי תואר איך לתאר את המיוחד בו מלבד התארים הידועים שכולם נכונים בו, ולא מצאתי לכתוב אלא את המילים: "ענק האמת הצרופה". לא נגיעות, ולא רצונות אישיים, רק רצון ה' ואיך להגדיל כבוד שמיים בעולם.

לכן כל אדם, לא רק הוא עצמו יצביע לתנועה הקדושה הזאת, אלא גם כל אחד יקבל על עצמו לשכנע לפחות עוד עשרה שיצביעו ש"ס. יחשוב את מי אני מכיר מהשכנים או בעבודה, חברים ומכרים וקרובי משפחה שבבחירות הקודמות הצביעו למפלגות אחרות. כולנו מאמינים בהישארות הנפש. כמה הולכים לקברות צדיקים או לרבנים גדולים לבקש מהם ברכות, והרי אין ספק שכל אדם שמצביע ש"ס, מרן הרב עובדיה יוסף שהתנועה הקדושה הזאת הוקמה על ידו וכל כך קרובה לליבו ומסר נפשו עליה, יעמוד  בתפילה עליו למילוי כל משאלות לבו לטובה ולברכה, מלבד שפע הזכויות שזוכה להן מצד השותפות המלאה שלו בכל עשייה טובה שנעשית. ויהי רצון שנזכה במהרה לביאת משיח צדקנו שמלכותו תהיה בארץ ישראל ובכל העולם, אמן.

תגיות:הרב זמיר כהןבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה